نویسنده: محمد حیدری
// دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰

هواداران Silent Hill 2 موفق به کشف Mini Map مخفی در این بازی شدند

به‌تازگی یکی از کاربران توییتر با نام Punk7890، از کشف دو قابلیت مخفی جدید در نسخه‌ی پلی‌استیشن 2 بازی Silent Hill 2 خبر داده است.

برخی از هواداران دو‌آتشه‌ی بازی خاطره‌انگیز Silent Hill 2 موفق به کشف دو قابلیت مخفی مربوط به فعال کردن نقشه‌ی مینی‌ مپ (Mini Map) و ذخیره‌ کردن این بازی در تمام نقاط آن شده‌اند. یکی از کاربران توییتر با نام Punk7890 طی پستی در تاریخ ۲۲ تیر از این کشف جالب رونمایی کرده بود. او در این پست با ارائه‌ی لینکی مرتبط در وب سایت TCRF، توضیح داده بود که چگونه می‌توان با ترکیب برخی دکمه‌ها در شرایط خاص (درست همانند کد‌ تقلب) به این ویژگی‌های مخفی دست پیدا کرد. البته لازم به ذکر است که فعال‌سازی این ویژگی‌ها فقط در نسخه‌ی پلی استیشن 2 این بازی امکان‌پذیر است.

Silent Hill 2 Mini Map

تصویری از Mini Map مخفی بازی

البته دست یافتن به قابلیت‌های پنهان ذکر شده و استفاده از کد‌های مذکور پیش‌شرط‌هایی نیز دارد که یکی از آن‌ها پایان بازی در حالتی خاص و تماشای Dog Ending (پایان کمدی!) آن است؛ موضوعی که باعث پنهان ماندن این بخش طی سال‌های بسیار طولانی در میان گیمر‌ها شده بود. البته بحث فعال کردن مینی مپ بازی Silent Hill موضوع چندان جدیدی نیست و پیش از این در سال ۲۰۱۵ نیز درز کردن اطلاعاتی در مورد فعال کردن این قابلیت با استفاده از دست‌کاری کد‌های بازی توسط Memory Editor به بحثی داغ میان طرفداران تبدیل شده بود.

گرچه هنوز مشخص نیست که کشف قابلیت‌های مخفی در بازی‌ای همچون Silent Hill 2، که از عرضه‌ی آن حدود ۱۷ سال می‌گذرد، تا چه میزان برای جامعه‌ی گیمر‌ها مطلب مهمی محسوب شود، اما بی‌شک این خبر برای هواداران قدیمی این بازی، موضوعی بسیار هیجان‌انگیز و جالب‌توجه به‌حساب خواهد آمد.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده