نویسنده: پیمان مرادی
// یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Dere Evil Exe

بازی موبایل Dere Evil Exe، تمام آن چیزی است که می‌توان از یک پلتفرمر سرگرم کننده انتظار داشت. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

اکثر گیمرهای قدیمی از بازی‌های کلاسیک پلتفرمر نظیر سوپر ماریو، خاطرات نوستالژیک زیادی دارند. اگر اخیراً سری به اپ استور یا پلی استور زده باشید، احتمالاً شما هم متوجه تکثر تعداد بازی‌های پلتفرمر شده‌اید. تقریباً همه‌ی این بازی‌ها با هدف زنده کردن خاطرات قدیمی گیمرها منتشر می‌شوند که البته برخی از آن‌ها هرگز از حد یک کپی نصف و نیمه از بازی‌های قدیمی این ژانر، فراتر نمی‌روند. اما در این مطلب قصد داریم تا بازی اندروید و آیفون Dere Evil Exe را معرفی کنیم که یکی از معدود بازی‌های پلتفرمر منتشر شده برای موبایل است که به بهترین شکل ممکن حال و هوای خاطرات خوبِ بازی‌های قدیمی این ژانر را برای بازیکنان زنده می‌کند.

Dere Evil Exe

Dere Evil Exe را می‌توان مخلوطی از تمام ویژگی‌های دوست داشتنی بازی‌های کلاسیک پلتفرمر دانست. گیم پلی بازی نیز تقریباً مشابه بقیه‌ی بازی‌های این ژانر است؛ بازیکن دارای یک آواتار است که در هر مرحله می‌بایست آن را از انواع و اقسام موانعی که بر سر راهش قرار گرفته‌اند، به سلامت عبور دهد و در آخر با گذر از دروازه‌ای که در پایان هر مرحله وجود دارد، به مرحله‌ی بعد برود. اگر چه که گیم پلی بازی روی کاغذ ساده به نظر می‌رسد اما در عمل به هیچ وجه اینگونه نیست؛ در بین تمام بازی‌های پلتفرمری که در چند وقت اخیر تجربه کرده‌ام، هیچ کدام به اندازه‌ی Dere Evil Exe سخت و دشوار نبوده‌اند. سختی بازی به حدی است که حتی در مرحله‌ی اول آن هم ممکن است بارها جان خود را از دست بدهید و کار را از آخرین چک پوینتی که به آن رسیده بودید، آغاز کنید. البته دشواری بازی به گونه‌ای نیست از لذت تجربه‌ی آن بکاهد اما خب به هر حال در برخی از مراحل اذیت کننده خواهد بود.

Dere Evil Exe را می‌توان مخلوطی از تمام ویژگی‌های دوست داشتنی بازی‌های کلاسیک پلتفرمر دانست

Dere Evil Exe داستان جالبی هم دارد؛ کاراکتری به نام Yanna در بازی وجود دارد که به نوعی شخصیت منفی داستان است. او تلاش می‌کند تا مانع پیشرفت‌تان در بازی شود. جالب اینجاست که توسعه دهنده بازی که حکم شخصیت مثبت را دارد، در خلال مراحل مختلف بازی با نام مخفف dev، یادداشت‌هایی را برای بازیکنان به جا گذاشته است که به نوعی دیوار چهارم را می‌شکنند. توسعه دهنده بر خلاف Yanna از شما می‌خواهد که به بازی کردن ادامه بدهید. حال این که کدام یک از این دو واقعاً شخصیت منفی داستان هستند، مشخص نیست اما با توجه به روند بازی می‌توان حدس زد که در پایان بازی احتمالاً طی یک پیچش جالب، جای شخصیت‌های مثبت و منفی جابه‌جا شود. تعامل بازیکن با بازی به وسیله‌ی کلیدهای لمسی پایین صفحه نمایش صورت می‌گیرد؛ برای حرکت کردن در محیط بازی از کلیدهای سمت چپ و برای انجام پرش نیز می‌توانید از کلید سمت راست استفاده کنید. البته برای پریدن به ارتفاع‌های بلند نیز می‌توانید با دو بار لمس کردن کلید سمت راست، پرش‌های دوبل را انجام دهید. یکی از ویژگی‌های جالب Dere Evil Exe، هوش مصنوعی‌ای است که برای کمک کردن به بازیکن در بازی گنجانده شده است. این هوش مصنوعی که A.I.D.E (مخففِ Artificial Intelligence for Dere Exe) نام دارد، راهنمایی‌های مفیدی را به بازیکن گوشزد می‌کند که برخی از آن‌ها برای گذراندن مراحل مختلف بازی، ضروری هستند؛ به طور مثال این هوش مصنوعی به شما پیشنهاد می‌کند که سکه‌های درون بازی را جمع آوری نکنید! بله درست خوانده‌اید سکه‌های بازی Dere Evil Exe بر خلاف سایر بازی‌ها کشنده‌اند و در صورت برخورد با حتی یکی از آن‌ها، بلافاصله جان خود را از دست می‌دهید. البته باید در نظر داشته باشید که راهنمایی‌های A.I.D.E به صورت صوتی هستند بنابراین در هنگام بازی کردن نباید صدای گوشی‌تان را قطع کنید.

Dere Evil Exe

Dere Evil Exe، یک بازی پلتفرمر دو بعدی است که به واسطه‌ی گیم پلی سرگرم کننده و گرافیک پیکسلی خود می‌تواند جای خالی بازی‌های کلاسیک این ژانر روی گوشی موبایل‌تان پر کند. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و از طریق استیم نیز با قیمت ۰.۹۹ دلار برای کامپیوتر در دسترس قرار گرفته است. برای تجربه و دانلود این بازی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به استور مربوط به دستگاه‌تان بروید و Dere Evil Exe را به صورت رایگان دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dere Evil Exe


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده