نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶

درخواست کانون کارگردانان سینمای ایران برای واگذاری معرفی فیلم به آکادمی اسکار توسط خانه سینما

کانون کارگردانان سینمای ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان سینمایی خواستار واگذاری معرفی فیلم به آکادمی اسکار به خانه سینما شد.

انتخاب و معرفی فیلم‌های ایرانی به آکادمی اسکار در ۲۳ سال گذشته برعهده بنیاد سینمایی فارابی بوده است. این بنیاد هرسال هیئتی را انتخاب می‌کند تا نسبت به انتخاب و معرفی فیلم به آکادمی اسکار اقدام کنند. طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، به‌گزارش ایسنا، امسال کانون کارگردانان سینمای ایران برای اولین بار با ارسال نامه‌ای به سازمان سینمایی خواستار واگذاری این مسئولیت مهم به خانه سینما شده‌اند. متن نامه کانون کارگردانان سینمای ایران به شکل زیر است:

جناب آقای مهندس محمدمهدی حیدریان، ریاست محترم سازمان سینمایی

باسلام، همانگونه که مستحضرید مسئولیت معرفی فیلم برای شرکت در اسکار فیلم خارجی بر اساس قوانین اسکار می‌بایست توسط هیات داوری یا کمیته‌ای متشکل از هنرمندان و دست‌اندرکاران صنعت سینما مانند کارگردان، تهیه کننده، بازیگر، فیلمبردار، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، سازنده موسیقی، صداگذار و ... باشد و بر خلاف آنچه در سال‌های قبل انجام شده به هیچ وجه مدیر و مسئول سینمایی و منتقد نمی‌توانند در این کمیته عضویت داشته باشند.

از این رو خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کمیته انتخاب در نهاد صنفی خانه سینما تشکیل شود.

فهرست نامزدهای مراسم اسکار در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ مصادف با ۲ بهمن ۱۳۹۷ اعلام و مراسم اصلی نود و یکمین دوره اسکار درتاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ مصادف با ۵ اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.


منبع isna oscars
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده