نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

پوستر جدیدی از فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom منتشر شد

در جدیدترین پوستر منتشر شده از فیلم مورد انتظار Jurassic World: Fallen Kingdom، به‌جای شخصیت‌های انسانی، شاهد حضور دایناسورهای این مجموعه هستیم.

در جدیدترین پوستر منتشرشده از فیلم مورد انتظار Jurassic World: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده)، تمامی دایناسورهای اصلی به تصویر کشیده شده‌اند و در این پوستر دایناسور بلو، ولاسیپرتور (Velociprator) محبوب، وفادار و آموزش‌دیده در وسط دیده می‌شود.

دنباله‌ٔ قسمت قبلی مجموعه‌ٔ دنیای ژوراسیک که در سال ۲۰۱۵ اکران شده بود، تا چند روز دیگر اکران خود را در سینماهای جهان آغاز خواهد کرد. فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom اتفاقات قسمت پیشین را دنبال می‌کند. دو فیلم جدید را می‌توان تا حدی بازسازی مجموعه‌ٔ قدیمی پارک ژوراسیک دانست. Jurassic Park (پارک ژوراسیک) اولین فیلم این مجموعه‌ٔ علمی تخیلی بود که در سال ۱۹۹۳ اکران شد و کارگردانی آن را استیون اسپیلبرگ بر عهده داشت و سام نیل، لورا درن، جف گلدبلوم، ساموئل ال. جکسون، ریچارد اتنبرا، مارتین فررو، بی‌دی ونگ و باب پک از جمله بازیگران آن بودند. فیلم دوم، The Lost World: Jurassic Park (جهان گمشده: پارک ژوراسیک) هم توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شد و در سال ۱۹۹۷ روی پرده‌ٔ سینما رفت. قسمت سوم با عنوان Jurassic Park III (پارک ژوراسیک ۳) در سال ۲۰۰۱ و این بار توسط جو جانستن کارگردانی شد که ژانر آن متفاوت‌تر و می‌توان گفت ترسناک و علمی تخیلی بود. سه‌گانهٔ جدید این مجموعه با فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و با فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom ادامه خواهد یافت. کارگردانی فیلم Jurassic World بر عهده‌ٔ کالین ترورو بود.

سایت فندانگو پوستری جدید از فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom منتشر کرده است که در آن شاهد حضور دایناسورها بجای شخصیت‌های انسانی داستان هستیم و اتفاقاً پوستر بسیار زیبایی نیز است؛ منبع ابتدایی انتشار این پوستر، سایت کلایدر بوده است. پوستر جدید توسط نیما نخشاب طراحی شده است و سایت فندانگو به هر کسی که بلیت فیلم جدید را از طریق این سایت تهیه‌ کند، به رسم تشکر و قدردانی، یک نسخه از این پوستر را هدیه خواهد داد. در این پوستر دایناسور بلو، تی‌رکس و موساسور (Mosasaurus) که ایندامینوس رکس (Indominus Rex) را در فیلم قبلی به زیر دریا کشید، مشاهده می‌کنیم. همچنین گونه‌های كارنوتوروس (Carnotaurus)، استیگیمولوش (Stygimoloch) و گونهٔ جدید ژنتیکی ایندارپتور (Indoraptor) به تصویر کشیده شده‌اند. گونه‌های زیادی نیز در پایین پوستر در حال فرار دیده می‌شوند و به احتمال فراوان فرار و ترس آن‌ها از آتشفشان فعال‌شدهٔ بالای تصویر است. این پوستر زیبا را با هم مشاهده می‌کنیم:

Fallen Kingdom

در مجموعهٔ جدید، طیف جدیدی از دایناسورها در پارکی جدید معرفی شدند، از بچه دایناسورهای تریسراتوپس (Triceratops) گرفته تا موساسور عظیم‌الجثه و گوشت‌خوار و تیرانوسوروس‌های همیشگی. نسل جدید دایناسورهای به نمایش درآمده در پارک جدید، به‌خوبی توانستند خاطرات پارک قدیمی را پاک کند. یکی از گونه‌هایی که در فیلم‌های ابتدایی مجموعهٔ پارک ژوراسیک بسیار شرور، سریع و وحشی بود، همین گونهٔ در حال حاضر نیمه رام‌شدهٔ رپتورها بودند که کریس پرت در نقش اوون گردی، آن‌ها را دست‌آموز کرده بود. در فیلم جدید تنها باقی‌مانده از این گونه، یعنی دایناسور بلو حضور خواهد داشت و حال در پوستر جدید فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom می‌بینیم که بیش‌ترین مانور روی این دایناسور داده شده است و به نظر همچون فیلم قبلی نقش مهمی در داستان خواهد داشت.

در پوستر جدید بیش‌ترین مانور روی دایناسور بلو داده شده است و به نظر همچون فیلم قبلی، این دایناسور کوچک و دوست‌داشتنی نقش مهمی در داستان خواهد داشت

توجه به دایناسورها در این پوستر، هم‌راستا با صحبت‌های پیشین آنتونیا بایونا، کارگردان فیلم است که گفته بود در فیلم جدید، دایناسورهای زیادی به تصویر کشیده شده‌اند و تعداد دایناسورهای این فیلم از تمامی فیلم‌های قبلی مجموعه بیشتر است. اینکه چه تعداد از این دایناسورها از آتشفشان فعال‌شده جان سالم به درد خواهند برد و در فیلم جایگاه مهمی دارند، باید منتظر ماند و دید. پوستر جدید به‌خوبی نشان‌دهندهٔ اهمیت بالای دایناسورها و پرداختن بیشتر به آن‌ها در فیلم جدید است.

کریس پرت در نقش اوون گردی، برایس دالاس هاوارد در نقش کلیر دارنینگ، جف گلدبلوم در نقش دکتر یان مالکوم، بی‌دی ونگ در نقش دکتر هنری وو، جیمز کرامول در نقش بنجامین لاکوود، دنیلا پیندا در نقش زیا رودریگز، توبی جونز در نقش گانر اورسال، ریف اسپال در نقش الی مایلز و جاستیس اسمیت در نقش فرانکلین وب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده آنتونیا بایونا، کارگردان فیلم‌های موفقی چون فیلم The Impossible (غیرممکن)، فیلم The Orphanage (یتیم‌خانه) و فیلم A Monster Calls (هیولایی فرا می‌خواند)، بوده است. بازیگران و سازندگان فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom در مصاحبه‌های مختلف خود تأکید کرده بودند که قرار است این فیلم ترسناک‌تر از فیلم قبلی باشد. البته با نگاهی به کارنامه‌ٔ کارگردان قسمت جدید، آنتونیا بایونا، متوجه می‌شویم این گفته‌ها پربیراه هم نیست.

کالین ترورو و درک کانلی کار نوشتن فیلمنامه فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom را بر عهده داشته‌اند. ترورو اخیراً کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامه (به‌همراه امیلی کارمایکل) فیلم Jurassic World 3 (دنیای ژوراسیک ۳) را نیز بر عهده گرفته است. فروردین ماه بود که سومین و جدیدترین تریلر رسمی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom منتشر شد.

فیلم پیشین بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و به فروش خیره‌کننده‌ٔ ۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلاری دست یافت. منتقدین نیز چندان برخورد بدی با Jurassic World نداشتند.

 

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom برای اکران در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۱ تیرماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده