// جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل DoodleCube: مکعب رنگی

بازی موبایل DoodleCube اثری معمایی در یک دنیای رنگارنگ است که می‌تواند چالش ذهنی نوآورانه‌ای داشته باشد. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل DoodleCube اثری است که توسط استودیو Ryan Coletta ارائه شده است و با داشتن ایده‌ای بسیار جذاب و در عین حال ساده، توانسته است یک اثر پازل لایق تحسین را ارائه کند. ریتم بازی بسیار مشخص و ساده است، اما مراحل بالاتر این بازی اندروید و آیفون می‌تواند چالش ذهنی زیادی را برای بازیکنان ایجاد کند و بازیکن باید دقایق زیادی را برای حل کردن آن‌ها صرف کند.

بازی DoodleCube از یک مکعب تشکیل شده است که در محیط چهارگوش می‌غلتد و اطراف خود را رنگی می‌کند. نکته بازی این‌جا است که باید تنها با سمتی از این مکعب روی مربع تعیین شده فرود بیایید که رنگ‌شان باهم یکی باشد. ابتدای مراحل به منظور آموزش روند این کار، بسیار ساده طراحی شده‌است و رفته رفته با یادگیری بیش‌تر، مراحل سخت‌تر می‌شود و چالش‌ها رنگ و بوی دیگری به خودشان می‌گیرند. مکعب در ابتدا سفید رنگ است و چند جعبه کوچک رنگی در محیط قرار داده شده‌ است که با افتادن روی آن‌ها، طرفی که به سمت آن قرار گرفته‌اید، به رنگ مشخصی در می‌آید. این جعبه‌ها می‌توانند دو یا بیش‌تر باشند و بسته به بزرگی محیط، تعدادشان متغیر است. محیطی که این مکعب در آن‌ قرار گرفته است، از چندین مربع تشکیل شده است که هر کدام رنگ مشخصی دارند و باید سمتی از مکعب را روی آن‌ها فرود آورید که رنگ‌شان مشابه باشد. ایده بازی ساده به‌نظر می‌رسد، اما واقعا چالش فکری جالبی را ایجاد می‌کند و باید در آن مهارت کسب کنید. اگر در انجام چنین کاری اشتباه بکنید، خواهید سوخت و باید از اول شروع کنید.

DoodleCube

گرافیک بازی DoodleCube به صورت کارتونی و نقاشی طراحی شده است. رنگ‌ها جلوه خاصی در صفحه نمایش گوشی دارند و مکعب نیز به‌واسطه به‌کاربردن جلوه‌های ویژه گرافیکی، شکل و شمایل جالبی را با صورت خود نشان می‌دهد. این شکل و شمایل معمولا با رنگی‌شدن اطراف مکعب و حرکت آن روی محیط ایجاد می‌شود. مخصوصا وقتی صورت مکعب به کف برخورد می‌کند، مشاهده می‌کنید که چندان از این کار راضی نیست. موسیقی خاصی را در بازی شاهد نیستیم و تنها صداگذاری افتادن‌ها و رنگ‌ها هستند که به صورت مینیمال طراحی شده‌اند. در حالت کلی برای لذت‌بردن از بازی، تنها باید خوره بازی‌های فکری باشید و دل‌تان برای چالش ذهنی عجیب و غریب لک بزند. اصلا نباید به ساده بودن ایده بازی توجه کنید؛ تنها کافی است که بازی را از مرحله ۵ به بعد تجربه کنید، تا ببینید همین گیم‌پلی ساده، چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

بازی با اینکه ایده ساده‌ای دارد، اما واقعا چالش برانگیز است

راز موفقیت در این اثر، به شناخت مسیرهای رسیدن به سمت‌های مکعب بستگی دارد و آن‌قدر باید در محیط حرکت کنید تا ریتم بازی دست‌تان بیاید و بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، به سمتی که می‌خواهید متمایل شوید. حضور در محیط‌های کوچک‌تر نظیر سه در سه، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و باید طوری حرکت کنید که اشتباهی روی مربع‌های رنگی با رنگ متفاوت، فرود نیایید. چنین روندی باعث می‌شود که حواس بازیکن به دو فاکتور بسیار مهم جلب شود. در واقع شما اجازه ندارید که مکعب را آزادانه برای رسیدن به سمت موردنظر حرکت دهید و حتما باید حواس‌تان به سمت‌های رنگی مکعب باشد.

DoodleCube

جلوه‌های ویژه صورت مکعب، جالب و سرگرم‌کننده است

امتیازدهی بازی اندروید و آیفون DoodleCube، از سیستم سه‌ستاره پشتیبانی می‌کند و برای رسیدن به بالاترین امتیاز، حتما باید تعداد حرکت‌های خود را محدود کنید و چه بهتر است که قبل از انجام حرکت، روی آن فکر و حتی استراتژی خود برای حرکات بعدی خود را نیز تعیین کنید. اگر صرفا تمام کردن مراحل برای‌تان مهم است، می‌توانید هر حالتی که به فکرتان می‌رسد را روی محیط پیاده کنید. بازی به‌هیچ عنوان خسته‌کننده نیست و جلوه‌های گرافیکی جذاب صورت مکعب، بعد از هر حرکت واقعا جالب توجه است. بازی قدری فسفر مغزتان را می‌سوزاند و علاقه‌مندان به چنین سبکی را راضی می‌کند. در همان چند مرحله اول قانون بازی را متوجه می‌شوید، اما این به‌معنی تمام شدن کار نیست و مطمئن باشید که مراحل سختی به‌ تورتان می‌خورد و شدیدا شما را به فکر فرو می‌برد. کلیت بازی متاسفانه از همین مراحل تشکیل شده‌است و سازندگان نتوانسته‌اند از تمام پتانسیل ایده خود، استفاده کنند. قطعا می‌شد مراحل فرعی خوبی را طراحی کرد و تنوع تجربه این بازی را بالا برد، اما صرفا به همین مراحل اکتفا شده‌ است.

بازی موبایل DoodleCube اثری است که ژانر معمایی را به بهترین شکل به بازیکنان ارائه می‌کند و با داشتن یک ایده ناب و ساده، هرچه قدر که فکرش را بکنید، چالش برانگیز ظاهر می‌شود. جلوه‌های گرافیکی و کیفیت بالای بافت‌ها، همان چیزی است که یک اثر پازل را روحی دوباره می‌بخشد و DoodleCube دربردارنده همه این ویژگی‌ها است. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون DoodleCube


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده