نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

آثار جدید مارک میلار جهت پخش از نتفلیکس مشخص شدند

مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی جدید برگرفته از آثار مارک میلار، خالق و صاحب امتیاز مجموعه کمیک‌های Kick-Ass (کیک اس)، روی آنتن شبکه Netflix می‌رود.

مارک میلار یکی از نویسندگان مورد تحسین و معتبر آثار کمیکی در ده دههٔ گذشته است و از همین رو اعلام خبری راجع به وی و اینکه این نویسندهٔ اسکاتلندی تصمیم به بازگشت به دنیای کمیک دارد، خبری بسیار خوشحال‌کننده برای طرفدارانش است. طبق جدیدترین خبر اعلام‌شده، سرویس استریم نتفلیکس، دنیای کمیکی مشترک مارک میلار با عنوان میلارورلد (Millarworld) را سال گذشتهٔ میلادی خریداری کرده است. حال سرویس استریم Netflix اعلام کرد که سری اول مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی دنیای میلارورلد در دستور ساخت قرار گرفته است.

مارک میلار اسکاتلندی خالق آثار معروفی چون The Authority (صلاحیت)، Ultimates (فراترین‌ها)، The Sensational Spider-Man vol. 2 (اسپایدرمن احساسی: بخش دوم)، Ultimate Fantastic Four (آخرین چهار شگفت‌انگیز)، Civil War (جنگ داخلی)،‌ Kingsman (کینگزمن)، Wanted (تحت تعقیب)، Superior (بالاتر) و Kick-Ass (کیک اس) است که معروف‌ترین فیلمی که از روی آثار میلار ساخته شده است، مربوط به کمیک Kick-Ass می‌شود و فیلمی با همین عنوان در سال ۲۰۱۰ به‌کارگردانی متیو وان ساخته شد و روی پردهٔ سینما رفت. فیلم متیو وان امتیازات نسبتاً خوبی را از منتقدان دریافت کرد و با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، به فروش ۹۶ میلیون دلاری در گیشه دست یافت. البته مجموعهٔ Kingsman را نیز نباید از خاطر برد.

Millar

در دنیای کمیکی مشترک میلارورلد مارک میلار در ابتدا دارای دو مجموعهٔ تلویزیونی جدید و سه فیلم خواهد بود. یکی از این مجموعه‌ها Jupiter's Legacy (میراث ژوپیتر) و دیگری مجموعهٔ American Jesus (عیسی آمریکایی) است. مجموعهٔ Jupiter's Legacy بر اساس کتاب کمیکی با همین عنوان، نوشته مارک میلار در سال ۲۰۱۳، ساخته خواهد شد و اثری حماسی دربارهٔ چند نسل ابرقهرمانان آمریکایی است. این مجموعهٔ تلویزیونی تأکید خود را روی ابرقهرمانان سالخورده‌‌ و فرزندان آنان گذاشته است که نیروهای ماورا‌ءالطبیعی خود را در دههٔ ۳۰ میلادی به دست آورده‌اند. نظارت بر ساخت مجموعهٔ تلویزیونی Jupiter's Legacy بر عهدهٔ استیون دی‌نایتی است که شورانر مجموعه‌ٔ محبوب Daredevil (دِردِویل) بود و همچنین کارگردانی فیلم اکشن و علمی تخیلی Pacific Rim: Uprising (حاشیه اقیانوس آرام: طغیان) را که سال گذشتهٔ میلادی اکران شد، بر عهده داشت. دیگر مجموعهٔ تلویزیونی نوشتهٔ مارک میلار، یعنی مجموعهٔ American Jesus، بر اساس کمیکی، نوشتهٔ سال ۲۰۰۹، ساخته خواهد شد در مورد پسربچه‌ای ۱۲ ساله است که برایش هویدا می‌شود وی به‌عنوان روح عیسی مسیح، حلولی دوباره کرده است.

در دنیای کمیکی مشترک میلارورلد مارک میلار در ابتدا دارای دو مجموعهٔ تلویزیونی جدید و سه فیلم خواهد بود، یکی از این مجموعه‌ها Jupiter's Legacy و دیگری مجموعهٔ American Jesus است

در رابطه با سه فیلم سینمایی نیز باید بگوییم که عنوان سه فیلمی که تاکنون اعلام شده است چنین است: Empress (همسر امپراتور)،‌ Huck (هاک) و Sharkey the Bounty Hunter (شارکی جایزه‌بگیر). فیلم Empress بر اساس رمان علمی تخیلی و حماسی با همین عنوان، نوشتهٔ میلار در سال ۲۰۱۶ است. از طرفی فیلم Huck داستان شهر کوچکی را روایت می‌کند که در آن شهر، کودکی قدرت‌های ماورایی جالبی دارد و از این توانایی خود در جهت انجام اعمال نیکوکارانه استفاده می‌کند و باید از این قضیه مطمئن شود که همسایگانش بتوانند جلوی دهان خود را بگیرند و این موضوعات را جایی جار نزنند.

اما فیلم Sharkey the Bounty Hunter به کل از روی پروژه‌ای جدید ساخته شده است و تحت عنوان یک کتاب کمیک، سال آیندهٔ میلادی منتشر خواهد شد و سپس نوبت به ساخت فیلم سینمایی آن خواهد رسید. طبق گزارشی رسمی که خود سرویس استریم نتفلیکس داشته است، داستان این کمیک در مورد ماجراجویی‌هایی مزدبگیری است که کارش شکار مجرمان در سراسر کهکشان با اسلحهٔ راکت‌اندازش که در واقع دستگاه بستنی‌سازی است، خواهد بود.

مارک میلار در بیانیه‌ای راجع به تجربهٔ همکاری خود با سرویس استریم نتفلیکس چنین گفت:

من و همسرم، لوسی، یازده ماه با سرویس استریم نتفلیکس همکاری داشتیم و هر خواسته‌ای داشتیم، برایمان به بهترین شکل مهیا میشد. اینکه ببینید هر سال دو فیلم از روی آثارتان می‌سازند واقعاً‌ بسیار هیجان‌انگیز است، اما حال که می‌بینید این تعداد فیلم و مجموعه در دست ساخت افراد خبره است، دیگر زبانتان قاصر می‌ماند. این نویسندگان و کارگردانان کسانی هستند که در طول ۱۸ ماه گذشته، مرتباً و به‌صورت محرمانه به آن‌ها ایمیل دادم تا با آن‌ها همکاری کنم و خب اتفاق افتادن این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است. سرویس استریم نتفلیکس، خلاق‌ترین محیطی است که در آن کار کرده‌ام. بی‌صبرانه منتظرم هر روز صبح کامپیوترم را روشن کنم.

در ماه نوامبر بود که اعلام شد اولین کتاب کمیک نوشتهٔ مارک میلار تحت قراردادی جدید با سرویس استریم نتفلیکس، منتشر شده است؛ عنوان این کتاب Magic Order (دستور جادویی) بود که در توصیفش چنین آمده بود: «جادو، عادی مردمان را ملاقات می‌کند.» اولین چاپ این کتاب به فروشی عالی دست پیدا کرد.

 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده