نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

کارگردان فیلم Firestarter مشخص شد

فاتح آتکین، کارگردان فیلم In the Fade، کارگردانی اقتباس سینمایی جدید کتاب Firestarter استیون کینگ را بر عهده خواهد داشت.

فاتح آتکین، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده ترک‌تبار اهل آلمان، کارگردانی اقتباس سینمایی جدید کتاب Firestarter استیون کینگ را بر عهده خواهد داشت. کتاب Firestarter یکی از رمان‌های محبوب و موفق استیون کینگ به شمار می‌رود که در سه جشنواره مختلف نامزد دریافت جایزه بهترین رمان سال شد. در سال ۱۹۸۴، مارک ال. لستر نسخهٔ سینمایی این اثر را کارگردانی کرد و در این فیلم بازیگرانی چون دیوید کیت، مارتین شین، آرت کانی، هتر لوکلیر، درو بریمور و موزز گان حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. داستان فیلم Firestarter (آتش‌افروز) در مورد زوجی بود که بر اثر یک‌ سری آزمایشات پزشکی قدرت کنترل و حرکت اجسام مختلف را به ‌دست آورده‌اند و وقتی فرزند آن‌ها متولد می‌شود، قادر است آتش را با ذهن خود کنترل کند. نسخهٔ ۱۹۸۴ چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت و در گیشه نیز عملکرد خوبی نداشت و با بودجهٔ ۱۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۷ میلیون دلاری داشت.

جیسون بلوم و آکیوا گلدزمن تهیه‌کنندگی نسخهٔ جدید فیلم Firestarter را بر عهده خواهند داشت و مارتا دی لورنتیس، تهیه‌کننده اجرایی پروژه خواهد بود. در مورد فاتح آکین باید بگوییم که این کارگردان با ساخت فیلم Gegen Die Wand (در مقابل دیوار)، جایزهٔ خرس طلایی جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین را از آن خود کرد. وی اولین کارگردان ترک بود که بعد از چهل سال این جایزه را دریافت می‌کرد. آکین در سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین فیلمنامهٔ فستیوال کن را برای فیلمنامهٔ فیلم Edge of Heaven (لبه بهشت) دریافت کرد و باید گفت که ساخت فیلم Firestarter، اولین فیلم پرهزینه وی است و او برای اولین بار قرار است با استودیوهای بزرگ هالیوودی همکاری کند.

آخرین فیلمی که از فاتح آکین روی پردهٔ سینما رفت، فیلم درام In the Fade (در محوشدگی) بود. این فیلم در بخش مسابقه هفتادمین جشنواره کن حضور داشت و دیانه کروگر، بازیگر آلمانی نقش شخصیت هلن در فیلم Troy (تروا)، بازیگر نقش اصلی فیلم In the Fade بود و توانست جایزهٔ بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن خود کند.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده