نویسنده: محمد حیدری
// چهار شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷

درآمد ماه می بازی Fortnite از مرز ۳۰۰ میلیون‌ دلار عبور کرد

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از جانب گروه سوپر‌دیتا، خبر از درآمد بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری بازی فورتنایت در ماه می امسال می‌دهند.

احتمالا شنیدن این خبر که بازی Fortnite همچنان یکی از پول‌ساز‌ترین بازی‌های آنلاین موجود در بازار است برای‌تان چندان تعجب‌آور نباشد. طبق آخرین آمار منتشر شده توسط SuperData، درآمد این بازی بتل‌ رویال در ماه می (اردیبهشت-خرداد) امسال روی تمامی‌ پلتفرم‌ها به رقم ۳۱۸ میلیون دلار رسیده است؛ درآمدی که حدود ۷ درصد نسبت به ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) رشد داشته است. البته لازم به ذکر است که روند رو به رشد درآمد این بازی در حال کند‌تر شدن است و بیشترین درصد این رشد مربوط به نسخه‌ی کنسولی این بازی می‌شود. این در حالی‌ است که درآمد ماه می نسخه‌های کامپیوتر و موبایل این بازی به نسبت ماه آوریل تغییر چندانی نداشته است.

در کنار فورتنایت، Pokemon Go نیز از دسته بازی‌هایی است که طی مدت‌های اخیر به رشدی فوق‌العاده در درآمد ماهانه‌ی خود دست یافته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از تیم SuperData، تعداد بازیکنان فعال Pokemon Go از سال ۲۰۱۶ تاکنون به بالا‌ترین میزان خود رسیده و این بازی در ماه می به درآمدی حدود ۱۰۴ میلیون دلار دست یافته است؛ عددی که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته رشدی ۱۷۴ درصدی داشته است.

همچنین در همین ماه حدود ۲۹۱ هزار نسخه‌ی دیجیتالی از بازی Detroit: Become Human به‌فروش رسیده است و این در حالی است که محتوای اضافه‌ی منتشر‌شده برای بازی Star Wars Battlefront 2 در مقایسه با دیگر بازی‌های منتشر شده درآمد قابل‌توجهی به‌ همراه نداشته است.

در نهایت بنا‌بر آمار منتشر شده از ماه می سال ۲۰۱۸ و به‌طور کلی، درآمد جهانی محصولات دیجیتالی حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. خریدار‌ان این محصولات در این ماه، روی‌ هم رفته حدود ۹.۱ میلیارد دلار خرج کرده‌اند که رقمی به‌مراتب بالاتر از ۷.۳ میلیارد دلار خرید در ماه می سال گذشته به‌حساب می‌آید؛ درآمد گسترده‌ای که دستگاه‌های موبایل با ۳۶ درصد رشد نسبت به سال قبل، سهم بسیار زیادی در آن داشته‌اند. علاوه‌ بر این، بازی‌های رایگان کنسولی نیز با مشارکتی ۲۰۰ میلیون دلاری (ناشی از بازی‌هایی همچون Fortnite) نقش ویژه‌ای در خلق این آمار‌های خیره‌کننده ایفا کرده‌اند.

در ادامه‌ می‌توانید لیست ۱۰ مورد از پرفروش‌ترین بازی‌های ماه می روی کنسول، کامپیوتر و موبایل را مشاهده کنید:

  ۱۰ بازی پرفروش ماه می روی کامپیوتر
۱League of Legends
۲Dungeon Fighter Online
۳Crossfire
۴Fantasy Westward Journey Online II
۵Fortnite: Battle Royale
۶Dota 2
۷World of Warcraft
۸World of Tanks
۹PlayerUnknown's Battlegrounds
۱۰Counter - Strike: Global Offensive

  ۱۰ بازی پرفروش ماه می روی کنسول‌ها
۱ Fortnite: Battle Royale
۲ FIFA 18
۳ Call of Duty: WW II
۴ Grand Theft Auto V
۵ God of War
۶ Detroit: Become Human
۷ Tom Clancy's Rainbow Six: Seige
۸ Overwatch
۹ Destiny 2
۱۰ NBA 2K18 

  ۱۰ بازی پرفروش ماه می روی موبایل
۱Honour of Kings
۲QQ Speed
۳Fantasy Westward Journey
۴Pokemon Go
۵Knives Out
۶Clash Royale
۷Monster Strike
۸Candy Crush Saga
۹Fate/Grand Order
۱۰Clash of Clans


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده