نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی فیفا 18 به لطف جام جهانی 2018

در هفته‌ای که گذشت، بازی فیفا 18 به لطف انتشار آپدیت جام جهانی 2018 و نزدیک شدن به این مسابقات، توانست به صدر جدول فروش هفتگی انگلستان برسد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، این هفته بازی فیفا 18 توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. نزدیک شدن به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و همچنین انتشار آپدیتی رایگان با محوریت این مسابقات برای بازی FIFA 18، باعث شد تا این ساخته الکترونیک آرتز این هفته رشد فروش ۲۱ درصدی را تجربه کند و در جایگاه نخست قرار بگیرد. 

رسیدن فیفا 18 به رتبه اول، باعث شده است تا صدرنشین هفته گذشته یعنی بازی Detroit: Become Human، این هفته یک پله سقوط کند و در رتبه دوم قرار بگیرد. این بازی که می‌توانید بررسی آن را هم در زومجی بخوانید، این هفته ۴۶ درصد افت فروش داشته است که برای هفته دوم انتشار، رقمی منطقی است. اما در رتبه سوم جدول، شاهد یک بازی از یوبی‌سافت هستیم؛ بازی Far Cry 5 که این هفته با رشد فروش ۳۶ درصدی، سه پله صعود داشته و از رتبه ۶ هفته گذشته به جایگاه سوم رسیده است. 

بازی God of War که چند هفته متوالی صدرنشین جدول فروش بود و هفته گذشته با انتشار دیترویت صدر را از دست داد، این هفته هم ۱۹ درصد افت فروش داشته است، ولی حتی با وجود این افت فروش، یک پله صعود را تجربه کرده و در رتبه چهارم جدول دیده می‌شود. دو رتبه بعدی جدول، در اختیار تازه‌وارد‌ها هستند و مجموعه Sega Mega Drive Classics و Street Fighter: 30th Anniversary Collection، به ترتیب در رتبه‌های پنجم و شِشُم جدول فروش هفتگی انگلستان دیده می‌شوند. 

در رتبه هفتم جدول این هفته، شاهد تغییری در مقایسه با هفته گذشته نیستیم و بازی Overwatch کماکان در این رتبه قرار گرفته است. این بازی در هفته‌ای که گذشت ۳۰ درصد رشد فروش داشته است، ولی با این وجود تغییری را در رتبه آن شاهد نیستیم. در دو رتبه بعدی جدول، بازی‌های State of Decay 2 و Dark Souls Remastered قرار گرفته‌اند که هفته گذشته، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بودند، ولی این هفته هر دو ۶ پله سقوط را تجربه کردند. در نهایت رتبه آخر ۱۰ بازی پرفروش هفته هم در اختیار بازی Fallout 4 است که نسبت به هفته پیش، یک پله سقوط داشته است. 

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

FIFA 18

بازگشت به صدر با رشد فروش ۲۱ درصدی
۲۱

Detroit: Become Human

یک پله سقوط و از دست دادن صدر
۳۶

Far Cry 5

-
۴۵

God of War

-
۵-

Sega Mega Drive Classics

اولین هفته انتشار
۶-

Street Fighter: 30th Anniversary Collection

اولین هفته انتشار
۷۷

Overwatch: Game of the Year Edition

-
۸۲

State of Decay 2

۹۳

Dark Souls Remastered

۱۰۹

Fallout 4

-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده