نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵

اطلاعات جدید از ریمستر سریال انیمیشن بتمن

Batman: The Animated Series بعد از سال‌ها ریمستر خواهد شد و نسخه بلوری آن منتشر می‌شود.

بیش از ۲۵ سال از آغاز نمایش سریال انیمیشن بتمن (Batman: The Animated Series) می‌گذرد؛ انیمیشنی که طرفداران زیادی به‌دست آورد و دوست‌داران بتمن همیشه از آن به نیکی یاد می‌کنند. این روزها خبر عرضه نسخه بلوری این سریال باعث شادی این طرفداران شده و آن‌ها می‌توانند در ۱۶ اکتبر امسال (۲۴ مهر) منتظر این نسخه ریمستر شده باشند.

تمام قسمت‌های سریال با کیفیت بالا تهیه شده‌اند و دو انیمیشن بلند بتمن هم به صورت ریمستر شده در این بسته‌بندی قرار گرفته‌اند: Batman & Mr. Freeze: SubZero که داستانی با محوریت مستر فریز، یکی از دشمنان قدیمی بتمن را روایت می‌کند و Batman: Mask of the Phantasm که ماجراهای جالبی از گذشته و حال بروس وین را روایت و شخصیت جدیدی به نام Phantasm را معرفی می‌کند. همچنین مستندی ۶۰ دقیقه‌ای به نام قلب بتمن (The Heart of Batman) در این بسته قرار دارد که به پشت صحنه ساخت سریال مربوط می‌شود و ماجراهای طراحی و تهیه مجموعه‌ای را روایت می‌کند که توسط جمعی از بااستعدادترین افراد آماده شده است.

در این جعبه هفت عدد کارت با طراحی‌های زیبا وجود دارد و یک کتاب مخصوص هم در نظر گرفته شده که شامل طراحی‌های این سریال می‌شود. در کنار این‌ها سه عروسک کوچک Funko از مدل‌های بتمن، جوکر و هارلی کویین هم در بسته‌بندی قرار گرفته است. این نسخه Deluxe Limited برای عرضه محدود در قالب ۳۰ هزار نسخه با قیمت ۱۱۲.۹۹ دلار در نظر گرفته شده که ۲۰۰۰ نسخه از آن در ۲۴ ساعت اول از طریق آمازون پیش‌فروش شد.

batman animated series 2

در ادامه نگاهی داریم به محتویات این مجموعه شکیل:

  • اولین تلاش‌ها برای ساخت انیمیشن بتمن: ویدیویی که بروس تیم و اریک رادومسکی در سال ۱۹۹۱ تهیه کردند و در آن قصد داشتند حال و هوای کلی این مجموعه انیمیشنی را برای گرفتن چراغ سبز از مقامات وارنر ارائه دهند.
  • گسترش تیم سازنده انیمیشن: ویدیویی که در آن با بخشی از مراحل ساخت انیمیشن و اضافه شدن تعدادی از بزرگان DC Comics به تیم تولیدکننده سریال برای ارائه اثری هرچه جذاب‌تر همراه می‌شویم.
  • اوج گرفتن رابین: نگاهی به سیر تحول دیک گریسون و تبدیل او از یک نوآموز جوان به مبارز قدرتمندی به نام رابین.
  • شوالیه جدید گاتهام: نگاهی دیگر به باربارا گوردون که نقش بت گرل را ایفا کرده و به بتمن کمک می‌کند.
  • نگهبانان گاتهام: بتمن تنها کسی نیست که در شهر گاتهام به مبارزه با خلافکاران می‌پردازد و در این بخش با سایر همدستان او آشنا می‌شویم.
  • صداهای ماندگار انیمیشن: مجموعه انیمیشنی بتمن تعدادی از بهترین صداگذاری‌های انیمیشن‌های ابرقهرمانی را در خود داشته و در اینجا با این افراد بیشتر آشنا می‌شویم؛ از مارک همیل (جوکر) و کوین کانروی (بتمن) تا آدرین باربو، افرم زیمبالیست جونیور و آندریا رومانو که هرکدام در مورد شخصیت‌های خود صحبت می‌کنند.
  • دیدار از پشت صحنه: تهیه‌کننده مجموعه یعنی بروس تیم، کارگردان آن بوید کرکلند و نویسنده‌اش پل دینی تصمیم گرفتند تعدادی از طرفداران بتمن را به پشت صحنه ساخت دو قسمت‌ از انیمیشن ببرند و این ویدیوها هم بر همین اساس ساخته شده‌اند.
  • طراحی هارلی کویین: یکی از جالب‌ترین نکات در مورد سری انیمیشن بتمن به شخصیت هارلی کویین برمی‌گردد؛ شخصیتی که این روزها در اوج محبوبیت به سر می‌برد و در بازی‌ها و فیلم‌ها هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. او اولین بار نه در کمیک‌های بتمن، که در همین مجموعه تلویزیونی به بینندگان معرفی شد و در اینجا پل دینی توضیحات جالبی در مورد طراحی این شخصیت می‌دهد.

در کنار این‌ها تعداد زیادی ویدیوی جانبی با عنوان تیمارستان آرکام (Arkham Asylum) هم برای این مجموعه آماده شده که در هر کدام با یکی از دشمنان بتمن همراه می‌شویم؛ از جوکر و هارلی کویین تا ریدلر و پنگوئن و...

اگر همه این‌ها برای شما کافی نیست، می‌توانید با تور Batcave هم همراه شوید و درون غار معروف بتمن نگاهی داشته باشید به ویژگی‌های این شخصیت، کمربند مخصوص او، وسایل نقلیه از جمله بت موبیل و البته یار همیشگی بروس وین یعنی آلفرد. همچنین برای ۱۱ قسمت از این مجموعه هم Audio Commentary ترتیب داده شده تا نویسندگان، تهیه‌کنندگان و صداگذاران آن با یکدیگر به گفتگو بپردازند و بیننده بتواند در کنار تماشای این قسمت‌ها، از صحبت‌های سازندگان آن‌ها هم لذت ببرد.

در مجموع این بسته نفیس و ارزشمند را می‌توان یکی از عظیم‌ترین و جذاب‌ترین محصولات مرتبط با بتمن دانست و مخصوصاً برای طرفداران Batman: The Animated Series حکم یک گنج گرانبها را دارد که نباید آن را از دست بدهند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده