// سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸

دیجیتال فاندری: PS5 و کنسول بعدی مایکروسافت نباید روی رزولوشن 4K تمرکز کنند

دیجیتال فاندری اخیرا اعلام کرده است که نسل بعد کنسول‌های سونی و مایکروسافت نباید روی رزولوشن 4K تمرکز داشته باشد.

یکی از مواردی که در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی گریبان کنسول‌ها و کمپانی‌های کنسول سازی را گرفت، رزولوشن 4K بود و برای اینکه کاربران بتوانند تجربه‌ای بهتر را کسب کنند، سونی و مایکروسافت کنسول‌های میان‌رده خود را روانه بازار کردند که قدرت پردازشی و گرافیکی بالایی دارد و از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. حال با توجه به اخبار کنسول های بازی، ریچارد لیدبتر از تیم دیجیتال فاندری، در مورد آینده کنسول‌ها سخن گفته است.

با توجه به صحبت‌های لیدبتر، وی معتقد است که در نسل بعدی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس جدید نباید روی رزولوشن 4K واقعی تمرکز داشته باشند. وی معتقد است که هم‌اکنون ایکس باکس وان ایکس کنسولی است که بین ایکس باکس وان و ایکس باکس بعدی قرار دارد و با توجه به قدرت بالایش به سادگی می‌تواند بازی‌ها را روی رزولوشن 4K واقعی اجرا کند. وی در این باره می‌گوید:

نسل بعدی کنسول‌ها نباید حول رزولوشن واقعی تعریف شود. یکی از تفاوت‌های کلیدی برای مایکروسافت و کاربران‌اش کنسول Xbox One X بود که برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده بود؛ اشخاصی که می‌خواهند بازی‌ها را با بهترین کیفیت ممکن تجربه کنند. اما نسل جدید کنسول‌ها به یک ایده جدید نیاز دارد؛ موردی که سبب شد پلی استیشن 4 بیش از ۸۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

ارتقای [کیفیت خروجی به] صفحه نمایش به تنهایی دیگر برای کسب تجربه‌ای بهتر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و از طرفی بدون تمرکز روی رندرینگ رزولوشن 4K واقعی، می‌توان به این رزولوشن دست پیدا کرد. حال سوال مهمی مطرح می‌شود: چه مواردی نسل بعدی را شکل می‌دهند؟ چه ایده‌هایی سبب می‌شوند که یک سخت‌افزار وارد دوره جدیدی شود؟ شگفت‌انگیز است که ببینیم مایکروسافت و سونی برای نسل بعدی کنسول‌های خود از چه مواردی استفاده می‌کنند، اما این نکته را باید بدانیم که تکنولوژی‌هایی نظیر Super-Sampling یا رزولوشن پویا، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های ریچارد لیدبتر چیست؟


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده