نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: از فروش بالای بازی‌های تیم ملی تا حضور موفق تازه اکران‌ها

در این مطلب نگاهی به پنج فیلم پرفروش هفته اول تیرماه خواهیم انداخت. با زومجی همراه باشید.

گیشه‌ی این هفته سینمای ایران در تسخیر تیم ملی بود؛ جایی که بازیکنان تیم ملی فوتبال در دو بازی آخرشان در مقابل تیم‌های اسپانیا و پرتغال به میدان رفتند؛ دو بازی‌ای که در برخی از سینماهای کشور نیز به نمایش درآمد. البته یادآوری می‌شود که بازی اول تیم ملی نیز دو هفته پیش در سینماها به نمایش درآمد و با فروش چهارصد میلیون تومانی همراه بود. با توجه به اینکه سه بازی تیم ملی در جام جهانی با درآمد کلی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان همراه بودند، دو بازی آخر تیم ملی درآمدی معادل یک میلیارد و صد میلیون تومان داشته‌اند. این یعنی دو بازی آخر تیم ملی در مجموع بیش از هر فیلم دیگری در هفته‌ی گذشته سینمای ایران فروش داشته‌اند. در آینده نیز قرار است دو بازی نیمه نهایی و بازی فینال در سینماها به نمایش دربیایند که به احتمال بالا، باز هم ورزش فوتبال در میان فیلم‌های سینمایی قدرت‌نمایی خواهد کرد. در فیلم‌های سینمایی گیشه اما در این هفته، مانند چند هفته گذشته و به احتمال بالا چند هفته آینده، فیلم تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی در صدر جدول ایستاد. این فیلم در دهمین هفته و با نمایش در صد و هجده سالن، به فروش پانصد و هفتاد و هفت میلیون تومانی دست پیدا کرد. تگزاس در پایان دهمین هفته‌ی فروش به درآمد کلی ده میلیارد و هشتصد و نوزده میلیون تومان دست پیدا کرد.

بیرانوند

گیشه این هفته سینمای ایران در تسخیر تیم ملی بود

در رتبه دوم، تازه‌اکران دو هفته‌ای «دشمن زن» ساخته کریم امینی حضور دارد؛ فیلمی که علیرغم سپری کردن هفته‌های ابتدایی اکران، در صد و دوازده سالن به نمایش درآمد. دشمن زن در دومین هفته توانست به درآمد چهارصد و سیزده میلیون تومانی دست پیدا کند. این درآمد هفتگی، درآمد مجموع فیلم را به هشتصد و چهل و هشت میلیون تومان می‌رساند. این کمدی عامه پسند به احتمال بسیار بالا و در بدترین حالت به یکی از کمدی‌های پرفروش نیمه اول سال نود و هفت تبدیل خواهد شد. رده سوم این هفته در اختیار یک کمدی دیگر است؛ فیلم خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی با نمایش در صد و شانزده سالن به فروش سیصد و هشتاد و یک میلیون تومان رسید. این فیلم حالا در هشتمین هفته‌ی اکران به درامد کلی سه میلیارد و پانصد و نه میلیون تومان رسیده است.

فیلم دلم می خواد

رتبه چهارم این هفته اما در اختیار بهمن فرمان آرا است. ساخته جدید این کارگردان در دومین هفته از اکران و با نمایش در هفتاد و پنج سالن، به فروش سیصد و یازده میلیون تومانی رسید. فیلم دلم می‌خواد حالا هفتصد و پنجاه میلیون تومانی شده است. با توجه به تیم بازیگری پرستاره این اثر، متشکل از محمدرضا گلزار، مهناز افشار و رضا کیانیان، این فیلم یکی از بزرگ‌ترین شانس‌های تجربه‌ی فروش بالا است؛ اتفاقی که احتمال دارد در هفته‌های آینده رقم بخورد. در رده پنجم اما چهار راه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی حضور دارد. در هفته‌ای که بیشتر فیلم‌ها زیر سایه‌ی پخش مسابقات تیم ملی در سینما و البته توجه بیشتر مردم به دیدن دیگر مسابقات جام جهانی تا رفتن به سینما‌ها بود، فیلم چهار راه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی فروشی صد و پنجاه میلیون تومانی را تجربه کرد. چهار راه استانبول حالا به فروش کلی دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسیده است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی (تومان)
۱تگزاس۱۰۵۷۷,۸۹۳,۰۰۰
۲دشمن زن۲۴۱۳,۰۴۰,۰۰۰
۳ خجالت نکش ۸۳۸۱,۶۷۶,۰۰۰
۴دلم می خواد۲۳۱۱,۵۹۷,۰۰۰
۵ چهار راه استانبول ۸۱۴۹,۶۳۴,۰۰۰
۶فیلشاه۱۵۷۸,۴۴۸,۰۰۰
۷ عصبانی نیستم! ۸۶۳,۵۳۹,۰۰۰
۸در وجه حامل۲۵۲,۰۳۶,۰۰۰
۹خوک۸۴۰,۷۸۳,۰۰۰
۱۰شماره ۱۷ سهیلا۱۳۱,۲۴۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده