// جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷

کمپانی Realtek به جمع سازندگان کنترلر SSD پیوست

کمپانی Realtek به تازگی کنترلر‌های جدید خود را با نام‌های RTS5762 و RTS5763DL معرفی کرده است.

کمپانی Realtek که همه آن‌ را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولید‌کنندگان راه‌حل‌های صوتی به صورت آنبورد برای شرکت‌های مختلف می‌شناسند، طی چند سال اخیر سعی کرده است که خود را در میان تولیدکنندگان کنترلر برای حافظه‌های SSD رده بالا جای دهد.

این کمپانی تمام تمرکز خود را روی حافظه‌های پرسرعت و آخرین مدل معطوف کرده‌ است و به تازگی از دو کنترل RTS5762 و RTS5763DL رونمایی کرده است. با اینکه از نام این محصولات چیزی مشخص نیست، باید صبر کرد و دید که در آینده دقیقا چه چیزی توسط این شرکت برای عرضه آماده خواهد شد.

کمپانی Realtek این دو مدل کنترلر را در اوایل ماه گذشته و طی نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرد و تنها اطلاعات منتشر شده در آن‌ها در یک عکس با متن سریع‌ترین کنترلر SSDهای PCIe M.2 در جهان، خلاصه شده بود.

به نظر می‌رسد که تا مدتی این محصول جدید پرچمدار کمپانی Realtek خواهد بود و کمپانی برای کاهش رقابت و افزایش تمایل تولیدکنندگان اطلاعات بیشتری را منتشر نکرده است؛ اما این تولیدکننده عنوان کرده است که محصول یاد شده از تکنولوژی‌های 3D TLC و 3D QLC NAND در حافظه‌های مختلف پشتیبانی خواهد کرد. البته برخی از ویژگی‌های عملکردی و سرعت نسبی این محصولات توسط خبرگزاری Anandtech منتشر شده است.

RTS5762  Realtek

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی ریلتک، مدل RTS5762 قادر خواهد بود حداکثر سرعت ۳۵۰۰ مگابایت در ثانیه در خواندن اطلاعات و ۳۰۰۰ مگابایت در ثانیه برای نوشتن اطلاعات را به کاربران ارائه دهد. برای اینکه درک درستی از این سرعت بالا داشته باشید باید ذکر کنیم که پرچمدار شرکت سامسونگ یعنی SSDهای 970Pro از نظر میزان سرعت خواندن همین سرعت را دارند اما در بخش ذخیره‌ی اطلاعات سرعت ۲۷۰۰ مگابایت در ثانیه را برای کاربران ارائه می‌کنند.

مدل دوم که RTS5763DL نام دارد، از جذابیت کمتری برخوردار است. به گفته‌ی Realtek این کنترلر در حافظه‌های میان رده و پایین رده استفاده خواهد شد. البته این محصول از فرایند رمزگذاری AES256 که معمولا روی حافظه‌های SSD یافت نمی‌شود بهره می‌برد و این می‌تواند یک نقطه‌ی قوت برای این محصول به حساب آید.

در نهایت باید ذکر کنیم که کمپانی Realtek برای دوام در این صنعت باید با محصولاتی قدرتمند از شرکت‌هایی همچون اینتل، سامسونگ، Phison و سیلیکون مقابله کند.

در بخش حافظه‌ های ذخیره سازی محصولات زومیت می‌توانید مشخصات و قیمت اس اس دی، قیمت هارد اکسترنال، فلش مموری و کارت حافظه را با یکدیگر مقایسه کرده و با بهترین قیمت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. 


منبع pcgamer.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده