مصاحبه سازندگان The Division 2 در مورد گیم پلی و ویژگیهای بازی
نسخه اول بازی The Division، یکی از جاه طلبانهترین پروژههای یوبیسافت بود که قصد داشت ما را به جهانی آخرالزمانی در دل نیویورک ببرد. با اینکه این بازی ایدههای بسیار جذابی داشت، در ابتدای انتشار بهدلیل مشکلاتی مثل کمبود محتوا، نتوانست آنطور که باید و شاید به یک شاهکار تبدیل شود. البته یوبی سافت به مرور زمان پشتیبانی بسیار خوبی از بازی داشت و توانست تا حد زیادی آن را به جایگاهی که لایقش بود، برساند. حال استودیو مسیو و Ubisoft، نسخه دوم این سری را با نام The Division 2 معرفی کردهاند و چندی پیش در جریان نمایشگاه E3 2018، شاهد ارائه اولین تریلرها و نمایش گیمپلی بازی هم بودیم. حال سازندگان این بازی، مصاحبهای با سایت AusGamers داشتهاند که در جریان آن، اطلاعات جالبی را در مورد بازی به اشتراک گذاشتهاند.
همانطور که اشاره کردیم، یوبیسافت علیرغم مشکلاتی که بازی The Division در ابتدای عرضه داشت، به مرور زمان و با بهره بردن از بازخوردهای بازیکنان، توانست این بازی را بهتر و بهتر کند. متیاس کارلسون، کارگردان The Division 2، این اقدامات را تجربهای بسیار ارزشمند میداند و میگوید:
به نظر من انتشار دیویژن 1 و پشتیبانی از آن برای خود ما هم جذاب بودند و هم تجریبات زیادی را در پی داشتند. نسخه دوم بازی به مدت دو سال در دست توسعه بوده و ما، از تجربیاتی که در نسخه اول بازی کسب کردیم، برای هرچه بهتر کردن نسخه دوم بهره بردهایم. یکی از مواردی که اهمیت زیادی به آن دادهایم، وجود محتویات کافی و غنی در بازی است؛ به طوریکه میخواهیم مطمئن شویم هر بازیکنی با هر علاقهای که به سراغ بازی میآید، چیزی برای لذت بردن داشته باشد. برای مثال اگر شما دوست دارید به صورت انفرادی بازی را تجربه کنید، از آن لذت خواهید برد و این امکان برای افرادی که دوست دارند بازی را به شکل Co-Op تجربه کنند هم وجود دارد.
جهان بازی قرار است به مراتب پویاتر و جذابتر از قبل باشد
یکی از تفاوتهای دیویژن 2 با نسخه قبلی، به خود جهان بازی مربوط میشود. در حالی که در نسخه اول بازیکنان زمانی وارد ماجرا میشدند که در پی آلودگیهای پیش آمده تقریبا شهر نیویورک سقوط کرده بود و شاهد جهانی پسا آخرالزمانی بودیم، در نسخه دوم شرایط اینچنین نیست و ما، هنوز سقوط جهان را تجربه نکردهایم؛ بلکه جهان بازی در شرف سقوط است و هدف شما، مبارزه برای پیشگیری از رخ دادن این اتفاق خواهد بود. این ویژگی باعث خلق جهانی شده است که متفاوت از نسخه قبل خواهد بود و کارلسون آن را به شکل زیر تعریف میکند:
ما در The Division 2، هم بسیاری از ویژگیهایی را که اولین بار در نسخه قبلی معرفی کردیم بهبود بخشیدهایم و هم، تعداد زیادی ویژگی کاملا جدید را برای بازی معرفی کردهایم. یکی از مهمترین بخشهای بازی برای خود ما، جهان آن است. تیم سازنده همواره تلاش کرده تا در نسخه دوم، جهانی به مراتب زندهتر و پویاتر را در اختیار گیمرها قرار بدهد و به همین دلیل، علاوه بر گروههای مختلف، در سطح شهر شاهد مردمان عادی بیشتری هم خواهیم بود که زندگی آنها همواره در حال تغییر است و شما هم به عنوان گیمر، این تغییرات را مشاهده خواهید کرد و این ویژگی، باعث میشود تا جهان بازی همواره مملو از اتفاقات غیرمنتظره باشد و دقایق هیجانانگیزی را برای مخاطب خلق کند. علاوه بر این، حتی پس از پایان بازی هم قرار است این جهان کماکان برای بازیکنان جذاب بماند. هدف ما این است که جهان بازی، مدام در حال پیشرفت و تغییر باشد و هرچه بازیکنان زمان بیشتری را صرف تجربه The Division 2 کنند، با ویژگیهای جدیدتری آشنا شوند؛ چرا که به مرور زمان خود بازیکنان هم پیشرفت میکنند و جهان بازی هم به این پیشرفتها واکنش نشان میدهد و وابسته به آنها، تغییر میکند و همین مساله باعث میشود تا همیشه چیزهای جدیدی برای تجربه کردن در جهان بازی داشته باشیم.
به طور دقیقتر، بازی The Division 2 قرار است در شهر واشنگتن جریان داشته باشد؛ آن هم در زمانی که گرمای شدید باعث شده است تا تغییر و تحولات زیادی در طبیعت بهوجود بیاید و همین مساله هم باعث شده تا کنترل شهر از دست مقامات خارج شود و شاهد یک محیط بیقانون و پر هرج و مرج باشیم. NPC ها در این نسخه نقش پررنگتری ایفا خواهند کرد و شما به عنوان بازیکن، ماموریتهای بیشتری برای کمک کردن به آنها خواهید داشت. علاوه بر این حتی پس از اینکه بازی را تمام کردید، یوبیسافت آنقدر ویژگیهای مختلف در آن گنجانده است که کماکان به ادامه دادن بازی ترغیب شوید. کارلسون در این مورد گفت:
برنامههایی که ما برای پایان بازی در نظر گرفتهایم، ترکیبی از تجربیات کاملا جدید و تکرار تجربیات قبلی اما با چاشنی یک سری تغییرات میشوند. منظورم این است که شما، قرار نیست کارهایی را که قبلا در بازی انجام دادهاید صرفا تکرار کنید بلکه قرار است شاهد تغییراتی در آن کارها باشید که باعث میشوند کارهای به ظاهر تکراری، حس و حال جدیدی داشته باشند. یکی از مواردی که در این راه به ما کمک میکند، بحث تخصصها است. ما دوست نداریم تا بازیکن را محدود به استفاده از یک کلاس کنیم و به همین دلیل بحث تخصصها را پیش کشیدیم که باعث میشوند بتوانید کارتان را در یکی از تخصصها شروع کنید و سپس به مرور زمان، حتی به سراغ تخصصهای دیگر بروید و سبک کاملا جدیدی از بازی کردن را داشته باشید؛ سبکی که باعث میشود کلا تجربه بازی برای شما دگرگون شود و همین مساله کمک زیادی به متنوعتر شدن بازی میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای جالب بازی که کارگردان The Division 2 به آن اشاره داشته است، تاثیراتی است که رفتارهای شما روی زندگی مردم میگذارند. علاوه بر این بازی این امکان را برای شما فراهم میکند تا بسته به سلیقه خودتان به صورت تکنفره یا همکاری به سراغ آن بروید و جالب اینکه پیشرفتهای شما را در هر دو این حالتها، ثبت میکند:
در The Division 2 بازی کردن به صورت تکنفره یا چندنفره، دو مقوله جدا از هم نیستند. دقیقا مانند نسخه اول، ما برای تمام پیشرفتهای شما ارزش قائل هستیم و چه به صورت انفرادی بازی را تجربه و پیشرفتهایی کسب کنید و چه به صورت چندنفره، در هر حالت این پیشرفتها همیشه با شما هستند. علاوه بر این در دیویژن 2، شما تاثیرات کارهای خودتان و تعاملاتی را که با مردم دارید، روی زندگی آنها و جهان بازی خواهید دید. برای مثال در صورتی که شما به مردم کمک بکنید، تاثیر این کار را روی رفتار، تجهیزات و مناطقی که مردم کنترل میکنند مشاهده خواهید کرد و حتی در زمان نیاز، شاهد خواهید بود که آنها هم به شما کمک میکنند.
نقشه بازی ابعادی در حدود منطقه Midtown نیویورک از نسخه اول خواهد داشت اما از نظر محتویات، قرار است شاهد افزایش حداقل ۲۰ درصدی باشیم. سازندگان بازی قصد دارند تا به مرور زمان تغییراتی را در جهان بازی اعمال کنند و این کار را احتمالا با محتویاتی که هر سه ماه یک بار پس از انتشار بازی برای آن در دسترس قرار خواهند داد، انجام میدهند. اما جدا از این مسائل، یکی دیگر از سوالهایی که در این مصاحبه از کارگردان بازی پرسیده شد، به حالت PvP بازی و همچنین تفاوتهای بین حالتهای تکنفره و Co-Op میشد که وی در جواب گفت:
وقتی در مورد حالتهای Co-Op و تکنفره صحبت میکنیم، واقعیت این است که ما به هیچکدام از این حالتها اهمیت بیشتری ندادهایم و بازیکن را به سمت یکی از آنها سوق نمیدهیم. منظورم از این حرف این است که شما، میتوانید دیویژن 2 را از همان ابتدا به صورت تکنفره تجربه کنید، ماموریتهای بخش داستانی را انجام دهید و حتی از محتویات پس از پایان بازی هم به صورت کاملا تکنفره لذت ببرید و ما، هیچ مانعی پیش روی شما قرار نخواهیم داد که باعث شود نتوانید از بازی لذت ببرید. اما در نقطه مقابل اگر هم به تجربه بازی با دوستانتان علاقه داشته باشید، باز این امکان برایتان فراهم شده است که در گروههای دو، سه، چهار یا هشت نفره تمامی این کارها را در کنار هم انجام بدهید. البته این وسط باید به یک مورد اشاره کنم و آن هم اینکه مثلا من شخصا، علاقه بیشتری به تجربه کردن بازی به صورت Co-Op دارم چرا که صحبت کردن با سایر بازیکنان و انجام دادن کارها همراه با آنها، لذت خاص خودش را دارد و حس و حال جذابتری، از نظر من، به بازی میبخشد. ولی در عین حال ما افراد زیادی را هم در تیم توسعه بازی داریم که دوست دارند آن را به صورت تکنفره تجربه کنند و حس میکنند که در این حالت بازی لذت بیشتری برایشان به همراه دارد. علاوه بر این در مورد حالت PvP یا همان بازیکن در برابر بازیکن، ما با تعهد بالایی قصد داریم یک بخش رقابتی جذاب برای بازی خلق کنیم. دقیقا مثل نسخه اول، ما یک دارک زون خواهیم داشت که حالت PvP بازی در آن جریان دارد اما متاسفانه در حال حاضر، نمیتوانیم اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه بدهیم. فقط میتوانم بگویم که ما تجربیات زیادی از نسخه اول کسب کردهایم و قصد داریم با استفاده از این تجربیات، این بخش از بازی را هم همیشه جذاب نگه داریم تا بازیکنان بتوانند از تمام قسمتهای بازی لذت ببرند.
به هر حال نسخه اول بازی دیویژن، یکی از آثاری بود که به مرور زمان بهتر و بهتر شد و توانست مشکلات اولیه خود را هم تا حد زیادی حل کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا استودیو مسیو موفق خواهد شد در نسخه دوم تجربهای خلق کند که از همان ابتدا، اثری بینقص و ارزشمند باشد؟ نظرات خود را در این مورد و توضیحات سازندگان بازی با زومجی به اشتراک بگذارید.