نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

دیزنی به دنبال ساخت ربات بدلکار است

والت دیزنی اولین ویدیوهای رسمی از آزمایش ربات‌های بدلکار را که در مرحله پیش نمونه هستند، منتشر کرد.

بدلکاری یکی از سخت‌ترین شغل‌ها است که برای جلوگیری از آسیب جسمی یا جانی بازیگران، در تقریبا تمامی فیلم‌های اکشن، علمی تخیلی و فانتزی از بدلکاران استفاده می‌شود که خود آن‌ها نیز با اینکه به این حرفه خود علاقه دارند، با خطرات جسمی و جانی مواجه هستند. در طول چند سال گذشته شاهد مرگ‌های دلخراش بدلکاران مختلفی در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌های بزرگ بوده‌ایم که از جمله آن می‌توان به فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲) و فصل هشتم سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) اشاره کرد که در هر یک از آن‌ها، یک بدلکار جان خود را از دست داده بود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، والت دیزنی به دنبال تحقق رویای ربات‌های بدلکار است.

والت دیزنی اخیرا دو ویدیو از مراحل ساخت و آماده‌سازی ربات‌های بدلکار منتشر کرده است که در طی آن شاهد آزمایش آن‌ها هستیم. این موضوع شاید در نگاه اول باعث حذف عوامل انسانی و بدلکاران که با حذف یک فرصت شغلی همراه می‌شود، به نظر برسد، اما این موضوع می‌تواند خطرات جانی و جسمی در پشت صحنه فیلمبرداری و تولید فیلم‌ها و سریال‌ها را کاهش دهد یا حتی به صفر برساند و باعث یک تحول بزرگ در صنعت سینما خواهد شد. همچنین استفاده از ربات‌های بدلکار می‌تواند باعث بهبود خلق صحنه‌های اکشن شود و اگر دیزنی بتواند تجربه کارایی این ربات‌ها را تا یک سطح قابل قبول و طبیعی برساند، دست سازندگان فیلم برای خلق صحنه‌های با ریسک بالا را بسیار بازتر از گذشته خواهد کرد. شما در ادامه می‌توانید این ویدیوها را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

دانلود از آپارات

با این حال، دیزنی می‌گوید که ربات‌های بدلکار در حال حاضر در مرحله پیش نمونه یا پروتوتایپ قرار دارند و هنوز چند سال تا عرضه به بازار و مورد استفاده قرار گرفتن در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌ها فاصله دارند. همچنین استفاده از این ربات‌ها تنها در ساخت فیلم و سریال نخواهد بود و دیزنی در نظر دارد تا از این ربات‌ها در پارک تفریحی خود که دیزنی لند نام دارد، نیز استفاده کند و احتمالا برای اولین‌بار از این ربات‌ها در دیزنی‌لند استفاده خواهد شد که می‌تواند باعث ایجاد تفریحات جدید نیز شود. البته برنامه دیزنی تنها برای ساخت ربات‌های انسان نما نیست و ربات‌های حیوانی یا موجودات تخیلی نیز در دستور کار آن‌ها نیز خواهد بود.


منبع Fastcompany
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده