// دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

شرکت Asus از جدید‌ترین مادربرد مخصوص ماینینگ رونمایی کرد

شرکت ایسوس به تازگی از جدید‌ترین مادربرد مخصوص ماینینگ به نام H370 Mining Master رونمایی کرده است.

مدتی است که تب استخراج رمزارز‌ها به وسیله‌ی کارت‌های گرافیک بالا گرفته و سرمایه‌داران کوچک و بزرگ به این کسب و کار نوپا روی آورده‌اند. همین امر نشان دهنده‌ی تقاضای زیاد برای خرید کارت‌های گرافیک بود و باعث کمبود این محصولات در بازار و دو برابرشدن قیمت آن‌ها شد. هرچند قیمت این سخت‌افزارها کم‌کم رو به کاهش است اما شرکت ASUS فکر می‌کند که صنعت هنوز هم در اوج خود قرار دارد و استخراج رمزارزها باز هم به سخت‌افزار‌های قوی و جدید نیازمنده است؛ از این رو این شرکت تولید کننده‌ی سخت‌افزار به تازگی یک مادربرد جدید معرفی کرده است که منحصرا برای استخراج رمزارزها طراحی شده است و قابلیت پشتیبانی تا ۲۰ کارت گرافیک به صورت همزمان را دارد. این محصول جدید  H370 Mining Master نام دارد و مشخصا یه چیپست‌های H370 مجهز شده است.

H370 Mining Master

طبق گفته‌ای شرکت Asus، این محصول جدید از خانواده‌ی مادربرد‌های ATX با سوکت LGA 1151 خواهد بود که می‌تواند از پردازنده‌های نسل هشتم شرکت اینتل یعنی تمامی مدل‌های Core، Pentium و Celeron پشتیبانی کند.

با اینکه این مادربرد می‌تواند تعداد زیادی کارت گرافیک را به صورت همزمان پشتیبانی کند اما در بخش حافظه تنها دو جایگاه نصب حافظه‌ی DDR4 وجود دارد که می‌تواند تا ۳۲ گیگابایت حجم حافظه را پشتیبانی کند. علاوه بر این مورد، روی محصول یاد شده تنها یک درگاه PCIe 16x وجود دارد و در بخش ذخیره سازی نیز تنها ۲ درگاه SATA در نظر گرفته شده است.

البته باید یادآور شویم که این محصول برای کسب و کار ماینینگ طراحی شده است، از این رو می‌توان گفت که تعداد کم درگاه‌های ذخیره‌سازی و حافظه می‌تواند امری عادی و حتی بیشتر از نیاز‌های کاربران این صنعت باشد.

برای افرادی که می‌خواهند یک ریگ ماینینگ تهیه کنند، مادربرد‌های H370 Mining Master می‌تواند به عنوان یک گزینه‌ی مناسب و قدرتمند در نظر گرفته شود. 

از آنجایی که بیشتر افراد ماینر برای نصب این تعداد کارت گرافیک با مشکل فضا روبرو هستند و در اکثر مواقع باید از کابل‌های رایزر و قطعات سخت‌افزاری آن‌ها برای نصب کارت گرافیک به صورت مجزا به درگاه‌های PCIe بهره ببرند، کمپانی ایسوس یک مرکز کنترل pre-boot روی این مادربرد طراحی کرده است که پیش از روشن شدن سیستم به بررسی کارت‌های گرافیک متصل شده می‌پردازد و در صورت هرگونه اشکال یا نقص فنی می‌توانند مشکل را نمایش بدهد و کاربران را مطلع سازد.

H370 Mining Master

در انتها باید ذکر کنیم که شرکت Asus هنوز قیمت دقیقی برای مادربرد‌های H370 Mining Master اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد که این محصول در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده