نویسنده: پیمان مرادی
// چهار شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Grab Lab؛ خطرناک‌ترین آزمایشگاه دنیا!

Grab Lab، یک بازی پازل مبتنی بر سرعت عمل است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

اولین بازی‌های محبوب گوشی‌های هوشمند را به خاطر می‌آورید؟ بازی‌هایی همچون Angry Birds ،Cut the Rope Candy Crush و ... از جمله اولین بازی‌هایی بودند که توانستند به صورت فراگیر میان دارندگان گوشی‌های هوشمند، محبوب شوند. اکثر این بازی‌ها، پازل‌هایی بودند که به کمک گیم پلی ساده اما اعتیادآورشان، ساعت‌ها بازیکنان را پای گوشی‌های‌ موبایل خود میخکوب می‌کردند. اما اکنون اوضاع فرق کرده است؛ با تغییر ذائقه‌ی بازیکنان و البته پیشرفت چشم گیر سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند، اکنون بازی‌هایی همچون PUBG Mobile و Fortnite هستند که به لطف محیط گرافیکی پر زرق و برق و گیم پلی آنلاین‌شان توانسته‌اند بازیکنان بی‌شماری را به خود جذب کنند. اما بازی اندروید و آیفون Grab Lab که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم، یادآور همان پازل‌هایی است که در ابتدا ما را به بازی کردن با گوشی‌های هوشمند علاقمند کرده بودند.

داستان بازی در مورد یک پروفسور است که با ساخت یک ماشین زمان قصد داشته تا رویای دیرینه‌ی بشر یعنی سفر کردن در زمان را ممکن سازد. اما مطابق انتظار، دستگاه پروفسور نه تنها به درستی کار نمی‌کند بلکه طی یک انفجار بزرگ، ناهنجاری‌های گوناگونی از جمله اختلال در گرانش زمین را پدید می‌آورد. اینجاست که شما به عنوان بازیکن وارد محیط بازی می‌شوید و با به دست گرفتن کنترل پروفسور، به او در آزمایشگاه پر از تله‌اش برای یافتن ماده‌ی صورتی رنگی که به نظر سوختِ دستگاهش است، کمک می‌کنید.

اگر به دنبال یک بازی موبایل برای محک زدن سرعت عمل خود هستید، Grab Lab می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد

در واقع ماموریت شما در بازی، رساندن پرفسور به شیشه‌های آزمایشگاهی است که در گوشه و کنار آزمایشگاه پر از تله‌اش، قرار گرفته‌اند. Grab Lab یک بازی تک لمسی است؛ به این معنی که تنها کاری که باید در بازی انجام دهید، لمس کردنِ یک نقطه‌ی دلخواه از صفحه نمایش در زمان مناسب است. حرکت پروفسور در آزمایشگاه به صورت خودکار در جهت خلاف عقربه‌های ساعت انجام می‌شود. یک چنگک یا چیزی شبیه به آن به دست پروفسور متصل است که به کمک آن می‌توانید دیواره‌های مختلف محیط آزمایشگاه را بگیرید و از این طریق خود را به سطح آن‌ها برسانید. همانطور که گفتم آزمایش پروفسور باعث ایجاد اختلالاتی در نیروی جاذبه شده بنابراین پروفسور قادر است تا روی دیوارها و حتی سقف آزمایشگاه نیز راه برود. حرکت پروفسور به طور خودکار صورت می‌گیرد بنابراین برای جمع‌آوری شیشه‌های آزمایشگاهی تنها کافی است تا او را با لمس به موقع صفحه نمایش، میان دیواره‌ها جابه‌جا کنید تا او خود با حرکت پادساعتگردی که دارد، این شیشه‌ها را جمع آوری کند. در هر مرحله، محل قرارگیری این شیشه‌ها و همچنین شکل و طرح آزمایشگاه تغییر پیدا می‌کند. به تدریج با پیشرفت در بازی و گذراندن مراحل ابتدایی، تعداد موانعی که بر سر راه‌تان در آزمایشگاه قرار می‌گیرند نیز بیشتر شده و حتی برخی از آن‌ها متحرک می‌شوند که بدین ترتیب کار را برای بازیکن سخت‌تر می‌کنند. اما خوشبختانه روند افزایش سختی مراحل به صورت تدریجی است و بازی به شما فرصت لازم برای افزایش مهارت در حل پازل‌هایش را می‌دهد تا زمانی که به مراحل نسبتاً دشوار رسیدید، خیلی دچار مشکل نشوید.

Grab Lab، یک بازی آرکید در ژانر معمایی است که به واسطه‌ی پازل‌های درگیرکننده‌اش می‌تواند تا مدتی شما را به خود مشغول کند. اگر به دنبال یک بازی موبایل برای محک زدن سرعت عمل خود هستید، Grab Lab می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و تاکنون توانسته نمره‌ی نسبتاً خوب ۴.۴ را از بازیکنانش در پلی استور دریافت کند. برای تجربه و دانلود این بازی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان بروید و Grab Lab را به صورت رایگان دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Grab Lab

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده