نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Vampyr از دید سایت‌های معتبر دنیا

Vampyr جدید‌ترین ساخته استودیو دونت‌ناد است و در این مطلب، نگاهی به نمره‌های آن خواهیم داشت. 

استودیو دونت ناد با بازی Life is Strange نام خودش را به عنوان یک استودیو دوست‌داشتنی مطرح کرد و توانست به یک استودیو محبوب بین گیمر‌ها تبدیل شود. دونت‌ناد اما پس از تجربه موفق لایف ایز استرنج، تصمیم گرفت تا برای بازی بعدی خودش به سراغ Vampyr برود که اثری کاملا متفاوت با ساخته قبلی این استودیو است. Vampyr همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، داستانی پیرامون یک خون‌آشام را روایت می‌کند. البته به طور دقیق‌تر، داستان بازی در مورد یک دکتر به نام جاناتان رید است که از پس از برگشتن از جنگ، در پی اتفاقی تبدیل به یک خون‌آشام می‌شود و حال، از طرفی به عنوان یک پزشک باید مراقب جان مردم باشد و از طرفی هم عطش سیری‌ناپذیرش به خون، گاهی او را مجبور می‌کند تا به شکار مردم برود. 

داستان بازی Vampyr در سال ۱۹۱۸ و در شهر لندن روایت می‌شود؛ لندنی که پس از جنگ جهانی اول شرایط خیلی خوبی ندارد و موجودات ماوراطبیعه هم در آن قدرت گرفته‌اند. Vampyr از یک جهت به بازی قبلی دونت‌ناد یعنی Life is Strange شباهت دارد و آن هم تاثیرگذار بودن تصمیم‌گیری‌ها در بازی است. شما در نقش جاناتان رید، برای کار‌هایی که انجام می‌دهید آزادی‌عمل خواهید داشت و مختار هستید به یک خون‌آشام وحشی تبدیل شوید یا اینکه نیاز خودتان به خون را سرکوب کنید و عواقب آن را هم به جان بخرید و هرکدام از این مسیر‌ها را که در پیش بگیرید، شرایط بازی هم بر اساس تصمیمات شما متغیر خواهد بود. علاوه بر این ومپایر در مقایسه با ساخته قبلی استودیو، جنبه‌های اکشن بیش‌تری هم خواهد داشت و دیگر با یک بازی داستان-محور طرف نیستیم. برای آشنایی بیش‌تر با بازی، می‌توانید پیش نمایش Vampyr را در زومجی بخوانید. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به نمره‌ها و بررسی بازی Vampyr از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Vampyr

  • سازنده: دونت‌ناد
  • ناشر: فوکوس هوم اینتراکتیو
  • سبک: نقش آفرینی
  • تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز

دوال شاکرز: ۸۵ از ۱۰۰

Vampyr یک بازی واقعا عالی است. داستان سرگرم‌کننده بازی یک عامل و گیم‌پلی جذاب و در عین حال ساده آن هم یک عامل دیگر است تا بازی بتواند برای ساعت‌های طولانی شما را سرگرم نگه دارد. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

بازی تعداد زیادی شخصیت دارد که به‌خوبی پرداخت شده‌اند و علاوه بر آن، موسیقی بازی هم واقعا عالی است. درست است که برخی ماموریت‌ها و کار‌ها جذابیت خاصی ندارند، با این حال افرادی که صبر و حوصله تحمل چنین مواردی را داشته باشند قطعا از ومپایر که ترکیب خوبی از داستان با‌کیفیت و گیم‌پلی مناسب است، لذت خواهند برد. 

آی‌جی‌ان: ۷۰ از ۱۰۰

Vampyr شروع کندی دارد و کمی زمان می‌برد تا با ویژگی‌های بازی آشنا شوید و درگیر این بازی که تصویری افسرده‌کننده از لندن ارائه می‌دهد، شوید. با این حال پس از اینکه توانستید بیش‌تر با بازی ارتباط برقرار کنید، متوجه خواهید شد که بازی پتانسیل بالایی دارد و با استفاده از خون مردم، می‌توانید به قدرت‌های بیش‌تری هم دست پیدا کنید. با این حال یکی از مواردی که تاثیر بدی روی بازی می‌گذارد، مشکلات فنی است. این مشکلات خودشان را در مبارزات و بخش‌های دیگر بازی نشان می‌دهند و روی بازی که واقعا داستانی عالی دارد، تاثیری منفی می‌گذارند. 

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

Vampyr یک بازی نقش آفرینی است که پس از تمام شدن، متوجه می‌شویم که چقدر چنین بازی‌هایی در بازار کم هستند. بازی به شکلی عالی شما را در نقش شخصیتی قرار می‌دهد که در برابر مردم و محل سکونتش مسئول است و از طرفی هم ناچار به استفاده از خون همین مردم است. Vampyr بدون شک در زمینه‌های فنی مشکلات زیادی دارد و تجربه خوشایندی نیست، ولی کیفیت بالای داستان و روایت آن باعث می‌شود تا ارزش تجربه کردن را داشته باشد. 

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

Vampyr بیش از آنکه یک تجربه و داستان ترسناک باشد، حس و حالی کارآگاهی دارد. بازی به شکل خیلی خوبی شما را وادار می‌کند تا به مردمی که در اطراف‌تان هستند اهمیت بدهید و علاوه بر آن، قدرت تصمیم‌گیری شما در موقعیت‌های اخلاقی را هم به شکل خیلی خوبی می‌سنجد. 

دیستراکتوید: ۶۰ از ۱۰۰

با اینکه شاید داستان بازی نواقصی داشته باشد و مبارزات هم جذابیت کافی را نداشته باشد، اما در کل ومپایر یک ماجراجویی درگیر‌کننده است که برای طرفداران داستان‌های خون‌آشامی سرگرم‌کننده خواهد بود. 

نمره های ومپایر

نمره های ومپایر

در مجموع می‌توان گفت که شاید ومپایر بازی بی‌نقصی نباشد، اما اکثر منتقدین بر این باور هستند که ارزش تجربه کردن را دارد و مخصوصا اگر طرفدار داستان‌های خون آشامی باشید، از بازی کردن این ساخته دونت‌ناد هم پشیمان نخواهید شد. نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی در میان بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده