نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴

دیوید باتیستا نظرش را درباره اخراج جیمز گان اعلام کرد

اخیرا کمپانی دیزنی، جیمز گان را از سمت کارگردانی قسمت سوم فیلم Guardians Of The Galaxy اخراج کرد. حال دیوید باتیستا نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

به‌تازگی در طی خبرهای رسمی اعلام شد که کمپانی دیزنی، جیمز گان را که نویسندگی و کارگردانی قسمت سوم سری فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) را بر عهده داشت، به دلیل مطالبی که چند سال پیش در صفحه رسمی توییتر خود منتشر کرده بود، اخراج کرده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیو باتیستا که یکی از بازیگران محبوب این مجموعه محسوب می‌شود، نظر خود را درباره این موضوع اعلام کرده است.

باتیستا که نقش شخصیت درکس را در سری فیلم نگهبانان کهکشان ایفا می‌کند، در صفحه‌ی رسمی توییتر خود درباره این موضوع صحبت کرد که اصلا از این تصمیم کمپانی، مبنی بر اخراج نویسنده و کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy Vol.3 خوشحال نیست. این بازیگر در توییت خود عنوان کرد که می‌تواند در آینده، بیشتر و بیشتر درباره این موضوع صحبت کند، اما او تنها با گفتن عبارت «جیمز گان یکی از دوست داشتنی‌ترین، دلسوزترین و خوش ذات‌ترین افرادی است که من با آنها آشنا شدم»، از این نویسنده و کارگردان بااستعداد دفاع کرد. متن کامل این توییت به شرح زیر است:

من در آینده بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهم کرد، اما در حال حاضر تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که جیمز گان، یکی از دوست داشتنی‌ترین، دلسوزترین و خوش ذات‌ترین افرادی است که من در طی این سال‌ها با آنها آشنا شدم. او بسیار نجیب و مهربان است و عمیقا برای انسان‌ها و همچنین حیوانات اهمیت و ارزش زیادی قائل می‌شود. او فقط اشتباه کرد. همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم. من اصلا با اتفاقی که برای او رخ داده موافق «نیستم».

توییت‌هایی که جیمز گان آنها را در توییتر منتشر کرده و حالا منجر به اخراج شدن او از چنین پروژه‌ای شده است، تقریبا مربوط به ۱۰ سال پیش است. او در توییت‌های خود با مسائل بسیار مهمی شوخی کرده بود که تا حد زیادی خشم مردم را برانگیخت. زمانی که این موضوع دوباره پیش کشیده شد، کمپانی والت دیزنی تصمیم گرفت که این نویسنده و کارگردان را از پروژه‌ی مهم خود کنار بگذارد و خیلی سریع ارتباط خود را با او قطع کرد. آلن هورد، رئیس کمپانی والت دیزنی استودیوز (Walt Disney Studios) در طی بیانیه‌ای اینگونه درباره این موضوع صحبت کرد:

نگرش‌های توهین‌آمیز و اظهاراتی که در توییت‌های جیمز گان وجود داشت و کشف شد، کاملا غیرقابل دفاع هستند و با ارزش‌های استودیوی ما تناقض بسیار زیادی دارد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که ارتباط کاری خود با این فرد را قطع کنیم.

در پی همین موضوع، جیمز گان هم به نوبه‌ی خود بیانیه‌ای منتشر کرد. در طی این بیانیه، او مسئولیت این توییت‌ها را بر عهده گرفت و تصمیمی را که کمپانی دیزنی برای او گرفته بود، پذیرفت. بیانیه‌ای که جیمز گان در رابطه با این موضوع اعلام کرده به شرح زیر است:

حرف‌هایی که من تقریبا یک دهه‌ی گذشته بیان کرده بودم، کاملا ناخوشایند و ناموفق بود. من سال‌های زیادی نسبت به آنها افسوس می‌خوردم؛ زیرا نه تنها آنها احمقانه بودند، به هیچ وجه بامزه نبودند، به‌شدت بی‌عاطفه بودند و آنطور که خودم امید داشتم تحریک آمیز نبودند، بلکه اصلا فردی را که حالا هستم یا زمانی بودم، نشان نمی‌دهند. صرف نظر از اینکه چه مدت زمان زیادی از آن جریان گذشته، من تمام تصمیم‌های کاری‌ای که امروز گرفته شده است، درک می‌کنم و آنها را می‌پذیرم. با اینکه سال‌های زیادی گذشته، اما من مسئولیت تمام کارهایی که در آن زمان انجام داده‌ام، بر عهده می‌گیرم. تمام کاری که می‌توانم حالا انجام دهم، البته به جز پشیمانی قلبی و خالصانه‌ی خودم، این است که تبدیل به بهترین انسانی که می‌توانم، بشوم؛ بپذیرم، درک کنم، به برابری متعهد باشم، نسبت به اظهارات عمومی و صحبت‌های خود بیشتر از قبل فکر کنم و تعهداتی را که به مردم دارم بیشتر انجام دهم.

این خبرها در طی مراسم کامیک کان سن دیگو ۲۰۱۸ اعلام شدند؛ زمانی که کمپانی مارول، اصلا انتظار اعلام خبرها و اطلاعیه‌های مهم را نداشت. خودِ گان قرار بود روز جمعه، در پنل مخصوص کمپانی سونی پیکچرز در مراسم کامیک کان حضور یابد و در همانجا پروژه جدید خود را به مردم حاضر در مراسم معرفی کند اما سونی بلافاصله این معرفی و خبر را از برنامه‌ی خود حذف کرد.

فیلم نگهبانان کهکشان قسمت سوم برای اکران در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود که قطعا حذف جیمز گان از پروژه روی آن تاثیر خواهد داشت.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده