نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

راجر پری، بازیگر سریال Star Trek در سن ۸۵ سالگی درگذشت

طبق خبرهای منتشر شده، راجر پری، بازیگر سریال Star Trek (پیشتازان فضا) در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، راجر پری، بازیگر آمریکایی در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفته است. طبق خبری که منتشر شده، پری پس از یک مبارزه طولانی با بیماری سرطان پروستات سرانجام پنج‌شنبه هفته گذشته تسلیم شد و در خانه‌اش در شهر ایندین ولز در ایالت کالیفرنیا درگذشت. پری بیشتر برای بازی در سریال‌های تلویزیونی مختلف شناخته شده است. او توسط لوسیل بال کشف شد و پس از آن با استودیوی فیلمسازی Desilu قرارداد همکاری امضا کرد. سریال Harrigan and Son محصول شبکه ABC، اولین حضور جدی پری در دنیای تلویزیون بود که در این سریال با پت اوبرایان هم‌بازی بود و یکی از دو نقش اصلی سریال را بر عهده داشت. پس از آن، پری در سال ۱۹۶۷ در یک قسمت از فصل اول سریال Star Trek با نام Tomorrow Is Yesterday نقش کاپیتان جان کریستوفر را بازی کرد که از آن به‌عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های او و دنیای پیشتازان فضا نام برده می‌شود. 

Roger Perry

پری در طول سال‌های بعد در سریال‌های دیگری چون سریال Love, American Style، سریال Ironside، سریال The F.B.I.، سریال Hawaii Five-0، سریال Barnaby Jones، سریال The Bob Newhart Show، سریال Quincy، سریال The Six Million Dollar Man، سریال CHiPs، سریال The Fall Guy، سریال The Facts of Life، سریال Adam-12 و سریال Falcon Crest نیز به ایفای نقش پرداخته‌ است. پری در فیلم‌های مختلفی نیز ایفای نقش کرده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم Follow the Boys، فیلم The Thing With Two Heads، فیلم Cat (گربه)، فیلم Roller Boogie، فیلم Count Yorga, Vampire و فیلم Wreckage اشاره کرد.

پری دوبار نیز ازدواج کرده است. او در ابتدا با جو آن وورلی، بازیگر و کمدین آمریکایی ازدواج کرد که این ازدواج تا سال ۲۰۰۰ پایدار ماند و پس از آن در سال ۲۰۰۲، او با جویس بولیفانت، بازیگر سریال‌های تلویزیونی ازدواج کرد که این ازدواج تا پایان عمرش دوام داشت. پری که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۸ آغاز کرده بود، سرانجام در سال ۲۰۱۱ برای همیشه از دنیای تلویزیون و سینما بازنشست شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده