بازی کارتی The Binding of Isaac: Four Souls معرفی شد
ادموند مک میلن، خالق بازی مستقل The Binding of Isaac بعد از کار کردن روی این اثر و DLCهای آن، این بار به سراغ طراحی یک بازی کارتی بر اساس این بازی محبوب رفته است؛ بازی کارتیای به نام The Binding of Isaac: Four Souls که قرار نیست یک اثر خشک و خالی و تقلیدی از دیگر بازیهای کارتی باشد و محصولی فیزیکی خواهد بود که خود مک میلن با عشق و علاقه فراوان در تولید آن نقش دارد.
مکمیلن برای جذب بودجه کافی برای تکمیل اثر خود از سایت کیک استارتر کمک گرفته و تقاضای ۵۰ هزار دلار کرده است؛ عددی که به نظر میرسد برای طرفداران The Binding of Isaac رقم خاصی محسوب نمیشود و در عرض یک روز، حدود ۳۰۰ هزار دلار پول برای ساخت بازی واریز شده و این میزان بدون شک در روزهای آینده بیشتر هم خواهد شد.
در ویدیویی که برای معرفی بازی ساخته شده، در ابتدا شاهد داستان جالبی از نحوه خلق آن هستیم که البته نیازی به گفتن نیست که با واقعیت متفاوت است و به جای اینکه صدایی معنوی به ذهن مک میلن رسیده باشد و او را وادار به ساخت این بازی کند، شرکتی به نام Studio71 به سراغ او رفته و از او درخواست کرده که حق استفاده از نام The Binding of Isaac را برای ساخت یک اثر کارتی در اختیار آنها بگذارد؛ درخواستی که در ابتدا با پاسخ منفی مک میلن مواجه شد و او در این زمینه میگوید:
به آنها گفتم اگر روزی قرار باشد همچین چیزی ساخته شود، باید خودم آن را بسازم. خودم به شخصه در طراحی آن دخیل باشم و روی همه بخشهای آن کنترل و نظارت داشته باشم.
او دوست نداشت فقط به خاطر پول از مخلوق دوستداشتنی خود بگذرد و آن را در اختیار بقیه قرار دهد. یک سال گذشت و در دورانی که مک میلن در بستر بیماری بود، ایدههای جالبی برای یک بازی کارتی به ذهنش رسید و توانست خیلی زود و در عرض یک هفته به محصول اولیهای برسد. بعد از آن هم ماهها روی تکمیل ایده خود کار کرد و بعد از بهینهسازی آن، تصمیم گرفت به سراغ Studio17 برود و آنها در جریان ایده خود قرار دهد.
بازی Four Souls قوانین و مقررات خاص خود را دارد، ولی به شکل مختصر میتوان آن را به این شکل توضیح داد: در بازی سه دسته کارت وجود دارد که هرکدام هم به ۱۰۰ زیرمجموعه تقسیم میشود: گنجها، هیولاها و لوتها. هر بازیکن به تعدادی از این کارتها دسترسی دارد و تنوع آنها باعث میشود هرکدام از بازیکنها شخصیت منحصربهفرد خود را از ترکیب کارتها بهدست آورد.
در ابتدا باید دو کارت گنج را برعکس کنید که حکم مغازه را دارند. بعد از آن باید دو کارت هیولا را هم برعکس کنید که نقش دشمنان شما را ایفا خواهند کرد. میتوانید تصمیم بگیرید که اول میخواهید یک آیتم خریداری کنید یا به جنگ یک هیولا بروید. هم بازیکن و هم هیولا هر دو دارای میزان مشخصی از سلامتی و قدرت حمله هستند و کارتهای هیولا یک عدد مخصوص هم دارند. اگر قدرت کارت شما به اندازه آن عدد یا بالاتر از آن بود، از سلامتی هیولا کم خواهد شد و برعکس اگر پایینتر از آن عدد بود، هیولا به شما ضربه خواهد زد و از سلامتی شما کم خواهد کرد. البته برخلاف بازی The Binding of Isaac، در اینجا با هر بار مردن قرار نیست بازی را از ابتدا شروع کنید.
بازی همینطور ادامه پیدا میکند و میتوانید با سایر بازیکنها تبادل کارت داشته باشید یا کارتهای قدرتمندتری خریداری کنید و به جنگ هیولاها بروید. از آنجایی که دسته کارتها هر بار بُر میخورد و تغییر پیدا میکند، کارتهای بازیکنها و هیولاها هم تغییر میکند و تنوع بالایی در بازی وجود خواهد داشت؛ درست مانند خود بازی The Binding of Isaac که حالت تصادفی دارد و هر دفعه شاهد تفاوتهایی در مراحل و دشمنان هستیم.
برای مکمیلن، مهمترین ویژگی بازی این بوده که روح The Binding of Isaac را در این بازی کارتی حفظ کند. برای مثال ترکیبهای عجیب و غریب کارتها باعث میشوند شخصیت شما تواناییهای خاصی پیدا کند و بازی متنوعتر شود. همچنین آیتمهای قابل خرید و هیولاها هم از بازی ویدیویی به این اثر منتقل شدهاند و برای طرفداران آشنا خواهند بود. همینطور به خاطر کارتی بودن بازی و دستهبندیهای مناسب آن، میتوان در آینده منتظر اضافه شدن کارتهای بیشتری به هر بخش از بازی بود. سازنده بازی هم سعی کرده در ساخت این اثر به صحبتهای طرفداران توجه کند و آیتمها و موارد مختلفی را با توجه به درخواستهای آنها به بازی اضافه خواهد کرد.
The Binding of Isaac: Four Souls با توجه به طراحیهای زیبای کارتها که توسط تعدادی از علاقمندان این سری آماده شدهاند، نقش مهم مکمیلن در ساخت آن و همینطور مواردی که مکمیلن برای هدیه دادن به پشتیبانهای بازی در نظر گرفته، به یکی از جالبترین بازیهای کارتی موجود در Kickstarter تبدیل شده است. بد نیست در اینجا به اثر دیگر مکمیلن یعنی The Legend of Bum-Bo هم اشاره کنیم که حکم پیشدرآمد The Binding of Isaac را دارد و مدتی قبل اطلاعات جدیدی از آن منتشر شد.