نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

نگاهی به ترس،‌ ترسیدن و انواع آن در بازی‌های ویدیویی

در این قسمت از آیتم‌های ویدیویی لودینگ، نگاهی به انوع ترس در بازی‌های ویدیویی انداخته‌ایم. 

سبک ترس چه در بازی‌های ویدیویی و چه در فیلم‌ها، همیشه محبوب بوده است و به همین دلیل هم در هر دو مدیوم، آثار زیادی در این سبک ساخته شده‌اند. اما همه آثار ترسناک، لزوما شبیه به هم نیستند و هرکدام، ممکن است سراغ سبک خاصی از ترس بروند. برای مثال در دنیای بازی‌های ویدیویی، ممکن است اثری فقط از جامپ اسکر‌ها و ترس‌های ناگهانی برای ترساندن مخاطبش استفاده کند و در نقطه مقابل، اثری مثل Silent Hill 2 هم بیش‌تر روی ترس‌های روانی تمرکز داشته باشد و از این حیث مخاطبش را بترساند. 

در بین بازی‌های ویدیویی، حتی آثاری هم داریم که ترکیبی از هر دو نوع ترس ناگهانی و روانی ارائه می‌دهند یا حتی به سراغ جنبه‌های دیگری می‌روند و مثلا، با نشان دادن صحنه‌های چندش‌آور مخاطب را در موقعیت روانی آزاردهنده‌ای قرار می‌دهند. از آنجایی که ترس در بازی‌های ویدیویی انواع مختلفی دارد، در بخشی از هفتمین قسمت از برنامه لودینگ، نگاهی به این موضوع داشته‌ایم که در ادامه، می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

آیتمی که مشاهده کردید، تنها بخشی از هفتمین قسمت از برنامه لودینگ بود. برای مشاهده کامل ویدیوها، بهتر است به هفتمین قسمت از برنامه لودینگ مراجعه کنید. لودینگ، نام برنامه مخصوص بازی زومجی است که هر هفته (دوشنبه‌ها ساعت ۹ شب) پخش می‌شود و روی جدیدترین و جالب‌ترین اخبار و اتفاقات دنیای گیم تمرکز دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده