// جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Color Ballz

بازی موبایل Color Ballz اثری از کچاپ است که این‌بار ریتم آرامی را در گیم‌پلی ارائه داده است و متفاوت از دیگر آثار این استودیو دیده می‌شود. با زومجی همراه شوید.

بازی موبایل Color Ballz اثری از استودیو کچاپ است که در سبک آرکید ارائه شده است و با ارائه گیم‌پلی هیجان‌انگیز و اعتیادآور، دوباره توانسته است ساعات طولانی از وقت گیمرهای موبایل را به خود اختصاص دهد. اما Color Ballz کمی متفاوت عمل کرده است و این‌بار شاهد گیم‌پلی کلاسیک و آرامی در این بازی اندروید و آیفون هستیم.

نکته‌ای که بسیار بیش‌تر در این بازی آیفون نمود دارد، مکانیسم کلاسیک آن و آرامش خاصی است که برخلاف دیگر بازی‌های محبوب استودیو کچاپ شاهد هستیم. وظیفه بازیکن در بازی تنها هدایت کردن توپ‌هایی است که مرتب پرتاب می‌شوند و ما باید از افتادن آنها به زمین جلوگیری کنیم و آنها را به درون سبد هدایت کنیم. چنین روندی بسیار آرام و بدون هیجان دنبال می‌شود و تمرکز بازیکن را صرفا روی طولانی کردن مدت بازی و کسب امتیازات بیش‌تر معطوف می‌کند. در حالت کلی می‌توان گفت که بازی فارغ از هر گونه صحنه‌های اکشن و آدرنالین بالا است و رکوردزدنی را به دنیای آرامی آورده است که شاید کمتر بازیکنی را بتواند مجذوب کند. اما با این همه بازهم بازی نمایانگر زیبایی‌های خاص بازی‌های این استودیو است و تنوع طلبی و ریسک سازندگان را می‌توان تحسین کرد. بالاخره باید اذعان کرد که Color Ballz هنوز هم یک اثر آرکید و رکوردزنی است و بازیکنان بازهم می‌توانند زمان زیادی را به آن اختصاص دهند.

Color Ballz
Color Ballz
Color Ballz

گرافیک بازی و موسیقی در سطح ساده‌ای قرار دارد و بیش‌تر بار بازی را گیم‌پلی آن و ویژگی‌های امتیازی تشکیل می‌دهد. این ویژگی‌ها از تعداد توپ‌ها گرفته تا سریع شدن روند بازی در بعضی از قسمت‌ها را شامل می‌شود. اگر بخواهیم کمی در گیم‌پلی بازی ریز شویم، باید گفت که در حالت کلی یک سبد و یک لوله داریم که توپ‌های زیادی از آن پرتاب می‌شوند. با هر بار پرتاب بازیکن باید توپ‌ها را با پنلی که در اختیار دارد، به سمت سبدها هدایت کند و از برخورد آنها به زمین جلوگیری کند. توپ‌هایی که به سلامت وارد سبد می‌شوند، دوباره به چرخه توپ‌های لوله اضافه می‌شوند و این روند تا افتادن تمام توپ‌ها به زمین ادامه پیدا می‌کند. بوسترهای امتیازی وجود دارند و حتی در مواقعی می‌توانید تعداد توپ‌های خود را افزایش دهید.

حس و حال کلاسیک این بازی، بیش از هر چیزی حس می‌شود

این بازی کچاپ روی کنترل و تمرکز بالای بازیکن بنا نهاده شده است و این روند وقتی که پنل متحرک متناسب با توپ‌هایی که باقی مانده است، کوچک می‌شود، بیش‌تر دیده می‌شود. پرداختن به چنین ایده‌ای، زیبایی‌های خودش را دارد و می‌تواند بازیکنان خاصی را به سمت خود جلب کند. اینکه توپ‌ها را مدیریت کنید و از بوسترهای امتیازی به موقع استفاده کنید، نکاتی هستند که می‌توانند بهترین رکوردها را برای بازیکنان به ارمغان داشته باشند. مطابق انتظار، بازی از بخش‌های فرعی جالبی هم برخوردار است و می‌توانید رنگ توپ‌ها و تنوع چندگانه آنها را انتخاب کنید. هرکدام از بخش‌ها دارای بخش امتیازی خاص خودشان هستند و می‌توانید تجربه متفاوتی داشته باشید.

Color Ballz
Color Ballz
Color Ballz

شاید توجه به این نکته که ایده بازی ساده است و این روند تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد، اصلا اهمیت نداشته باشد. در واقع بازی در سرگرم‌کننده بودن عالی ظاهر شده است و پرداختن به دیگر نکات حاشیه‌ای، واقعا لزومی‌ ندارد. نکته دیگر در مورد این بازی، طولانی شدن هر دور از بازی است و بنابراین برخلاف دیگر بازی‌های کچاپ، تبلیغات بازی اذیت‌کننده نمی‌شود. در بازی‌های دیگر کچاپ، چون تعداد تکرار زیادی داشت و رکوردها مرتبا عوض می‌شدند، شاهد تبلیغات مکرر و اذیت کننده‌ای بودیم، اما این بازی به خاطر همین روند کمتر از این بابت ضربه می‌خورد.

ریتم آرام بازی Color Ballz قدری متفاوت از دیگر آثار کچاپ به نظر می‌رسد

این حقیقت که تمام توپ‌های بازی به صورت مرتب در چرخش هستند و توپی از بین نمی‌رود، یکی از شاهکارهای گرافیکی بازی است و حس خوبی به بازیکن دست می‌دهد. جزئیات بازی در این قسمت به خوبی دیده می‌شود و توپ‌ها پشت سر هم برای پرتاب وارد لوله اصلی بازی می‌شوند. بازیکن می‌تواند الماس‌هایی را که در طول بازی کسب می‌کند صرف خرید توپ‌های جدید کند و قدری تنوع در بازی را بیش‌تر کند. این اقلام خریدنی مربوط به محیط بازی هم هستند و حتی می‌توانید از پنل‌های زیباتری استفاده کنید. محیط بازی ثابت است و به مانند بازی‌های رومیزی ساده‌ای جلوه می‌کند که همواره حس جالبی به بازیکنان دست می‌دهد. اگر یاد بگیرید که چگونه کنترل درست پنل را در دست داشته باشید و بتوانید مکانیسم کلی بازی را درک کنید، می‌توانید به صورت طولانی‌تری توپ‌های خود را حفظ کنید و به رکوردهای بهتری برسید.

بازی Color Ballz از ایده بسیار ساده‌تری بهره گرفته است، اما همچنان دارای ویژگی‌های اعتیادآور سری بازی‌های Ketchapp است. این اعتیادآوری در گیم‌پلی ساده و روان بازی پیاده‌سازی شده است و شاهد بخش‌های فرعی جالبی در بازی هستیم که می‌تواند در کنار ثبت رکورد، بسیار سرگرم‌کننده باشد. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Color Ballz

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده