// دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Minaurs: ساخت و ساز به روش Minaurs

بازی موبایل Minaurs اثری داستان محور است که دنیای عجیب و غریبش حسابی شما را سرگرم می‌کند. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

در معرفی بازی موبایل امشب به سراغ بازی‌ای کاملا متفاوت نسبت به بازی‌های روزهای گذشته رفته‌ایم. بازی اندروید و آیفون Minaurs، ساخته استودیو 3DA، اثری کاملا متفاوت و سرگرم کننده است. بازی موبایل Minaurs از نظر داستانی روایت‌گر دنیایی است که از هم متلاشی شده است و شما در نقش قهرمان داستان باید بازماندگان را دور یکدیگر جمع کنید تا سرزمین نابود شده‌تان را یک بار دیگر بسازید. در روزی از روزها منابع سیاره Minaurs تمام می‌شود و آن‌ها به واسطه تکنولوژی‌ای که کشف می‌کنند، می‌توانند بین سیاره‌های دیگر از طریق یک پورتال سفر کنند و منابع خود را به دست آورند. طولی نمی‌کشد که قدرت کشف شده مردم سرزمین Minaurs باعث از بین رفتن سیاره‌شان می‌شود و حال شخص بزرگ و دانای این سیاره و سرزمین شما را در گوشه‌ای از باقی‌مانده‌های Minaurs پیدا می‌کند و به شما دستور می‌دهد تا مابقی بازمانده‌ها را پیدا کنید تا بتوانید سیاره‌تان را یک بار دیگر مثل روزهای اولش مشاهده کنید.

از نظر داستانی، بازی روایت‌گر دنیایی است که از هم متلاشی شده است و شما باید مجددا آن را احیا کنید

از نظر گیم‌پلی و ساختار بازی، Minaurs متفاوت‌تر از بازی‌هایی است که تا به امروز تجربه کرده‌اید. البته در این بازی نشانه‌هایی از آثاری که بر پایه ساخت و ساز هستند نیز به چشم می‌خورد، اما سازنده به روش خود از این المان استفاده کرده است تا بازی موبایل متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای را خلق کند. با شروع بازی موبایل Minaurs خود را در سرزمینی پیدا می‌کنید که در آن هدایت شخصیت بازی را بر عهده ندارید. در همان ابتدا یک نوشته روی صفحه نمایش گوشی موبایل یا تبلت‌تان به نمایش در می‌آید که به شما می‌گوید که در Minaurs هدایت شخصیت اصلی را بر عهده نخواهید داشت و از طریق تغییر محیط می‌توانید راه را برای شخصیت اصلی باز کنید. اگر با بازی‌های مشابه این سبک آشنایی نداشته باشید، شاید با ورود به اولین مرحله کمی سردرگم شوید و ندانید که چگونه باید راه خود را پیش ببرید؛ زیرا بازی فاقد بخش راهنمای تصویری است و تمامی موارد به صورت نوشتاری به شما توضیح داده می‌شوند که حتی بخشی برای یادگیری این نوشته‌ها وجود ندارد. با این حال پس از چند بار مردن و تلاش کردن، بالاخره نحوه تجربه بازی را یاد خواهید گرفت و اگر بخواهم مثالی برای این دسته از بازی‌ها زده باشم، بازی Old Man’s Journey می‌تواند مورد خوبی باشد که تا حدی از نظر گیم‌پلی به بازی اندروید و آیفون Minaurs شباهت دارد.

حال نحوه بازی کردن بدین شکل است که در زمان حرکت کردن شخصیت بازی می‌توانید محیط را که به خانه‌های مکعبی شکل مختلفی تقسیم‌بندی شده است تغییر دهید. برای مثال دیوار بسته جلوی خود را باز کنید یا برای رفتن به یک طبقه پایین‌تر، زیر پای خود را خالی کنید. هدف در مراحل این است که افراد گمشده را پیدا کنید و از همه مهم‌تر منابع مختلفی را پیدا کنید که در محیط منابع به صورت مواردی هایلایت‌شده قابل مشاهده هستند و افراد بازمانده نیز روی سطح خوابیده‌اند و علامت خوابیدن‌شان را مشاهده می‌کنید. از این‌رو باید راه خود را به شکلی بسازید که به آن‌ها برسید. حال برای رسیدن به اهداف‌تان در بازی موبایل Minaurs یک سری چالش وجود دارد که همین موارد سبب شده‌اند که Minaurs به اثری متفاوت تبدیل شود. اولین مورد وجود جانوران در بازی است؛ شاید بعضی از آن‌ها بی‌آزار باشند اما جانورانی هستند که یا باعث مرگ شما می‌شوند یا صرفا اذیت‌تان خواهند کرد و شما را از یک محیط به محیط دیگر می‌برند و کار‌تان سخت‌تر می‌شود. مورد بعد وجود گازهای سمی و موارد این‌چنینی در بعضی از محیط‌های بازی است که اگر درست ساخت و ساز و تغییر محیط را انجام ندهید، این موارد باعث مرگ‌تان می‌شوند. آخرین مورد این است که اگر تغییر محیط را درست انجام ندهید، در یک مکعب گیر خواهید افتاد و راهی جز شروع مجدد مرحله مورد نظر نیست؛ زیرا تغییر محیط را روی مکعبی که روی آن قرار دارید با مکعب مربوط به بازمانده‌ها، نمی‌توانید اعمال کنید.

در کنار تمامی این موارد یک بخش ارتقای شخصیت نیز برای شما در نظر گرفته شده است که در جریان آن می‌توانید شخصیت خود را با سه شاخه مختلف شخصی سازی کنید که این کار به واسطه همان منابعی که در طول مراحل بازی کسب می‌کنید، انجام می‌شود. از این‌رو نمردن بهترین گزینه برای بازی است؛ زیرا اگر منبعی داشته باشید و بمیرید، پس از زنده شدن از مقدارش کاسته می‌شود. از نظر طراحی نیز بازی اندروید و آیفون Minaurs دارای طراحی‌های دو بعدی و پیکسلی است که حس و حال جالبی به بازی بخشیده است. در انتها اگر به دنبال یک بازی داستان محور و سرگرم‌کننده هستید که نسبت به سایر بازی‌های موبایل متفاوت باشد، Minaurs می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Minaurs


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده