نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

صحبت‌های رییس جدید نینتندو در مورد آینده این کمپانی

نگاهی به صحبت‌های شونتارو فوروکاوا، رییس جدید نینتندو، در مورد آینده این کمپانی، بازی‌های موبایل و جانشین 3DS.

در سال ۲۰۱۵ خبر ناراحت‌کننده‌ای پخش شد که دنیای بازی را تحت تأثیر قرار داد. ساتورو ایواتا، مدیر عامل محبوب نینتندو در آن سال از دنیا رفت و تاتسومی کیمیشیما جایگزین او شد. ولی کیمیشیما که پنجمین مدیر نینتندو بود، مدت زیادی در این مقام باقی نماند و بعد از سه سال جای خود را به مدیری جوان‌‌تر به نام شونتارو فوروکاوا داد که مدتی پیش به عنوان ششمین مدیر نینتندو انتخاب شد و از چند روز قبل هم کار خود را به شکل رسمی آغاز کرد.

شونتارو فرزند نقاش و انیماتوری به نام تاکو فوروکاوا است و به گفته خودش از کودکی عاشق بازی‌های ویدیویی بوده است و با کنسول‌هایی مثل Famicom (NES) بزرگ شده و بازی محبوبش هم Golf Story است. فوروکاوا پیش از رسیدن به مقام ریاست نینتندو، پست‌های مختلفی در این کمپانی داشته و از کارگردانی در کمپانی پوکمون و مدیریت عمومی در نینتندو تا حضور در دپارتمان برنامه‌ریزی حقوقی را در کارنامه خود دارد. او در جریان هفتاد و هشتمین جلسه سالانه سهامداران نینتندو، به بحث در مورد آینده نینتندو پرداخته و از ایده‌های خود برای این کمپانی قدیمی صحبت کرده است.

به نظر می‌رسد بازی‌های موبایل برای فوروکاوا از اهمیت بالایی برخوردار هستند و او قبل از هر چیز به سراغ این بخش رفته و در مورد آن گفته است:

برای تبدیل بازی‌های وسایل هوشمند (موبایل و تبلت) به یکی از ستون‌های درآمدزای کمپانی خود، باید حداقل به درآمد ۱۰۰ میلیارد ین دست پیدا کنیم. بخش موبایل کمپانی اهمیت بالایی برای آینده نینتندو دارد و هرچند رسیدن به این میزان درآمد سخت است و با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود، ولی با تولید آثار اورجینال و خلاقانه می‌توان به این هدف رسید.

او در ادامه از موفقیت‌های کنسول نینتندو سوییچ صحبت کرده و در مورد عرضه محصولات نینتندو در ۶۰ کشور مختلف سخن گفته است؛ موضوعی که قابلیت گسترش دارد و نینتندو باید بیش از قبل به فکر بازارهای هند و آسیای جنوب شرقی باشد. فوروکاوا از کنسول دستی 3DS هم به نیکی یاد کرده و از احتمال تولید جانشین این کنسول در آینده گفته. هرچند این صحبت به معنای تأیید ساخت کنسول دستی بعدی نینتندو نیست، ولی این کمپانی به این موضوع فکر می‌کند و گزینه‌های مختلف را در نظر می‌گیرد.

در نهایت هم فوروکاوا به تلاش نینتندو برای ارائه تجربیاتی لذت‌بخش و شاد برای بازیکن‌ها و خانواده‌ها اشاره می‌کند و در این مورد می‌گوید:

یکی از ویژگی‌های قدرتمند نینتندو، تلاش تمام کارمندان آن برای نشاندن لبخند بر صورت مخاطبین خود و غافلگیر کردن آن‌ها با تجربیات متنوع است. من از نینتندو انتظار دارم که در آینده هم به همین روند ادامه دهد و مردم را سرگرم کند و به آن‌ها لحظاتی شاد و پر از لبخند هدیه دهد.

shuntaro furukawa

در ادامه بیانیه کامل فوروکاوا برای سهامداران و سرمایه‌گذاران نینتندو را می‌خوانید:

از زمان عرضه Family Computer System در سال ۱۹۸۳ (که در خارج از ژاپن با نام Nintendo Entertainment System شناخته می‌شود)، نینتندو محصولاتی سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد با ایده‌های جدید را در قالب سخت‌افزار و نرم‌افزار در اختیار علاقمندان قرار داده است. صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از صنایع سرگرمی خانگی است که توانسته قدرت خود را از خاک ژاپن به سایر نقاط دنیا منتقل کند و نینتندو هم کمپانی‌ای است که با برند شناخته شده خود، فرهنگ بازی‌های ویدیویی را در سراسر دنیا گسترش داده است.

ما می‌خواهیم به این کار ادامه دهیم و کمپانی‌ای باشیم که با تولید سرگرمی لبخند را بر چهره مخاطبین خود می‌آورد. همچنین در تلاش هستیم مخاطبین خود را افزایش دهیم و مردم بیشتری را با شخصیت‌ها و دنیاهای خلق شده توسط نینتندو همراه کنیم؛ موضوعی که ارزش تجاری نینتندو را هم بالاتر خواهد برد. بر پایه این استراتژی اساسی، تلاش خواهیم کرد به تولید محصولات و سرویس‌های بیشتری ادامه دهیم که سرگرمی و لذت را به مخاطبین ما هدیه می‌دهند و مثل همیشه با طراحی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مناسب، تمام سنین و جنسیت‌ها را تحت پوشش بازی‌های سرگرم‌کننده خود قرار خواهیم داد.

همچنین به سعی و تلاش در زمینه جذب اقشار وسیع‌تری از مردم به سمت پلتفرم‌های خود ادامه می‌دهیم؛ مانند کاری که با سوییچ انجام دادیم؛ کنسولی که می‌توان با آن در هر زمان، هر مکان و با هر کسی به بازی پرداخت. در کنار این‌ها، به گسترش بخش‌های دیجیتال خود ادامه می‌دهیم و از طریق سرویس‌هایی مثل نینتندو سوییچ آنلاین، رابطه بلندمدتی با مشتریان خود برقرار می‌کنیم.

نینتندو تصمیم دارد تعداد افرادی را که با IPهای آن در ارتباط هستند افزایش دهد و به مرزهایی فراتر از پلتفرم‌های خود ببرد. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، استفاده از وسایل هوشمند است که در تمام دنیا مخاطبین وسیعی دارند. تجربه بازی کردن با وسایل هوشمند مثل موبایل و تبلت، تفاوت‌هایی با تجربه سرگرمی با پلتفرم‌های اختصاصی بازی دارد و فرصت‌های زیادی را برای خلق آثار موبایلی به نینتندو می‌دهد تا مردم سراسر جهان را سرگرم کند.

در کنار این‌ها، نینتندو در حال منتقل کردن شخصیت‌های معروف خود به بخش‌هایی جدا از بازی‌های ویدیویی است که می‌تواند شامل مواردی چون پارک‌های موضوعی (Theme Parks)، محتوای تصویری و وسایل و کالاهای مرتبط با این شخصیت‌ها باشد؛ مواردی که اجازه می‌دهند مشتریان ما در هر لحظه با نینتندو در ارتباط باشند. در حال حاضر با کمک همکاران خود در خارج از مجموعه نینتندو در حال کار روی این موارد هستیم که تفاوت عمده‌ای با ساخته‌های خود نینتندو در صنعت بازی در این سال‌ها دارند؛ موضوعی که با قدرت روی آن کار می‌کنیم و افراد بیشتری را با IPهای نینتندو خارج از دنیای بازی آشنا خواهیم کرد.

نینتندو همواره خود را با شرایط روز تطبیق می‌دهد و در عین حال به روح اصلی کمپانی هم وفادار خواهد بود که می‌گوید: «ارزش واقعی سرگرمی در خلاقانه و منحصربه‌فرد بودن آن نهفته است.» ما باز هم به تولید محصولات و سرویس‌های غافلگیرکننده و جذاب خود ادامه می‌دهیم و مخاطبین خود را ذوق‌زده خواهیم کرد.

از همه شما سهامداران و سرمایه‌گذاران نینتندو می‌خواهیم با پشتیبانی خود از کمپانی، به ما دلگرمی دهید.

فوروکاوا هنوز در ابتدای راه قرار دارد و گذر زمان نشان خواهد داد که می‌تواند به مدیری قدرتمند و دوست‌داشتنی در حد و اندازه‌های ساتورو ایواتا تبدیل شود یا خیر.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده