نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

فیلم Spawn قرار نیست ریشه‌های شخصیتی را برای تماشاچی باز کند

تاد مک‌فارلین، کارگردان نسخهٔ بازسازی فیلم Spawn، در سخنانی کوتاه اعلام کرد که علاقه‌ای ندارد همچون دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی زیروبم گذشتهٔ شخصیت اصلی داستان را نمایش دهد.

تاد مک فارلین، کارگردان نسخهٔ بازسازی فیلم Spawn (اسپاون) و خالق این شخصیت گفت که فیلم جدید قرار نیست نشان دهد که اسپاون چگونه اسپاون شد و اصلاً ماهیت وجودی آن از کجا و کِی شکل گرفته است. جالب است که تاد مک‌فارلین پیش‌تر از این موضوع صحبت نکرده بود و به‌تازگی عقیدهٔ خود را راجع به ریشه‌های شخصیتی اسپاون اعلام کرده است مبنی بر اینکه از فیلم‌های ابرقهرمانی این‌چنینی که داستان گذشته شخصیت اصلی و ریشه‌های خلق هر شخصیت را توضیح می‌دهند خسته شده است و می‌خواهد یکراست به سراغ حال و لحظات اکشن و ترسناک فیلم برود.

تاد مک‌فارلین عقیده دارد که فیلم‌های ابرقهرمانی این مزیت را دارند که می‌توانند یکراست وارد جنبهٔ اکشن داستان شوند و لازم نیست چگونگی تبدیل شدن پروتاگونیست داستان به آنچه هست را توضیح داد

از زمان معرفی شخصیت اسپاون در کمیک‌های تاد مک‌فارلین در سال ۱۹۹۲، این شخصیت به ضدقهرمانی محبوب در میان طرفداران تبدیل شده است. ترکیب ژانرهای وحشت و ماوراءالطبیعه با کمدی ترسناک و اکشنی ابرقهرمانی، به‌خوبی جواب داد و خیلی زود جای خود را در دل طرفداران کمیک‌های کالت باز کرد و زمان زیادی نیز طول نکشید که شاهد اکران اولین فیلم مرتبط با شخصیت اسپاون باشیم. فیلم Spawn در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. کارگردانی این فیلم بر عهده مارک دیپه بود و مایکل جی وایت نقش شخصیت اسپاون را در آن فیلم ایفا می‌کرد. این فیلم با وجود اینکه اصلاً مورد توجه منتقدان قرار نگرفت، ولی یکی از فیلم‌های محبوب طرفداران فیلم‌های کالت شد. بودجه ساخت فیلم Spawn حدود ۴۰ میلیون دلار بود و ۸۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به جان لگویزمائو، مارتین شین، تریسا رندل، نیکول ویلیامسون و دی بی سویینی اشاره داشت. حال پس از گذشت چندین سال، تاد مک‌فارلین آماده است تا فیلمی جدید از این شخصیت را روی پرده سینما ببرد. شخصیت اسپاون اولین بار در سال ۱۹۹۲ و در کتاب Spawn #1 معرفی شد و این کمیک، داستان آلبرت سیمونز را روایت می‌کند که پس از کشته شدن به جهنم می‌رود و پس از یک معامله برای دیدن همسرش به زمین باز می‌گردد، اما او به یک اهریمن ترسناک تبدیل شده است. او با حضور در این کتاب به‌سرعت توانست خودش را در بین کتاب‌های کمیک تاریک، بی‌رحمانه و ضدقهرمانی‌ای که در دهه ۱۹۹۰ نوشته و منتشر می‌شد تبدیل به یک نماد بکند. قدرت‌هایی که اسپاون داشت به او اجازه می‌داد تا بتواند تله‌پورت کند، تغییر شکل دهد و از انواع سلاح‌ها، مخصوصاً زنجیر در مبارزات مختلف خود استفاده کند.

Spawn-I

تاد مک‌فارلین پیش‌تر نیز گفته بود که دوست ندارد نسخهٔ بازسازی Spawn شبیه به دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی باشد و حال نیز اعلام کرده است که تصمیمی ندارد همچون دیگر فیلم‌های این ژانر، به ریشه‌های شخصیتی اسپاون بپردازد. وی مصاحبه‌ای با سایت Comic Book داشت و در رابطه با این موضوع چنین گفت:

نمی‌توانم این کار را انجام بدهم؛ فیلم‌های زیادی را تماشا کرده‌ام که بیش از اندازه زمان صرف تعریف شخصیت اصلی داستان کرده‌اند.

تاد مک‌فارلین عقیده دارد که فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی این مزیت را دارند که می‌توانند یکراست وارد جنبهٔ اکشن داستان شوند و لازم نیست در این فیلم‌ها چگونگی تبدیل شدن پروتاگونیست داستان به آنچه هست را توضیح داد. وی شخصیت ولورین، یکی از محبوب‌ترین یا شاید محبوب‌ترین شخصیت مجموعهٔ مردان ایکس را مثال زد و از تفاوت این شخصیت با آنچه در کمیک‌ها بوده و آنچه در فیلم‌ها از آن دیده‌ایم، سخن گفت. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فکر می‌کنید چرا شخصیت ولورین تا این اندازه محبوب شده است؟ چون ما نمی‌دانیم که در گذشتهٔ خیلی خیلی دور این شخصیت چه اتفاقی رخ داده و همین موضوع این شخصیت را محبوب و جذاب کرده است. می‌توانید با این عقیدهٔ من مخالفت کنید، ولی از زمانی که کمی بیشتر از گذشتهٔ ولورین باخبر شدیم، جذابیت این شخصیت کمتر شد. این‌طور بگویم که من زمانی را که ولورین شخصیتی مرموز و رازآلود داشت بیشتر دوست داشتم.

تاد مک‌فارلین در ادامه به فیلم ترسناک A Quiet Place (یک مکان ساکت) اشاره کرد و گفت دوست دارد نسخهٔ بازسازی فیلم Spawn چنین فیلمی را سرمشق راه خود قرار دهد؛ اینکه فیلم در زمانی مشخص پس از وقوع فاجعه‌ای روایت می‌شود و دیگر اصرار ندارد بگوید چطور این شد و الان برای چه اینجا هستید. نکته جالب‌تر در مورد فیلم جدید این است که کمپانی خوش‌نام Blumhouse که فیلم‌های خوش‌ساختی را در کارنامه دارد، تهیه‌کنندگی فیلم Spawn را بر عهده خواهد داشت. همکاری تاد مک‌فارلین با کمپانی Blumhouse بسیاری از طرفداران را نسبت به کیفیت و موفقیت احتمالی فیلم جدید خوش‌بین کرده است. فیلم جدید Spawn قرار نیست همچون دیگر فیلم‌های کمیکی امروزی بودجه زیادی داشته باشد. همچنین پیش‌تر اعلام شده بود که فیلم تاد مک‌فارلین همچون فیلم Deadpool (دِدپول)، برای نمایش درجه سنی R خواهد داشت. همین درجه سنی R کمک زیادی به موفقیت احتمالی فیلم جدید Spawn خواهد کرد. فیلم‌های کمپانی Blumhouse معمولاً ژانر هیجانی، ترسناک و ماوراءالطبیعه دارند و به نظر فیلم تاد مک‌فارلین را نه در ژانر ابرقهرمانی که باید در این ژانرها دسته‌بندی کرد.

چندی پیش بود که اعلام شد جیمی فاکس در این پروژه قرار است نقش شخصیت ال نیومن را ایفا کند؛ اگرچه کاراکتر ال نیومن در سری کتاب‌های کمیک ظاهر نشده، اما گذشته و انگیزه‌های او شباهت بسیار زیادی به شخصیت ال سیمونز دارد.

ریبوت فیلم Spawn در حال حاضر تاریخی برای اکران ندارد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده