نویسنده: پیمان مرادی
// یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸

معرفی بازی موبایل Defend the Cake

Defend the Cake، یک بازی استراژیک جالب در سبک دفاع از برج (Tower Defense) است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

سبک دفاع از برج یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در میان بازی های استراتژیک محسوب می‌شود. Plants vs Zombies یکی از موفق‌ترین نمونه‌های سبک دفاع از برج است که به خوبی پتانسیل این سبک را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که چطور می‌توان با کمی خلاقیت و بهره‌گیری از یک ایده‌ی بکر، یک بازی به شدت درگیر کننده و اعتیادآور ساخت. بازی اندروید و آیفون Defend the Cake نیز یکی دیگر از هزاران بازی منتشر شده در سبک دفاع از برج است که اگر چه شاید به موفقیت بازی‌ای همچون Plants vs Zombies نرسد اما در حد و اندازه‌ی خود، یک اثر سرگرم کننده است.

Defend the Cake

Defend the Cake داستان بسیار بامزه‌ای دارد؛ شما در این بازی وظیفه دارید تا با به کارگیری استراتژی‌های مناسب از یک کیک در مقابل انواع و اقسام حشراتی که قصد حمله به آن را دارند، محافظت کنید! در هر مرحله از بازی با یک باغچه یا چیزی شبیه به آن طرف هستید که می‌بایست کیکی که در اختیار دارید را در محل مناسبی از آن قرار دهید. وقتی که کیک را لمس می‌کنید و آن را به باغچه می‌آورید، همزمان با جابه‌جایی کیک در باغچه، مسیرهایی که حشرات از آن‌ها برای حمله کردن به کیک استفاده می‌کنند را مشاهده خواهید کرد. طبیعتاً برای این که زمان بیشتری برای دفاع کردن داشته باشید، می‌بایست کیک را در دورترین نقطه‌ی ممکن از مسیرِ حمله‌ی حشرات، قرار دهید.

Defend the Cake توسط تعدادی از نفرات سابق استودیو بلیزارد و استودیو رایت گیمز ساخته شده است.

برای این که بتوانید مسیر حمله‌ی حشرات را منحرف کنید، یک سری ابزار در اختیارتان قرار می‌گیرد. یکی از این ابزارها، نان تُست است. در واقع می‌توانید با چیدن نان‌های تُست در کنار یکدیگر، یک دیوار درست کنید و به این شکل مسیر عبوری حشرات را طولانی‌تر کنید. اما باید در نظر داشته باشید که حق ندارید به کمک این دیوار مسیر حشرات را به طور کلی مسدود کنید بلکه به کمک این دیوارها تنها می‌توانید آن‌ها را از مسیر اولیه‌شان منحرف کنید. اما برای ساختن این دیوارها به آرد نیاز دارید؛ در هر مرحله تعدادی پرنده در اختیارتان قرار می‌گیرد که از طریق آن‌ها قادر به ساخت و ساز اشیای مختلف خواهید بود. برای ساخت هر ابزار، نیاز به آرد دارید که این آرد را می‌توانید از طریق درو کردن خوشه‌های گندمی که در باغچه روییده‌اند، تهیه کنید. برای جلوگیری از پیشروی حشرات، می‌توانید با ساخت ساختمان‌های دفاعی مختلف حرکت آن‌ها را متوقف کنید؛ به طور مثال با ساخت توپ‌هایی که از جنس توت فرنگی هستند، به حشرات حمله کنید و آن‌ها را قبل از رسیدن به کیک از پای درآورید. هر کدام از ساختمان‌های دفاعی بازی، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که برای رسیدن به یک برنامه‌ی دفاعی مناسب، می‌بایست متناسب با نیازتان از آن‌ها استفاده کنید. پس از این که چیدمان مورد نظر خود را در باغچه پیاده‌سازی کردید، می‌توانید با لمس کلیدی که در گوشه‌ی پایین و سمت راست صفحه‌ی نمایش وجود دارد، آمادگی خود را برای حمله‌ی حشرات اعلام کنید و شاهد چگونگی عملکردتان در دفاع از کیک باشید. در ضمنِ حمله‌ی حشرات، می‌توانید با دو بار لمس کردن هر ساختمان دفاعی، آن را برای لحظات کوتاهی ارتقا دهید تا با سرعت بیشتری کار کند.

Defend the Cake

Defend the Cake یک بازی استراتژیک سرگرم کننده‌ است که با ایده‌ی جالب و بامزه‌اش شما را تا مدتی به خود سرگرم خواهد کرد. جالب است بدانید که این بازی توسط تعدادی از نفرات سابق استودیو بلیزارد و استودیو رایت گیمز ساخته شده است. Defend the Cake با قیمت ۴.۹۹ دلار برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و از طریق استیم نیز برای کاربران ویندوز در دسترس قرار گرفته است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Defend the Cake


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده