نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹

سازنده PUBG شکایت خود را از اپیک گیمز پس گرفت

PUBG Corp دیگری شکایتی از اپیک گیمز سازنده Fortnite ندارد.

مدتی قبل خبری منتشر شد مبنی بر شکایت شرکت PUBG Corp سازنده بازی PlayerUnknown's Battlegrounds از Epic Games. شکایتی با محوریت نقض کپی رایت که در آن اپیک گیمز توسط پابجی کورپ متهم به کپی‌برداری شده بود.

اکنون به نظر می‌رسد دعوای حقوقی این دو شرکت به پایان رسیده و به گزارش بلومبرگ، پابجی کورپ شکایت خود را پس گرفته و این موضوع از طریق نامه‌ای رسمی از طرف نمایندگان پابجی کورپ به وکلای اپیک گیمز اعلام شده است. هنوز دلیل مشخصی برای این قضیه مطرح نشده و معلوم نیست آیا توافق خاصی بین دو شرکت برقرار شده یا موضوع دیگری در میان است. خود اپیک گیمز هم هیچ صحبتی در این زمینه نکرده است.

موضوع شکایت سازندگان PUBG به حدود یک ماه پیش برمی‌گردد و آن‌ها بابت برخی شباهت‌ها و الگوبرداری‌های Fortnite اثر اپیک گیمز از سازندگان این بازی شکایت کرده بودند. بحث اصلی در مورد بخش Battle Royale بازی Fortnite بوده که شباهت‌هایی به پابجی دارد و همین قضیه باعث نارضایتی سازندگان بازی شده بود. البته وجه اشتراک دو بازی بیش از این‌ها است و دو شرکت پیش از آن همکاری‌هایی با یکدیگر داشته‌اند و برای مثال موتور گرافیکی پابجی هم Unreal Engine محصول اپیک گیمز است.

احتمالاً به زودی اطلاعات بیشتری در مورد توافق دو شرکت بر سر این مسأله حقوقی منتشر خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده