// دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

معرفی بازی موبایل EMMA The Story

بازی موبایل EMMA The Story در واقع یک رمان گرافیکی و انیمیشنی است که با فضاسازی عالی و روایت جذاب، لحظاتی ناب و هنری را فراهم کرده است. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل EMMA The Story اثر متفاوتی از استودیو Plug in Digital است که با استفاده از روایت یک رمان ۲۰ دقیقه‌ای، لحظات ناب و درگیر کننده‌ای را برای بازیکن فراهم می‌کند. این بازی اندروید گیم‌پلی ندارد و تنها شاهد روایت جالبی از رمان گرافیکی و انیمیشنی با همین نام هستیم که لحظه به لحظه هیجان و روایت گیرایی دارد و می‌تواند تا لحظه آخر نفس‌گیر دنبال شود.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که الیوت به دلایل نامعلوم دچار فلجی شده است و قصد رفتن به Emma را دارد. قبل از عزیمت وی به این سفر، با فردی ملاقات می‌کند که تمام زندگی آینده‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ یک ملاقات عجیب و غریب که با روایت بسیار جالبی، بازیکن را درگیر خودش می‌کند. این دیدار در نهایت گفتگوهایی را ایجاد می‌کند که از خود رمان برداشته شده است و سبکی علمی-تخیلی به خودش می‌گیرد. این روایت در حدود ۲۰ دقیقه جریان دارد و شاهد برخی از پیچش‌های هیجان‌انگیز در روایت چنین داستانی هستیم. این پیچش‌ها نشان‌دهنده شخصیت پردازی عالی همین شخصیت‌های محدود بازی است که کمک می‌کند که در مدت زمان کوتاهی، مکررا هیجان و غافل‌گیری نصیب بازیکنان شود. بدین ترتیب است که بازی نمره قبولی می‌گیرد و از نظر منتقدین و بازیکنان موفق ظاهر می‌شود.

فضای تاریکی در بازی حکم فرما است و این روند چه در گرافیک بازی و چه در روایت و دیالوگ‌ها به خوبی دیده می‌شود. گرافیک بازی صرفا شامل یک سری تصاویر ساکن نیست و اتفاقا یکی از نقاط قوت بازی استفاده از انیمیشن‌ها برای بیان داستان بازی است. این انیمیشن‌ها با کیفیت بسیار بالایی کار شده‌اند و شاهد کات سین‌های سینمایی بسیار جذابی در بازی هستیم. از بده بستان‌های بین دو شخصیت بازی بگیرید تا حرکت‌های خاص دوربین، به‌خوبی حس یک روایت سینمایی را در بازی ایجاد می‌کنند و از این نظر سازندگان بسیار مرموزانه عمل کرده‌اند. روایت کلی بازی برگرفته از شک و ترس از ناشناخته‌ها است؛ در واقع وقتی در چنین سفری که عادی به نظر می‌رسد، دچار چنین دیدار غیرمنتظره‌ای شویم، به ناچار گارد بسته‌ای می‌گیریم و شک و تردیدمان زیاد می‌شود. در این روند باید شجاعت رویارویی با ناشناخته‌ها را داشته باشیم و در کنار آن، فریب شخصیت‌های فریبنده را نیز نخوریم.

روایت کلی بازی، برگرفته از شک و ترس از ناشناخته‌ها است

طراحی گرافیکی برخی از صحنه‌ها واقعا عالی صورت گرفته است و شاهد وجود تصاویر فریبنده بین عکس‌ها و نقاشی‌ها هستیم. موسیقی متن منحصربه‌فردی نیز برای این رمان در نظر گرفته شده است که به سبب القای حس و حال حماسی، توانسته است دیالوگ‌های رد و بدل شده را روح تازه‌ای بخشد. جهانی را شاهد هستیم که پر از جلوه‌های صوتی و بصری خلاقانه است و چنین چیزی داستان زیبای بازی را تقویت می‌کند. وقتی همه عناصر در کنار هم به بهترین شکل قرار داشته باشند، حتی نبود گیم پلی هم ضربه‌ای به شگفت‌انگیز بودن بازی نمی‌زند. روایت همه جانبه‌ای را در زمینه داستان علمی-تخیلی بازی شاهد هستیم که البته به صورت شعری گفته می‌شود و همه دیالوگ‌ها به صورت معناداری با قافیه‌های خاصی جاری می‌شوند.

EMMA The Story

جلوه‌های صوتی و بصری بازی، داستان زیبای آن را تقویت می‌کند

در پس همه این توصیفات می‌توان به اتمسفر اسرارآمیز بازی هم اشاره کرد که گویی نمی‌توان به هیچکس اعتماد کرد. درست است که روایتی از یک داستان واقعی را در بازی نداریم، اما همچنان می‌توان در پس همین داستان تخیلی، بارقه‌هایی از زندگی را یافت و تصمیم‌گیری کرد. روبه‌رو کردن بازیکن با چنین صحنه‌هایی، باعث می‌شود که بازیکن برای مدتی به فکر فرو برود و عمق تاریکی ماجرا را درک کند. کاراکترهای پرداخت‌شده بازی، چنین چیزی را بسیار بهبود می‌بخشند و چه در زمینه صداگذاری و چه طراحی دیالوگ‌ها، چنین امری را شاهد هستیم. در نهایت همه بازیکنان از همان ابتدا به دنبال این موضوع هستند که قبل از رسیدن الیوت به اما چه اتفاقاتی روی خواهد داد؛ آیا تغییری در تصمیم الیوت ایجاد می‌شود، یا اینکه می‌تواند صحبت‌های پیرمرد را فراموش کند و راه قبلی خود را پیش گیرد؟

بازی EMMA The Story اثر جالب توجهی برای علاقه‌مندان به رمان‌های علمی-تخیلی است که اینبار در قالب یک بازی موبایل ظاهر شده است. سازندگان با اینکه ریسک بزرگی انجام داده‌اند ولی نتیجه یک اثر شگفت‌انگیز است که صرفا به خاطر وجود داستان پرمحتوا و بسیار هیجان‌انگیزش، موفق می‌شود نظرات منتقدین و بازیکنان بسیاری را جلب کند. بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون EMMA The Story


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده