نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰

نگهداری هرچه بهتر لوازم صوتی و تصویری

وسایل صوتی و تصویری، دستگاه‌هایی هستند که برای سرگرمی کاربران و زندگی‌ راحت‌تر طراحی شده‌اند و مانند همه وسایل دیگر نیاز به نگهداری دارند.

با روی کار آمدن دستگاه‌ها و سیستم‌های برقی، یکی از مشاغلی که ایجاد شد، خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری است. در واقع این لوازم برای زندگی راحت‌تر و سرگرمی کاربران ساخته می‌شوند تا محیط خانه یا محل کارشان فرح‌بخش و مدرن شوند. 

 

لوازم صوتی و تصویری 

دستگاه‌هایی مانند دوربین و تجهیزات تصویربرداری شامل دوربین‌های ورزشی، عکاسی، وب‌کم، دوربین‌های فیلمبرداری و حتی لنز دوربین دستگاه‌های صوتی و تصویری حساب می‌شوند. از سوی دیگر کنسول‌های بازی، پخش‌کننده‌های دی وی دی و بلو ری، سیستم‌های صوتی دالبی و سینمای خانگی نیز بخش دیگری از این گروه را تشکیل می‌دهند.

برندها و شرکت‌های بسیاری در این گروه فعال هستند که بسیاری از آنها در ایران دارای نمایندگی‌های معتبری هستند که دستگاه‌های تولیدی این شرکت‌ها را گارانتی و وارانتی می‌کنند. در این بین می‌توان به شرکت‌هایی مانند پاناسونیک، ال‌جی، سونی، سامسونگ، نیکون، کنون و غیره اشاره کرد که هرکدام در بخش یا بخش‌هایی از گروه لوازم صوتی و تصویری فعال هستند. 

 

نگهداری از لوازم صوتی و تصویری

برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر دستگاه‌های صوتی و تصویری باید برخی اصول را رعایت کرد که بعضی از این موارد را فروشندگان در هنگام خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری به مشتری یادآوری می‌کنند. مثلا این لوزام باید به پریز برقی متصل شوند که ولتاژ مناسبی برای دستگاه‌ها داشته باشد یا در جای خشک و به دور از رطوبت قرارشان دهید.

 همچنین مراقب باشید که از دستگاه‌های حرارتی مانند رادیاتور یا نور مستقیم آفتاب دور باشند. برای تمیز کردن آنها توصیه می‌شود که از دستمال‌های مناسب که به اصطلاح دستمال‌های مخصوص پاک کردن عینک هستند، استفاده کنید.

بهتر است برای کنترل آنها و خاموش و روشن کردن‌شان از ریموت استفاده کنید تا دکمه‌های دستگاه کمتر کار کنند و به مرور زمان دچار استهلاک نشوند؛ ضمن اینکه از روشن گذاشتن مدام آنها جدا خودداری کنید. از سوی دیگر مراقب باشید که سیم‌کشی دستگاه‌های برقی یا لامپ‌های آنها دچار مشکل نشوند. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید رعایت کنید، قرار ندادن وسایل تزئینی و اضافی مانند گلدان یا پارچه و رومیزی به روی تلویزیون یا دی وی دی و ضبط صوت و سایر دستگاه‌های برقی است.

توصیه اکید شده که از دستگاه‌های برقی خود در برابر ضربه، ریختن مایعات و تماس با نور مستقیم خورشید مواظبت کنید.

 

خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری

در سال‌های گذشته برای خرید یا فروش دستگاه صوتی و تصویری باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه می‌کردیم که در سطح شهر ایجاد شده بودند؛ مثلا در پایتخت یکی از بازارهایی که در این زمینه فعال بود و هست، پاساژهای معروف خیابان جمهوری است.

اما با شلوغی خیابان‌ها و مشکل شدن رفت و آمد در سطح شهر، بهترین و سریع‌ترین راه‌ مراجعه و خرید آنلاین از سایت‌های معتبر است. برای مثال در سایت دیوار لوازم صوتی و تصویری مختلفی مانند ضبط صوت‌های قدیمی و جدید سونی، دوربین‌های کنون و المپوس، دی وی دی‌ها و کنسول‌های بازی برندهای مختلفی از برندهای چینی، ژاپنی و کره‌ای را مشاهده کنید.

همچنین در صورتیکه خود دستگاهی برقی دارید که دیگر نیازی به آن ندارید، لازم نیست با انباشت آن در کمد یا انباری، محل زندگی خود را شلوغ کنید. برای راحت‌تر زندگی کردن و خلوت کردن خانه یا محل کارتان از لوازمی که دیگر به کار شما نمی‌آیند، فروش آنها در همین سایت پیشنهاد می‌شود، تا کسی که به آن نیاز دارد آن را با پرداخت مبلغی از شما خریداری کند و بدین ترتیب شما هم محل زندگی خود را خلوت کرده باشید. 

 

پایان رپورتاژ آگهی /.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده