نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

بتسدا طرفداران را به صبر و شکیبایی برای بازی The Elder Scrolls 6 دعوت می‌کند

تاد هاوارد و پیت هاینز در گفتگوی اخیر خود از تعهد کمپانی بتسدا به بازی‌های تک نفره سخن گفتند و طرفداران را به صبر برای بازی The Elder Scrolls 6 دعوت کردند.

کمپانی بتسدا معمولا بازی‌هایش را نزدیک به تاریخ انتشار آن‌ها معرفی می‌کند تا طرفداران مجبور نباشند زمان زیادی را برای تجربه آن‌ها منتظر بمانند، اما این کمپانی با رونمایی از بازی‌های The Elder Scrolls 6 و Starfield در نمایشگاه E3 2018، پرده از برنامه‌های بلند مدتی برداشت که به این زودی‌ها شاهد تحقق آن‌ها نخواهیم بود. حال و در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که تاد هاوارد، تهیه‌کننده و پیت هاینز، رئیس بخش بازاریابی کمپانی بتسدا اعلام کردند که استودیوهای آن‌ها همچنان به بخش تک‌نفره متعهد هستند، اما باری دیگر از طرفداران می‌خواهند که صبور باشند. تاد هاوارد در گفتگو با وب‌سایت The Guardian گفت:

ما برای مدت یک دهه مشغول صحبت درباره آن بوده‌ایم؛ حدود پنج-شش سال پیش کار نوشتن آن را آغاز کردیم و توسعه فعال آن از زمانی که کار ساخت بازی Fallout 4 به پایان رسید، کلید خورد؛ از این رو دو و نیم تا سه سال است که کار ساخت آغاز شده است. همه باید [برای تجربه بازی Starfield و بازی Elder Scrolls 6] صبور باشند. تولید آنچه در ذهن داریم مدتی طول خواهد کشید.

Elder Scrolls

بازی Fallout 76 از دیگر بازی‌های آتی کمپانی بتسدا محسوب می‌شود که اثری چندنفره و تماما آنلاین است. پیت هاینز در این راستا اعلام کرد که بازی‌های تک‌نفره به هیچ عنوان از فهرست بازی‌های کمپانی بتسدا کنار گذاشته نمی‌شوند. ایشان در این‌باره اذعان داشت:

بازی‌های تک‌نفره همچنان وجود دارند. این بازی‌ها ممکن است به رشد و تکامل ادامه دهند، اما این بخشی از هویت ما است و فکر می‌کنیم که این دسته از بازی‌ها هنوز فرصت زیادی برای موفقیت دارند. این بدان معنا نیست که ما باید همچنان کارها را به شیوه‌ای که پنج یا ده سال گذشته انجام می‌دادیم، پیش ببریم؛ بلکه باید به تغییر ادامه دهیم.

تاد هاوارد در ادامه گفت که او نگرانی بازیکنان درباره کم شدن اهمیت بازی‌های تک‌نفره را درک می‌کند و او نیز از این بابت نگران است. ایشان در این‌باره گفت:

بازی‌ها به اندازه‌ای بزرگ و جذاب شده‌اند که پا را از حوزه اسباب‌بازی/سرگرمی فراتر گذاشته‌اند. بازی‌ها برای بسیاری از مردم حکم حواس‌پرتی از زندگی عادی را ندارند؛ بلکه به بخش مهمی از زندگی آن‌ها تبدیل شده‌اند. فکر می‌کنم در حال حاضر این موضوع درباره بازی‌های زیادی صدق می‌کند؛ به طوری که مردم از زمانی که صرف انجام بازی‌ها می‌کنند، لذت می‌برند و احساس افتخار و غرور به آن‌ها دست می‌دهد... در این مورد بازی‌ها منحصربه‌فرد هستند. آن‌ها می‌توانند شما را به مکان دیگری ببرند یا شما را جابه‌جا کنند. به این دلیل است که ما همیشه به ساخت بازی‌های جهان‌باز عظیم اقدام می‌کنیم و این کاری است که یک بازی به خوبی قادر به انجام آن است. ما به تکنولوژی، داستان‌سرایی و هنر علاقه داریم، اما به زبان آوردن جمله «وای ببین بازی‌ای که ساختیم چه کرد» بهترین پاداش روزانه و هفتگی برای ما است.  

همه این موارد حاکی از این است که برنامه‌های طولانی مدت کمپانی بتسدا به خوبی تنظیم شده است و این همان چیزی است که پیش از این شنیده بودیم. در خردادماه امسال تاد هاوارد اعلام کرد که از زمان انتشار بازی The Elder Scrolls VI آگاه است، اما اعلام آن در زمان حال «احمقانه» است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده