نویسنده: حمزه سروری
// سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵

عملکرد ضعیف بازی Onrush منجر به استعفای اعضای تیم توسعه‌دهنده شد

تیم توسعه‌دهنده‌‌ی زیر نظر Codemasters که پیش از این با نام Evolution Studios شناخته می‌شد با استعفاهای اخیر شاید برای همیشه از صحنه‌‌ی رقابت کنار برود. با زومجی همراه باشید.

شرکت Evolution Studios که پس از شکست بازی Driveclub در دست‌یابی به انتظارات، به طور رسمی توسط سونی منحل شد، مدتی بعد توسط Codemasters نجات یافت و به عنوان تیمی توسعه‌دهنده در زیر مجموعه‌ی این شرکت به کار خود ادامه داد. ماه گذشته بازی Onrush که اولین تلاش این تیم پس از Driveclub به حساب می‌آید روانه‌ی بازار شد و بسیار پایین‌تر از انتظارات عمل کرد. پس از این اتفاق، تیم توسعه‌دهنده با استعفا‌های عظیمی روبه‌رو شد.

ظاهراً بازی Onrush در فروش بسیار پایین‌تر از انتظارات ظاهر شده است. فروش ۱۰۰۰ نسخه‌ای در هفته‌ی اول انتشار در بریتانیا و کاهش بیشتر در ادامه‌ی کار، گواهی روشن بر شکست این بازی در فروش است. با اینکه این آمار تنها مختص به یک منطقه است اما چنین عملکردی هیچ‌گاه برای یک بازی مناسب نیست. طبق گفته‌ی برخی از سازنده‌های بازی، فقدان همکاری میان تیم‌ توسعه‌دهنده و اعضای رده بالاتر در کدمسترز منجر به شکست نهایی بازی شده است.

بعضی از اعضای اصلی در توسعه‌ی Onrush استعفای خود را رسمی کردند. در این میان نام پاول راسچینسکی (Paul Rustchynsky) هم به چشم می‌خورد که رئیس استودیو و کارگردان دو بازی Driveclub و Onrush بود. فردی ناشناس از اعضای تیم توسعه گفته که این استعفا سر استودیو را برید. اکنون پس از شکست‌های پی در پی و استعفاهای اخیر، تیم Evolution روی پروژه‌های کم‌ریسک کار خواهد کرد یا در مواقع نیاز حامی فرعی دیگر آثار شرکت Codemasters خواهد بود.

فردی ناشناس از اعضای Codemasters درباره‌ی استعفاهای اخیر چنین گفته است:

در این کسب و کار، تغییرات تیم‌ها هنگامی که پروژه‌ها در حال انجام هستند و در برخی دیگر زمانی که حتی پروژه‌ها شروع می‌شوند، امری عادی است. البته صحبت کردن در این موارد کار شایسته و مناسبی نیست.

طبق گفته‌ی Codemasters برنامه‌ی پس از انتشار بازی Onrush دچار تغییر و تحول نمی‌شود و می‌توان انتظار داشت که این بازی بعد از اتفاقات اخیر، باز هم به مرور حمایت شود. Onrush هم‌اکنون روی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده