نویسنده: حمزه سروری
// یکشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳

کنفرانس Game Accessibility ماه اکتبر در پاریس برگزار می شود

پس از دو کنفرانس موفق در شهر سن فرانسیسکو، کنفرانس Game Accessibility برای بررسی مشکلات و طرح‌ ایده‌ها درباره‌ی افراد ناتوان و ویدیو گیم، این بار به پاریس می‌آید.

کنفرانس Game Accessibility برای اواخر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است. پس از دو دوره‌ی موفق در سن‌فرانسیسکو این بار شهر پاریس میزبان کنفرانس خواهد بود. 

تمرکز کنفرانس Game Accessibility روی قابل دستیابی کردن هر چه بیشتر ویدیو گیم برای افرادی است که دارای اختلالات و ناتوانی‌های جسمی هستند؛ موضوعی که از سال گذشته توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در این کنفرانس ایده‌هایی که در این‌باره وجود دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد و راه را برای بازی کردن افرادی که از ناتوانایی‌های جسمی، نابینایی، ناشنوایی و دیگر اختلالات رنج می‌برند هموار می‌سازد. کنفرانس Game Accessibility و تمرکز بر چنین مشکلاتی نه تنها باعث وسیع‌تر شدن عرصه‌ی ویدیو گیم می‌شود بلکه فرصت‌های بیشتری هم برای توسعه‌دهنده‌ها بوجود می‌آورد.

طی کنفرانس Game Accessibility افراد متخصصی برای صحبت فرا خوانده می‌شوند. در این میان نام‌هایی مثل تارا ولکر مدیر بخش گیمینگ و توانایی بخش Xbox، متخصص توانایی بخشی BBC یعنی جیمی نایت و مشاور ناتوانی جسمی و یاری‌رسانی تکنولوژی ویوک گوهیل به چشم می‌خورد.

کنفرانس در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در هنرستان ملی هنرهای زیبا در پاریس برگزار می‌شود. این تاریخ بدین معناست که کنفرانس Game Accessibility دقیقاً بین دو همایش بزرگ دیگری که در پاریس برگزار می‌شود قرار می‌گیرد. IndieCade Europe در تاریخ ۱۹ - ۲۰ اکتبر (۲۷ - ۲۸ مهر) برگزار می‌شود و Paris Game Week در تاریخ ۲۶ - ۳۰ اکتبر (۴ - ۸ آبان).

توانایی بخشی و تطابق پذیری تبدیل به نگرانی رو به رشدی در صنعت تکنولوژی و بازی‌های ویدیویی شده است. مایکروسافت به عنوان یکی از پیشروها در این زمینه پیش‌تر کنترلر Xbox Adaptive Controller را معرفی کرد؛ کنترلری که مطابق با نیازهای بازیکن قابلیت تغییر شکل دارد. Xbox Adaptive Controller به عنوان یکی از اولین گام‌ها در زمینه‌ی کمک به افراد ناتوان در ماه سپتامبر (شهریور) عرضه می‌شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده