نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۹

انیمیشن کتاب کمیک Batman: Hush ساخته خواهد شد

در ادامه‌ی مراسم کامیک کان سن دیگو سال ۲۰۱۸، ساخت انیمیشن جدید دی سی کامیکس با نام بتمن: هاش (Batman: Hush) که داستان آن براساس کتاب کمیک معروفش است، اعلام شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، DC Universe Original Movie قرار است یک اثر انیمیشنی جدید براساس کتاب کمیک Batman: Hush، یکی از محبوب‌ترین داستان‌های شخصیت بتمن که در طول تاریخ این عرصه توسط جف لوب و جیم لی نوشته و منتشر شده است، بسازد. این خبر در طی مراسم کامیک کان سن دیگو ۲۰۱۸ اعلام شد. همچنین در ادامه‌ی معرفی این پروژه، مشخص شد که این انیمیشن در تابستان سال ۲۰۱۹ منتشر می‌شود. انیمیشن Batman: Hush (بتمن: هاش) دارای دسته‌ای از دشمنان و شخصیت‌های شرور داستان‌های بتمن مانند پویزن آیوی، رأس الغول، جوکر و همچنین مهم‌تر از تمامی این کاراکترها، شخصیت مرموز هاش است که صورت او با بانداژ پوشانده شده است. این انیمیشن، اولین اثر DC Universe Movie محسوب می‌شود که این شخصیت تا به امروز در آن حضور داشته است.

مجموعه‌ی اصلی سری کتاب کمیک بتمن: هاش، در اوایل دهه ۲۰۰۰ برای طرفداران عرضه می‌شد. در همان زمان هم هنرمند سرشناس و محبوبی به نام جیم لی که فعالیت‌های او در کمپانی مارول به‌شدت مشهور شده بود، به کمپانی دی سی کامیکس آمد تا در این پروژه حضور داشته باشد. او با جف لوب همکار شد. خودِ جف لوب هم بعد از نویسندگی داستان Batman: The Long Halloween، به‌سرعت تبدیل به یکی از نویسندگان بسیار محبوب داستان‌های بتمن شده بود. سری کتاب کمیک هاش، نه تنها تقریبا دارای تمامی شخصیت‌های شرور داستان‌های بتمن می‌شد، بلکه همچنین حدودا تمام اعضای خانواده‌ی بتمن در آن حضور داشتند. لازم به ذکر است که این سری کتاب، یکی از اولین داستان‌هایی بود که به احساسات رمانتیک بین کت وومن و بتمن اشاره داشت.

اگر شما تا به امروز کتاب کمیک هاش را مطالعه نکرده‌اید، ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان انیمیشن و کتاب را برای شما فاش کند

Batman: Hush

شخصیت شرور اصلی این خط داستانی یعنی همان هاش، اولین بار در قسمت ۶۰۹ سری کتاب کمیک بتمن ظاهر شد. البته لازم به ذکر است که تقریبا تا قسمت ۶۱۹ همین مجموعه، او به صورت کامل تبدیل به ابرشرور نشد. هاش در واقع همان تامی الیوت، یکی از دوستان دوران بچگی بروس وین محسوب می‌شود. زمانی که پدر و مادر تامی در یک حادثه‌ی تصادف ماشین تا دم مرگ پیش رفتند، پدر بروس، توماس وین جراح، یک عمل اضطراری روی آنها انجام داد که در نهایت توانست جانِ مادر تامی را نجات دهد.

با این حال، بعد از مدتی مشخص شد که در واقع خودِ تامی ترمز ماشین پدر و مادرش را دستکاری کرده بود. او قصد داشت با این کار، تصادفی را برای پدر و مادر خود به وجود بیاورد، به امیدِ اینکه آنها جانِ خود را در این حادثه از دست بدهند تا او در اوج جوانی، ثروت پدر و مادرِ خود را به‌دست بیاورد. حال اینکه توماس وین جانِ مادرِ تامی را نجات داده بود، بدین معنی است که تمام نقشه‌های او به هم ریخته و تامی هیچوقت خانواده‌ی وین را نبخشید. او از طریق ریدلر متوجه شد که بروس وین در واقع همان بتمن است. به همین دلیل تامی تصمیم گرفت که به سراغ تمام دشمن‌های بتمن برود و بعد از متحد کردنِ آنها با خودش، از آنها سوءاستفاده کند و در نهایت انتقامش را از بروس بگیرد.

زمانی که این نقشه شکست خورد، هاش به خط داستانی «قلب هاش» بازگشت. او در طی همین جریانات، تصمیم گرفت که با جراحی، چهره‌ی خودش را تغییر دهد تا بتواند هویت بروس وین را جعل کند. او قصد داشت با استفاده از همین نقشه، بتمن و متحدان او را از درون شکنجه کند.

پایان اسپویل

 

انیمیشن بتمن: هاش یکی از چهار آثار DC Universe Original Movies محسوب می‌شود که قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. این انیمیشن، سومین اثر این مجموعه است و درست بعد از انیمیشن The Reign of the Supermen (سلطنت سوپرمن) و انیمیشن Justice League vs. The Fatal Five (لیگ عدالت و پنج مرگبار) منتشر می‌شود. بعد از آن هم ما شاهد انتشار انیمیشن Wonder Woman: Bloodlines خواهیم بود.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده