نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: رکوردشکنی هزارپا

در این مطلب به مرور و بررسی فروش فیلم‌های سینمایی مانند هزارپا در هفته گذشته سینمای ایران می‌پردازیم.

چند هفته‌ای است که سینمای ایران، هر هفته یا یکی در میان میزبان فیلم‌های تازه اکران است؛ اتفاقی که بدون شک موجب پویایی جدول فروش می‌شود؛ پویایی‌ای که بهترین نوعش را در همین هفته شاهد بودیم.

این هفته هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داودی در صد سالن به نمایش درآمد؛ یک کمدی عامه‌پسند دیگر که در تیم بازیگری‌اش، رضا عطاران و جواد عزتی را می‌بیند؛ زوج بازیگری که به‌راحتی موفقیت گیشه‌ی هر فیلمی در سینمای ایران را تضمین می‌کنند. هزارپا در سه روز اول اکران فروش یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی را تجربه کرد. طبق این فروش، هزارپا رکورد افتتاحیه سه روزه سینمای ایران را که در اختیار «نهنگ عنبر ۲» بود، شکست. طبق اعلام روابط عمومی فیلم، فیلم هزارپا با فروشی بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون تومان در ۶ روز اول، رکورد فروش هفتگی سینمای ایران را نیز شکسته است. هزارپا حالا به فروش کلی دو میلیارد و نهصد و چهل میلیون تومان رسیده است. به هیچ عنوان بعید نیست که هزارپا به‌زودی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شود. با توجه به اینکه در ادامه‌ی سال کمدی‌های عامه پسندی که ممکن است فروش بالایی تجربه کنند، می‌توانند اکران شوند، هزارپا کار آسانی برای ایستادن در صدر گیشه سینمای ایران ندارد. این فیلم پس از گذشت فقط یک هفته از اکران، به دهمین فیلم پرفروش سال ۹۷ تبدیل شده است. فروش بی سابقه هزارپا در حالی رخ داده است که یکشنبه و دوشنبه هفته‌ی پیش، سینماها تعطیل بوده‌اند. هزارپا همچنین آمار یکصد هزار مخاطب در یک شب را ثبت کرده است.

فیلم هزارپا

در رده دوم این هفته، یک کمدی دیگر قرار دارد؛ تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی، پس از گذشت ۱۲ هفته از اکران در نود و چهار سالن به‌نمایش درآمد. این فیلم در این هفته به درآمد پانصد میلیون تومانی دست پیدا کرد. تگزاس که به‌تازگی به درآمد کلی دوازده میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است، پس از اکران هزارپا بالاخره از صدر جدول دور ماند. رده سوم این هفته در اختیار دشمن زن است؛ کمدی عامه پسند دیگری که با حضور یکی از پول‌ساز‌های این روز‌های سینمای ایران یعنی سام درخشانی پس از گذشت چهار هفته از اکران، با نمایش در صد و هفده سالن به درآمد هفتگی دویست و شصت و شش میلیون تومان رسید. ساخته کریم امینی حالا به فروش کلی یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان رسده است.

فیلم دارکوب

رده چهارم این هفته در اختیار درام اجتماعی دارکوب به کارگردانی بهروز شعیبی است. دارکوب تنها فیلم غیرکمدی در بین پنج فیلم پرفروش این هفته است. این فیلم در دومین هفته اکران با نمایش در هشتاد و شش سالن به فروش دویست و چهل میلیون تومانی رسید. دارکوب حالا به فروش کلی ششصد و شصت میلیون تومان رسیده است. رده پنجم این هفته در اختیار خجالت نکش، ساخته رضا مقصودی است. خجالت نکش در دهمین هفته اکران و نمایش در هشتاد سالن، صد و هشتاد و پنج میلیون تومان فروخت. این فیلم حالا به درآمد چهار میلیارد تومانی رسیده است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی (تومان)
۱هزارپا۱۲,۴۲۰,۳۴۹,۰۰۰
۲تگزاس۱۲۵۰۱,۸۰۹,۰۰۰
۳دشمن زن۴۲۶۶,۲۹۷,۰۰۰
۴دارکوب۲۲۴۲,۶۲۷,۰۰۰
۵خجالت نکش۱۰۱۸۵,۰۲۰,۰۰۰
۶به وقت خماری۲۱۵۷,۵۹۴,۰۰۰
۷خاله قورباغه۲۱۴۵,۴۷۰,۰۰۰
۸دلم می خواد۴۹۶,۹۰۹,۰۰۰
۹چهار راه استانبول۱۰۴۰,۹۴۶,۰۰۰
۱۰فیلشاه۱۷۳۲,۹۷۵,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده