// یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷

ساخت ریمیک دموی P.T متوقف شد

توسعه نسخه ریمیک دموی P.T که به دست توسعه‌دهنده‌ای ۱۷ ساله در حال ساخت بود، به تازگی با درخواست کونامی متوقف شد، اما کمپانی ژاپنی به سازنده این بازی پیشنهاد کاری داد.

در جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که توسعه نسخه ریمیک P.T به دست کمپانی کونامی (Konami) متوقف شده است.

توسعه‌دهنده ۱۷ ساله این پروژه که با نام Qimsar شناخته می‌شود اخیرا اعلام کرد که هفته جاری از کمپانی کونامی با وی تماس گرفته شده و از او درخواست شده است که پروژه را متوقف کند. البته به گفته وی نماینده کونامی بدون هیچ تهدید و برخورد بدی با وی صحبت کرده و حتی از کار وی نیز تعریف و تمجید کرده است. کونامی در حالی که از وی خواست که توسعه این بازی را متوقف کند در عوض از او دعوت به همکاری کرد و از Qimsar خواسته شد که به عنوان کارآموز در کونامی فعالیت کند.

اگر اولین بار است که نام P.T به گوشتان می‌خورد در ادامه می‌توانید تریلر‌ آن را تماشا کنید. صحنه‌هایی که در ویدیو پایین مشاهده می‌کنید مربوط به توسعه این بازی در هفته گذشته می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

به گفته Qimsar توسعه این پروژه تا به اینجای کار ۱۸۰ ساعت طول کشیده است. وی اظهار داشت که با اینکه از سوی کونامی این پروژه متوقف شد وی احساس راحتی کرده است و «بار سنگینی از دوش وی برداشته شده است.»

ساعت ۵ صبح منتظر تماس تلفنی از سوی یکی از اعضای کونامی بودم. وی در ابتدا از من برای خبر بد عذرخواهی کرد و از من خواست که نسخه ریمیک را لغو کنم. وی اشاره کرد که تمامی همکارانش در کونامی به کار من علاقه‌مند شده‌اند اما به دلیل مشکلات حقوقی که از دست وی و دیگران خارج است، این پروژه باید متوقف شود. من در جواب به آنها گفتم که پروژه خود را متوقف می‌کنم.

از همان لحظه گفت‌وگوی ما از تلخی، طعم شیرینی به خود گرفت؛ چرا که آنها به من پیشنهاد کارآموزی در کونامی را دادند.

نسخه اصلی P.T در آگوست سال ۲۰۱۴ (تابستان ۹۳) برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد. در آن زمان کوجیما و کارگردان گیرمو دل تورو هر دو سرگرم توسعه بازی Silent Hills، نسخه جدید Silent Hill بودند که P.T دموی قابل بازی آن به شمار می‌رفت؛ ضمن اینکه نورمن ریداس نیز که هم‌اکنون با کوجیما و دل تورو در حال کار روی Death Stranding است، در تیم P.T حضور داشت. پس از جدایی کوجیما از کونامی، کمپانی یاد شده در بهار ۲۰۱۵ میلادی بازی را از پلی استیشن استور حذف کرد و حتی کسانی که بازی را در اختیار داشتند دیگر قادر به دانلود کردن دوباره آن نبودند.

باید بدانید که تا به امروز آثار مشابه‌ای از P.T در دست ساخت بوده است که سازندگان آنها موفق نشدند که توسعه بازی‌شان را به مراحل آخر برسانند. در آن سو بازی دیگری با الهام از این اثر با نام Allison Road معرفی شده بود که پس از لغو شدنش سازندگان باری دیگر توسعه آن را آغاز کردند. تاریخ انتشار این محصول هنوز مشخص نشده است.

نظرات خود را در مورد دموی قابل بازی P.T و نسخه ریمیک آن با زومجی در میان بگذارید.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده