نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷

سازندگان دنباله فیلم A Quiet Place، عجله‌ای برای ساخت این فیلم ندارند

این طور که به نظر می‌رسد، سازندگان دنباله فیلم A Quiet Place (یک مکان ساکت)، عجله‌ای برای ساخت این فیلم ندارند و نمی‌خواهند با شتاب‌ زدگی، اثری بی‌کیفیت بسازند.

در زمان اکران فیلم درام، هیجان‌انگیز و ترسناک A Quiet Place (یک مکان ساکت) کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) در گیشه، کمتر کسی موفقیت غیرمنتظره این فیلم را پیش‌بینی می‌کرد. ساختهٔ جان کرازینسکی که با تحسین منتقدان روبه‌رو شد، استقبال تماشاگران را نیز به همراه داشت و در سه روز نخست اکران خود حدود ۵۰ میلیون دلار فروش کرد و از همین رو این فیلم ترسناک توانست لقب دومین شروع موفق یک فیلم در گیشه در سال ۲۰۱۸ را نیز به‌دست آورد. گفتنی است فیلم A Quiet Place تا این لحظه حدود ۳۲۸ میلیون دلار فروش داشته است، این در حالی است که بودجهٔ ساخت این فیلم تنها ۱۷ میلیون دلار برآورد شده است. جان کرازینسکی، کارگردان و بازیگر فیلم A Quiet Place، در این فیلم صرفاً در تلاش برای ساخت فیلمی ترسناک نبود و تِم احساسی داستان و پرداختن به موضوعاتی همچون اهمیت خانواده، برای وی در درجهٔ اول قرار داشت.

استقبال منتقدان و همچنین فروش خوب در گیشه، در اکثر موارد به دنباله‌سازی ختم می‌شود و این موضوع در مورد فیلم A Quiet Place نیز صدق می‌کند. چندی پیش سایت هالیوود ریپورتر (THR) در گزارشی اعلام کرد جیم جیناپولس، رئیس و مدیر عامل پارامونت پیکچرز، ساخت دنبالهٔ این فیلم را تأیید کرده است.

A Quiet Place

سایت هالیوود ریپورتر در گزارشی اعلام کرده بود فیلم بعدی جان کرازینسکی، فیلمی هیجانی و علمی تخیلی با عنوان Life on Mars (زندگی روی مریخ) خواهد بود. این فیلم قرار است بر اساس داستانی کوتاه از سیسل کاستلوچی، با عنوان We Have Always Lived on Mars (ما همیشه روی مریخ زندگی می‌کردیم) ساخته شود. علاوه بر ساخت این فیلم، جان کرازینسکی در مجموعهٔ تلویزیونی Jack Ryan (جک رایان) شبکه آمازون که خود کارگردان آن است، ایفای نقش می‌کند و این برنامهٔ کاری سبب ایجاد شایعاتی شد مبنی بر اینکه وی در ساخت دنبالهٔ فیلم A Quiet Place حضور نخواهد داشت. اما خب به نظر این شایعات بی‌اساس بوده‌اند و سایت کلایدر طی صحبتی که با اندرو فرم، تهیه‌کننده این فیلم داشت، حضور قطعی جان کرازینسکی را در دنبالهٔ این فیلم تأیید و اعلام کرده است. صحبت‌های تهیه‌کننده فیلم را در این رابطه با هم می‌خوانیم:‌

جان کرازینسکی قطعاً در ساخت دنبالهٔ فیلم A Quiet Place حضور خواهد داشت و سهمی در این پروژه خواهد داشت؛ از این بابت خیالمان راحت است. من تهیه‌کننده فیلم‌هایی بودم که استودیوی سازنده چنین می‌گفت که این تاریخ شروع کار است، برویم فیلم را بسازیم! اما در مورد ساخت دنبالهٔ فیلم A Quiet Place این اتفاق نخواهد افتاد و به‌هیچ‌عنوان شتاب‌زده عمل نخواهیم کرد. به اندازه کافی زمان داریم و باید ببینیم کار را از کجا باید آغاز کنیم؛ باز هم می‌گویم عجله‌ای در کار نخواهد بود و در حال حاضر تنها در مورد پروژهٔ جدید بحث و گفتگو می‌کنیم. باید ببینیم و بررسی کنیم که حضور هرکس از اعضای فیلم قبلی در فیلم جدید در چه صورت خواهد بود و اینکه اصلاً فیلم بعدی چطور فیلمی است. اولین و مهم‌ترین موضوع برای ما در حال حاضر، استفاده از زمانی است که در اختیار داریم و نمی‌خواهیم شتاب‌زده عمل کنیم.

به‌هیچ‌عنوان شتاب‌زده عمل نخواهیم کرد. به اندازه کافی زمان داریم و باید ببینیم کار را از کجا باید آغاز کنیم؛ این فیلم در صورتی ساخته خواهد شد که داستانی عالی و بی‌نقص داشته باشد

اندرو فرم در ادامهٔ صحبت‌های خود گفت که هنوز زود است که بگوییم جان کرازینسکی قرار است نویسندگی، تهیه‌کنندگی یا کارگردانی دنبالهٔ فیلم A Quiet Place را بر عهده داشته باشد. وی همچنین گفت دنبالهٔ این فیلم در صورتی ساخته خواهد شد که داستانی عالی و بی‌نقص داشته باشد. اندرو فرم صحبت‌های خود را چنین ادامه داد:

این فیلم، فیلمی خاص برای ماست، از نظر تجربهٔ کاری و در کل از همه نظر. عجله کردن برای ساخت دنبالهٔ فیلم‌ها آسان است و در گذشته چند مرتبه شتاب‌زده عمل کردیم و نتیجه‌اش را هم دیدیم؛ نمی‌خواهیم در مورد این فیلم نیز چنین اشتباهی را تکرار کنیم، اصلاً چنین قصدی نداریم. می‌خواهیم به ما زمان داده شود و مهم نیست که چقدر این بازه طول خواهد کشید. دنبالهٔ این فیلم باید داستان خوبی داشته باشد، همچون فیلم اول.

یادآوری می‌کنیم چندی پیش بخش محصولات خانگی شرکت پارامونت پیکچرز تاریخ انتشار نسخه دیجیتالی و خانگی فیلم A Quiet Place را تأیید و اعلام کرد. نسخهٔ دیجیتالی این فیلم ترسناک موفق و تحسین‌شده برای انتشار در تاریخ ۲۶ ژوئن امسال (۵ تیرماه) برنامه‌ریزی شده است و در ادامه نسخهٔ خانگی این فیلم که شامل نسخه بلوری، 4K Ultra HD و DVD می‌شود، در تاریخ ۱۰ جولای امسال (۱۹ تیرماه) عرضه خانگی خواهد شد. همچنین نسخه خانگی فیلم A Quiet Place دارای محتویات اضافه‌ای از جمله پشت صحنه ساخت فیلم، جلوه‌های ویژه و تدوین صدای فیلم خواهد بود.

امیلی بلانت در نقش اولین ابوت، جان کرازینسکی در نقش لی ابوت، میلیسنت سیموندز در نقش ریگن ابوت و نوآ جوپ در نقش مارکوس ابوت از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم A Quiet Place حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین کارگردانی این فیلم بر عهده جان کرازینسکی، بازیگر سریال Tom Clancy's Jack Ryan (تام کلنسی جک رایان)، سریال The Office (آفیس) و کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده فیلم The Hollars و همچنین فیلم Brief Interviews with Hideous Men، بوده است. برایان وودز، اسکات بک و جان کرازینسکی نیز کار نوشتن فیلمنامه فیلم A Quiet Place را بر عهده داشته‌اند. فیلم A Quiet Place داستان اولین ابوت با بازی بلانت و لی ابوت با بازی کرازینسکی، به‌همراه دو فرزندشان را روایت می‌کند که برای بقا در دنیایی آخرالزمانی باید ساکت بمانند. 

 


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده