// چهار شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۸

گزارش مالی یوبیسافت در سه ماهه اول سال مالی 2018 منتشر شد

کمپانی یوبی سافت گزارش مالی خود مربوط به سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ را منتشر کرده است.

کمپانی Ubisoft به عنوان چهارمین کمپانی سهام عام بزرگ و فعال در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی در آمریکا و اروپا، در تاریخ ۳۲ ساله خود مجموعه‌های مشهور و محبوبی همچون Tom Clancy's ،Prince of Persia ،Assassin's Creed و Far Cry را در بازار‌های جهانی عرضه کرده است. طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی یوبی سافت که در دوران موفق خود به سر می‌برد، در اقدامی گزارش مالی متعلق به سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ را منتشر کرده است که طبق آن پلی استیشن 4 بیشترین سهم از در‌آمد خالص این کمپانی را به خود اختصاص داده است.

کمپانی یوبیسافت در ابتدای گزارش مالی خود به اعلام سهم هر یک از پلتفرم‌ها از میزان در‌آمد خالص پرداخته است. همانطور که اشاره شد کنسول PS4 با ۳۸ درصد بیشترین سهم از در‌آمد خالص کلی محصولات کمپانی یوبی‌سافت را در اختیار دارد؛ این در حالی است که سهم ذکر شده نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. سهم ایکس باکس وان و پلتفرم موبایل نسبت به سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بدون تغییر مانده است و به ترتیب ۲۲ درصد و هشت درصد از در‌آمد خالص بازی‌های یوبی‌سافت را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین پلتفرم پی سی و کنسول نینتندو سوییچ افزایش در‌آمد خالص را تجربه کرده‌اند و سهم آن‌ها به ترتیب سه درصد (۲۱ درصد در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و ۲۴ درصد در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹) و چهار درصد (یک درصد در سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و پنج درصد در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹) بالا رفته است. جدول در‌آمد خالص کمپانی یوبی‌سافت به تفکیک پلتفرم‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی کمپانی یوبی سافت

در بخش دوم گزارش مالی، کمپانی یوبی‌سافت در‌آمد خالص بازی‌ها را به تفکیک مناطق سه‌گانه‌ی آمریکای شمالی، اروپا و دیگر مناطق جهان اعلام کرده است. براساس جدول در‌آمد خالص بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت در مناطق مختلف جهان، آمریکای شمالی علی‌رغم کاهش پنج درصدی سهم از میزان در‌آمد خالص نسبت به سال مالی گذشته، همچنان با ۴۵ درصد بیشترین سهم را در اختیار دارد. در این بین اروپا و دیگر مناطق جهان که در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ با افزایش سهم همراه بوده‌اند، به ترتیب ۳۵ درصد و ۲۰ درصد از در‌آمد خالص کمپانی یوبی‌سافت را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش مالی کمپانی یوبی سافت

ایو گیلموت، مدیرعامل کمپانی یوبی سافت در کنار گزارش مالی، بیانیه‌ای منتشر کرده است که در قالب آن ضمن ارائه اطلاعاتی از عملکرد کمپانی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹، به استقبال از بازی‌های Assassin’s Creed Odyssey ،Skull & Bones و Tom Clancy’s The Division 2 در نمایشگاه E3 2018 اشاره کرده است:

ما سه ماهه موفقی را پشت سر گذاشتیم که فراتر از انتظارات ما بوده است. این دستاورد به دلیل در‌آمد خالص مداوم بازی‌هایی که قبلا عرضه شده‌اند و عملکرد عالی بخش هزینه‌های جاری بازیکنان (شامل آیتم‌های دیجیتال، بسته‌های الحاقی، Season Pass‌ها، سرویس‌های اشتراکی و تبلیغات) محقق شده است که این امر مهر تایید دیگری است بر پیشرفت روز‌افزون این بخش از کسب و کار ما و موفقیت بالای دیجیتال‌سازی.

تیم‌های ما در حال دنبال کردن برنامه راهبردی کمپانی یعنی گسترش دادن مجموعه بازی‌های ما هستند. بازی‌های Assassin’s Creed Odyssey و The Division 2 در نمایشگاه E3 با استقبال رو‌به‌رو شدند که این نشان از پتانسیل بالای آن‌ها در فضای رقابتی است. محصول جدید ما یعنی بازی Skull & Bones نیز به دلیل گیم‌پلی نو‌آورانه‌اش که نبرد‌های دریایی را با تجربه چند‌نفره تر‌کیب می‌کند، توجهات را به خود جلب کرده است.

به واسطه محرک‌های پر‌تعداد رشد، روند دیجیتال‌سازی پویا و رابطه نزدیک با جامعه بازیکنان، در کنار در اختیار داشتن مالکیت مستقیم برند‌ها، کمپانی یوبی‌سافت در موقعیتی عالی برای دستیابی به اهداف خود در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و ادامه رشد و افزایش سود‌آوری در بلند مدت قرار دارد. 

در بخش دیگری از گزارش مالی، کمپانی یوبی‌سافت خلاصه‌ای از عملکرد مالی خود در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ را منتشر کرده است که به شرح زیر است:

  • میزان فروش ۴۰۰ میلیون یورو است.
  • در‌آمد خالص در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با ۸۸.۸ درصد افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، به رقم ۳۸۱.۵ میلیون یورو رسیده است. هدف کمپانی یوبی‌سافت کسب در‌آمد خالص ۳۵۰ میلیون یورو بوده است که به رقمی بالاتر دست یافته است.
  • در‌آمد خالص حاصل از فروش دیجیتال ۵۱.۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و به رقم ۲۸۷ میلیون یورو رسیده است. (در‌آمد خالص این بخش ۷۵.۲ درصد از در‌آمد خالص کل را به خود اختصاص داده است که این سهم از در‌آمد خالص کل در سال گذشته ۸۰.۴ درصد بوده است)
  • در‌آمد خالص حاصل از هزینه‌های جاری بازیکنان با ۵۱.۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به رقم ۱۲۵.۹ میلیون یورو رسیده است. (در‌آمد خالص این بخش ۳۳ درصد از در‌آمد خالص کل را در اختیار دارد که این سهم از در‌آمد خالص کل در سال گذشته ۴۱.۱ درصد بوده است)
  • در‌آمد حاصل از فروش بازی‌هایی که قبلا عرضه شده‌اند نسبت به سال گذشته ۷۴.۷ درصد رشد داشته است و به رقم ۳۳۲.۶ میلیون یورو رسیده است. (در‌آمد خالص این بخش ۸۷.۲ درصد از در‌آمد خالص کل را به خود اختصاص داده است که این سهم از در‌آمد خالص کل در سال گذشته ۹۴.۳ درصد بوده است)

در پایان کمپانی یوبی‌سافت محتواهایی را که برای انتشار در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ (بازه زمانی تیر تا مهر) در نظر گرفته شده‌اند معرفی کرده است:

گزارش مالی کمپانی یوبی سافت


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده