// یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹

بازی Wolfenstein II: The New Colossus در استیم عملکرد ضعیفی از نظر فروش داشته است

آمار منتشر شده از استیم نشان می‌دهد که بازی Wolfenstein II: The New Colossus فروش خوبی را روی پلتفرم پی‌سی تجربه نکرده است.

طبق گزارشات منتشر شده توسط NPD به نظر می‌رسد که بازی Wolfenstein II: The New Colossus در زمان عرضه با فروش بسیار پایینی روی پلتفرم پی سی روبرو بود و تعداد بازیکنان همزمان آن از رقم ۱۳ هزار نفر به صورت همزمان فراتر نرفته است.

بازی Wolfenstein II: The New Colossus جوایز متعددی را از نشریات مختلف دریافت کرد، اما پس از یک ماه و در زمان عرضه و شروع فروش این بازی، عملکرد تجاری آن با مشکلاتی مواجه شد. NPD بعد از مدت کوتاهی گزارش داد که این بازی حتی در زمان عرضه نتوانسته همانند اتفاقی که برای بازی Prey افتاد، به لیست ۱۰ بازی برتر از لحاظ میزان فروش در ماه عرضه یعنی اوکتبر (آبان) در خرده فروشی‌های معتبر، برسد. بازی Prey نیز یکی دیگر از آثار عرضه شده توسط کمپانی خوش‌ نام Bethesda است که در زمان عرضه‌ی خود در اوایل سال گذشته از لحاظ تجاری اصلا راضی کننده نبوده است. 

اطلاعات درز کرده از سیستم داده‌‌های استیم تایید می‌کند که بازی Wolfenstein II: The New Colossus تنها توانسته به رقم ۵۴۹۴۵۷ نفر بازیکن برای ماه جولای ۲۰۱۸ (خرداد) دست یابد که این رقم حدود یک میلیون نفر از ارقام پیش‌بینی شده برای این بازی پایین‌تر بوده است. این میزان فروش تا جایی کم‌ بوده است که حتی نتوانسته به تعداد فروش DLC نسخه‌ی اول این بازی با نام The Old Blood و یا حتی بازی شکست‌ خورده‌ی Prey برسد.

برای درک بهتر این ارقام و داشتن یک مرجع، بهتر است نگاهی به ارقام فاش شده از سیستم داده‌های استیم بیاندازیم که در رابطه با دیگر بازی‌های شرکت Bethesda  از همین ژانر منتشر شده است:

نام بازیتعداد نسخه‌های فروخته شده
DOOM۳ میلیون و ۱۹۷ هزار ۶۲۶ نسخه
Wolfenstein: The New Order۱ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۲۸ نسخه
Prey ۷۰۴ هزار و ۱۷۹ نسخه
Wolfenstein: The Old Blood۶۰۰ هزار و ۶۱۰ نسخه
Wolfenstein II: The New Colossus۵۴۹ هزار ۴۵۷ نسخه
The Evil Within 2 ۲۲۷ هزار و ۶۵۳ نسخه

البته باید در نظر داشته باشید که این آمار نتها مربوط به فروش استیم و فروش نسخه‌های پی‌سی این بازی‌ها است و شامل فروش برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نمی‌شود؛ بنابراین ارقام نشان داده شده تعداد کل واحد‌های فروخته شده در خرده فروشی‌ها برای هر بازی نیست.


منبع twinfinite.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده