نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

بررسی اولین تریلر فیلم Aquaman

در این مقاله اولین تریلر فیلم Aquaman را بررسی می‌کنیم و به مهمترین نکات این تریلر خواهیم پرداخت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در پایان پنل شرکت برادران وارنر در نمایشگاه کامیک کان سن دیگوی 2018 سرانجام اولین تریلر رسمی فیلم Aquaman (آکوامن) منتشر شد که با استقبال طرفداران دنیای کامیک دی سی (DC) روبه‌رو شد. در این تریلر با گذشته شخصیت آرتور کوری ملقب به آکوامن با بازی جیسون موموآ، بیشتر آشنا شدیم و همچنین به دنیای زیر آب و شهر آتلانتیس نیز سفر کردیم. در طول تریلر شاهد حضور شخصیت‌های زیادی از جمله ملکه مرا با بازی امبر هرد، توماس کوری (پدر آکوامن) با بازی تمورا موریسون و آتلانا (مادر آکوامن) با بازی نیکول کیدمن، بودیم و همچنین دو شخصیت منفی فیلم که اورم ماریوس ملقب به اوشن مستر با بازی پاتریک ویلسون و بلک مانتا با بازی یحیی عبدل متین دوم، نام دارند، نیز حضور فعال و پر رنگی را در اولین تریلر فیلم آکوامن داشتند. حال در ادامه به بررسی این تریلر می‌پردازیم و مهمترین نکات آن را بررسی می‌کنیم. 

Aquaman

Aquaman

Aquaman

آکوامن یک نیمه انسان-نیمه آتلانتیسی است

اولین تریلر فیلم Aquaman با نمایش منشا شخصیت آکوامن شروع شد که در واقع اقتباسی از کمیک‌های این مجموعه در دوران نقره‌ای کمیک است که آرتور کوری یک نیمه انسان-نیمه آتلانتیسی است. آکوامن پسر توماس کوری، محافظ فانوس دریایی در نیو انگلند و آتلانا، ملکه آتلانتیس (هرچند تا سری کمیک‌های نیو ۵۲ او ملکه نبود) است که می‌بینیم آرتور در ساحل طوفانی، آتلانا را که به شدت زخمی شده پیدا می‌کند و در کنارش چنگک آکوامن در فیلم Justice League (لیگ عدالت) نیز دیده می‌شود. با این حال، هنوز دلیل جراحات آتلانا مشخص نیست اما قابل انتظار است که او پس از این حادثه به توماس کوری علاقه‌مند می‌شود که نتیجه آن آکوامن خواهد بود. 

Aquaman

Aquaman

آرتور کوری از دوران کودکی می‌تواند با ماهی‌ها و دیگر آبزیان ارتباط برقرار کند

زمانی که در سال ۱۹۴۱ شخصیت آکوامن توسط مورت وای‌سینگر و پال نوریس خلق و معرفی شد، گفته شد که او تنها می‌تواند با ماهی‌ها صحبت کند که در این صحنه به آن نیز اشاره می‌شود (در فیلم Justice League نیز اشاره شده بود)، اما در دوران نقره‌ای کمیک این توانایی به یک قدرت تبدیل شد که در آن آکوامن می‌توانست با توانایی تلپاتی با ماهی‌ها ارتباط برقرار کند. همانطور که در تریلر نیز مشاهده کردیم، آرتور کوری کوچک توسط گروهی از قلدرها در آکواریوم عمومی محاصره شده بود و در ادامه او با ماهی‌ها و کوسه‌های درون آکواریوم ارتباط برقرار کرد و توانست با آن‌ها این بچه‌های قلدر را بترساند. چشم‌های آکوامن در این تصویر زرد شده بود که تا آنجایی که خبر داریم، او در دنیای کمیک چنین قدرتی را نداشت یا خیلی کم از آن استفاده شده است. همچنین صدای «vuu-vuu-vuu-vuu» نیز شنیده می‌شود که در واقع اشاره‌ای به سریال انیمیشنی Super Friends دارد. با این حال، این صحنه یک تصویر کلاسیک از آکوامن است که آرتور و گروهی از ماهی‌های عصبانی آماده حمله هستند.

Aquaman

Aquaman

اورم ماریوس برادر ناتنی آکوامن است

در ادامه آرتور وارد یک زیر دریایی شده است و با گروهی از افراد ناشناس درگیر می‌شود و در ادامه ظاهرا این زیر دریایی نابود خواهد شد. لحظاتی بعد ملکه مرا را می‌بینیم که به نزد آرتور کوری آمده که به خوبی ظاهر او ما را به یاد نسخه کامیک آن می‌اندازد. شخصیت مرا به عنوان همسر آکوامن در سال ۱۹۶۳ توسط جک میلر و نیک کاردی خلق و معرفی شد. مرا در واقع ملکه اعماق دریاها و پایین‌ترین منطقه آتلانتیس با نام آکوآ بود، اما منشا و حتی محل تولدش بارها در دنیای کامیک تغییر کرده است و او اکنون ملکه سابق منطقه‌ای است که بدترین جنایتکاران آتلانتیس در آن حضور دارند و حکمرانی می‌کنند. توانایی او افزایش چگالی آب، کنترل آن و خلق سازه در طیفی گسترده‌ است.

Aquaman

Aquaman

اوشن مستر در فیلم آکوامن پادشاه آتلانتیس است

پس از توضیحات مرا، با شخصیت اورم ماریوس که برادر ناتنی آکوامن است و در حال حاضر پادشاه آتلانتیس نیز است، آشنا می‌شویم. شخصیت اوشن مستر توسط باب هینی و نیک کاردی در سال ۱۹۶۶ خلق و معرفی شد. در طول سال‌های مختلف او از فناوری‌های مختلف تا سحر و جادو استفاده کرد تا از یک آتلانتیسی قدرتمندتر باشد و به نظر می‌رسد که ممکن است ما برخی از این ویژگی‌ها را نیز در فیلم آکوامن مشاهده کنیم. پس از آن شاهد یک سفر کوتاه به دنیای زیر آب هستیم که در تصویری که نمایش داده می‌شود، در یک سمت ارتش آتلانتیس که سوار کوسه‌ها هستند و اوشن مستر رهبری آن‌ها را بر عهده دارد، دیده می‌شوند و در مقابل نیروهای ارتش زبل (Xebel) به‌رهبری شاه نرئوس با بازی دولف لاندگرن، دیده می‌شوند که سوار اژدهای دریایی هستند.

Aquaman

Aquaman

پس آن شاهد حرکت یک موج دریای عظیم که شبیه به سونامی است، به سمت آکوامن هستیم که در واقع به نظر می‌رسد که اورم ماریوس تلاش برای کشتن برادرش را آغاز کرده است.

Aquaman

در ادامه یک پادشاه بسیار پیر با چنگک طلایی سه سر که به پوزئیدون شهرت دارد، دیده می‌شود که در واقع چنگک معروف شخصیت آکوامن در دنیای کامیک است. آکوامن از یک چنگک پنج سر در فیلم Justice League استفاده کرده بود که از مادرش به او به ارث رسیده است. با این حال، در این تریلر می‌توانیم شاهد نفوذ قوی جف جانز باشیم که یک پادشاه باستانی با چنگک طلایی سه سر را به تصویر کشیده که در واقع از داستان Death of a King (مرگ یک شاه) الهام گرفته شده است؛ داستانی که جانز وظیفه نوشتن آن را بر عهده داشت. 

Aquaman

Aquaman

منشا شخصیت مرا بارها در دنیای کامیک تغییر کرده است

پس از نمایش چند صحنه اکشن و صحبت با مرا، آکوامن را در یک لباس متفاوت مشاهده کردیم و در ادامه وارد شهر آتلانتیس می‌شویم. آتلانتیس یک دنیای واقعی نیست و جیمز وان در واقع از تخیل خود برای خلق آن استفاده کرده است. با این حال، این بخش از فیلم قطعا یکی از چالش‌های مهم و اصلی تیم تولید است چرا که آن‌ها باید تا حد ممکن روی جلوه‌های ویژه شهر آتلانتیس برای طبیعی و بهتر جلوه دادن آن تلاش کنند که حداقل در اولین تریلر فیلم Aquaman موفق عمل کرده‌اند. حال آکوامن ظاهرا برای اولین‌بار به خانه بازگشته است. با این حال، شاید وجود و استفاده از وسایل نقلیه زیر آبی در فیلم با توجه به توانایی‌های آکوامن، مرا و بیشتر مردم آتلانتیس کمی عجیب و غیر عادی باشد.

Aquaman

Aquaman

در صحنه بعدی شاهد چالش بین اورم ماریوس و آکوامن هستیم که اوشن مستر یک چنگک سه سر (در مقابل نسخه ۵ سر آکوامن) را در دست دارد و حال آرتور قرار است برادرش را برای تخت پادشاهی به چالش بکشد. در ادامه شاهد مبارزه بین این دو نفر هستیم که یک موج آبی قوی نیز تولید می‌کنند و در ادامه شاهد شادی تماشاگران از پیروزی احتمالی اوشن مستر هستیم.

Aquaman

Aquaman

پس از نمایش مبارزه اول احتمالی (با توجه به سلاح آرتور) آکوامن با اوشن مستر که احتمالا با برتری اورم ماریوس خاتمه خواهد یافت، شاهد تصاویر دیگری از جمله خارج کردن یک زیر دریایی توسط آکوامن هستیم و سپس برای اولین‌بار نیودیس ولکو با بازی ویلم دفو، نشان داده می‌شود که چنگک آکوامن را احتمالا به سمت او در حال پرتاب کردن است و پس از آن شاهد یک تصویر از دوران نوجوانی او نیز هستیم که در حال تمرین با سلاحش با یک شخص نامشخص در ساحل است.

Aquaman

در طول این صحنه‌ها آکوامن در مورد زندگی خود صحبت می‌کند و اینکه او انتخابی نداشته و حال عشق را پیدا کرده است (اشاره به آشنایی او با مرا دارد). با این حال، چیزی که مشخص است او و مرا به دنبال یافتن چنگک طلایی سه‌سر هستند و یک ماجراجویی بزرگ را برای پیدا کردن آن آغاز کرده‌اند.

Aquaman

Aquaman

Aquaman

پس از آن شاهد حمله گروه ترنچ (The Trench) به قایق آکوامن و مرا هستیم که در واقع آن‌ها یک نژاد قدیمی آتلانتیسی هستند که زمانی که آتلانتیس به اعماق اقیانوس سقوط کرد، بدن و جامعه آن‌ها خود را با آن سازگار کردند و تبدیل به موجودات آبزی بی عقل و وحشی شدند و در واقع آن‌ها هیولا هستند و اصلا مهربان و بخشنده نیستند. در این صحنه آکوامن و مرا با یک نور قرمز رنگ به سمت آب شیرجه می‌زنند و ترنچ‌ها نیز آن‌ها را دنبال می‌کنند و یک تصویر بسیار زیبا و البته ترسناک در این تریلر خلق می‌شود. احتاملا ترنچ‌ها نیز توسط اوشن مستر اجیر شده‌اند.

Aquaman

در طول تریلر شاهد معرفی و نمایش قدرت شخصیت بلک مانتا نیز بودیم

پس از آن شاهد یک نمای کلی و بهتر از این هیولاهای آبی ترسناک هستیم که احتمالا می‌تواند یکی از صحنه‌های جذاب و حتی با توجه به سابقه کاری جیمز وان، ترسناک باشد و در ادامه برای اولین‌بار با بلک مانتا ملاقات می‌کنیم که کلاهش را از سر بر می‌دارد و دو سربازی که اطراف او هستند، شباهت زیادی به سربازان اول تریلر دارند. شخصیت بلک مانتا در سال ۱۹۶۷ توسط باب هینی و نیک کاردی خلق و معرفی شد و امیدواریم او مانند دنیای کامیک نقش مهم و ترسناکی را داشته باشد چرا که او یکی از مهمترین دشمنان آکوامن در دنیای کامیک است. در ادامه شاهد نمایش سفر ماجراجویانه و البته خطرناک آکوامن و مرا هستیم که ظاهرا افرادی همچنان به دنبال آن‌ها هستند و در واقع بی‌شباهت به مجموعه فیلم Indiana Jones (ایندیانا جونز) نیست.

Aquaman

در ادامه تصویر کوتاهی از شخصیت فیشرمن کینگ با بازی جایمن هانسو، نمایش داده می‌شود.

Aquaman

Aquaman

Aquaman

در فیلم Aquaman شاهد یک نبرد حماسی در زیر دریا خواهیم بود

پس از نمایش چند صحنه، مشخص می‌شود بلک مانتا است که به آکوامن و مرا حمله کرده است و شاهد یک نمای کلی از لباس کامل او که شباهت بسیاری به نسخه کامیک آن دارد نیز هستیم. او با استفاده از قدرت شلیک لیزر از چشمان لباسش، به آکوامن و مرا حمله می‌کند که باعث تخریب ساختمان‌ها نیز می‌شود. حال باید دید که چرا بلک مانتا به آکوامن حمله کرده است. با این حال، او احتمالا با اوشن مستر برای کشتن آکوامن متحد شده است و احتمالا دلایل شخصی نیز پشت آن وجود خواهد داشت.

Aquaman

Aquaman

در پایان تریلر شاهد یک نبرد حماسی در زیر آب هستیم که در بخشی از آن ارتش آتلانتیس قابل مشاهده است و احتمالا نبرد پایانی فیلم نیز خواهد بود که در یک سمت آن ارتشی به رهبری آکوامن و در سمتی دیگر ارتشی به رهبری اوشن مستر قرار دارند.

Aquaman

فیلم Aquaman قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Denofgeek
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده