نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

معرفی پنل‌های نمایشگاه TGC 2018

در جریان نمایشگاه TGC 2018 شاهد برگزاری چهار پنل خواهیم بود که در این مطلب، می‌توانید بیش‌تر با آن‌ها آشنا شوید. 

زمان زیادی تا برگزاری نمایشگاه TGC 2018 باقی نمانده است و این رویداد، طی روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیر در تهران برگزار خواهد شد. نمایشگاه TGC اولین بار سال گذشته برگزار شد و در آن، شاهد حضور بازیسازان و چهره‌های مطرح زیادی بودیم که از سراسر جهان، به ایران سفر کرده بودند تا از نزدیک، با پیشرفت‌های بازی‌سازی در ایران آشنا شوند. علاوه بر این TGC یک نمایشگاه تجاری هم به‌شمار می‌رود و از این حیث فرصتی عالی برای رشد صنعت بازی‌سازی ایران و منطقه است. نمایشگاه TGC 2018 هم قرار است از هر نظر، پیشرفت‌هایی نسبت به سال گذشته داشته باشد و در آن شاهد حضور بیش از ۱۰۰ شرکت در حوزه بازی‌سازی و بیش از ۲۳۰۰ چهره فعال در زمینه بازی‌های ویدیویی باشیم. 

اما در کنار تمام کنفرانس‌ها و برنامه‌های مختلف، در Tehran Game Conevntion 2018 شاهد برگزاری چهار پنل مختلف هم خواهیم بود؛ پنل‌هایی در زمینه‌های متنوع که مهمان‌هایی ایرانی و خارجی خواهند داشت و در آن‌ها، شاهد بحث و گفت‌وگو در زمینه‌های مختلف خواهیم بود. در این مطلب از زومجی، بیش‌تر با این پنل‌ها و چهره‌های حاضر در آن‌ها آشنا خواهید شد:

تیم بازیسازی

کدامیک برای تیم‌های کوچک و تازه‌کار برای موفقیت مناسب‌تر است: ترکیب شدن با شرکت‌ها یا کار در شتاب دهنده‌ها؟

  • زمان برگزاری: ۱۴ تیر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اصلی
  • چهره‌های حاضر: حسین مزروعی، مدیرعامل آوا گیمز - ایمان زرین عضو، مدیرعامل شرکت اکسل - مهدی بهفر، مدیرعامل استودیو مدریک گیمز - فرزام ملک‌آرا، مدیرعامل شرکت شبیه‌ساز (Simulator)
  • مجری: وهاب احمدوند، بازی‌ساز استودیو آتی‌تل

استودیو‌های مستقل معمولا باید سیاست‌های مختلفی را برای پیشرفت هرچه بیش‌تر اتخاذ کنند و این سیاست‌ها در اکثر مواقع شامل ارتباط برقرار کردن با یک شرکت بزرگ‌تر هم می‌شوند. در این پنل، پیرامون چنین مسائلی گفت‌و‌گو خواهد شد و این مساله بررسی می‌شود که آیا برای استودیو‌ها و بازی‌سازان مستقل، روش مناسب ترکیب شدن با شرکت‌های بزرگ‌تر است یا اینکه این توسعه‌دهندگان، بهتر است به سراغ شتاب‌دهنده‌ها بروند و از امکاناتی که آن‌ها در اختیارشان می‌گذارند، استفاده کنند؟ همچنین این مساله بررسی خواهد شد که آیا شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ‌تر در ایران، این قدرت و توان را از جنبه اقتصادی و جنبه‌های دیگر دارند که بتوانند از استودیو‌های نوپا و مستقل پشتیبانی و آن‌ها را حمایت کنند یا خیر. 

بازیسازی

آیا تحصیلات آکادمیک برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای موثر است؟

  • زمان برگزاری: ۱۴ تیر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در سالن اصلی
  • چهره‌های حاضر: مالت برمن، پروفسور موسسه گیم‌فارم - دکتر بهروز مینایی، استاد دانشگاه علم و صنعت - دکتر هادی مرادی، استاد دانشگاه تهران - دکتر مجبتی وحیدی اصل، استاد دانشگاه شهید بهشتی - کامیار محبوبیان، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی
  • مجری: فرزانه شریفی، محقوق موسسه دایرک

افرادی که علاقه زیادی به بازی‌ساز شدن دارند، همواره با این سوال در ذهن رو‌به‌رو می‌شوند که آیا برای ورود به این حوزه، نیازی به داشتن تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی دارند یا خیر؟ در این پنل از نمایشگاه TGC 2018 که با حضور چهره‌های داخلی و خارجی که اکثرا اساتید دانشگاه هستند برگزار می‌شود، به این سوال پرداخته خواهد شد و این مسائل بررسی می‌شوند که آیا دانشگاه می‌تواند کمکی به علاقه‌مندان حوزه بازی‌سازی بکند یا اینکه این افراد، بهتر است تحصیلات آکادمیک را کنار بگذارند و به‌جای آن، سراغ یادگیری اصول و قواعد بازی‌سازی به‌صورت تجربی بروند؟ 

نمایشگاه TGC 2018

نقش آفرینی رسانه‌های بازی: آیا واقعا رسانه می‌تواند نقشی در موفقیت بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد؟

  • زمان برگزاری: ۱۵ تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن اصلی
  • چهره‌های حاضر: نادر امرایی، سردبیر سایت زومجی - هیتش یوشیل، هم‌بنیان‌گذار شعبه خاورمیانه سایت IGN - اودرا مک‌ایور، هم‌بنیان‌گذار Plan of Attack - علی فخار، مدیرعامل سایت دنیای بازی، امیر گلخانی از مجله بازینما
  • مجری: سپهر ترابی از بازینامه

این روز‌ها نمی‌توان منکر نقش رسانه‌ها شد و مخصوصا با توجه به متنوع‌تر شدن فرمت رسانه‌ها، این منابع یا نشر‌دهنده اخبار و اطلاعات، می‌توانند تاثیر مستقیمی روی موفقیت یک محصول داشته باشند. در همین راستا قرار است در جریان نمایشگاه TGC امسال و در این پنل، به نقش رسانه‌ها در موفقیت بازی‌های ویدیویی پرداخته شود. در این پنل که نادر امرایی، سردبیر زومجی هم در آن حضور خواهد داشت، قرار است تاثیر واقعی رسانه‌ها روی موفق شدن یا نشدن یک بازی بررسی شود و به مسائل دیگری مثل اینکه آیا بازی‌های موبایل هم نیاز به تبلیغات در رسانه‌ها دارند یا اصلا اینکه آیا صرفا تبلیغات رسانه‌ها می‌تواند ضامن موفقیت یک بازی باشد یا خیر، پرداخته خواهد شد. 

تبلیغ Dishonored

نکات کلیدی اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای بازی‌های کامپیوتری

  • زمان برگزاری: ۱۵ تیر از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در سالن اصلی
  • چهره‌های حاضر: مرت جان تورگوت، مدیر ارشد بخش فروش شرکت MENA & TR - Adjust - حمید قنبری از شرکت تپسل - شهرام پیروزه، مدیر توسعه تجاری شهر تپلیغ - محمد فراهانی از شرکت صباسل - حورا وکیلی از شرکت ریحون
  • مجری: مسیح علاقه‌بند، سرپرست توسعه تجاری استودیو بازی‌سازی مدریک

نقش تبلیغات در موفقیت یا شکست یک محصول، انکارناپذیر است و این مساله، در مورد بازی‌های ویدیویی هم صدق می‌کند و این روز‌ها توسعه‌دهندگان، از انواع و اقسام روش‌ها برای بهتر معرفی کردن ساخته‌شان به مخاطبان استفاده می‌کنند. در این پنل از نمایشگاه TGC امسال که با حضور چهره‌هایی که فعالیت زیادی در زمینه تبلیغات و بحث‌های تجاری مرتبط با بازی‌ها دارند برگزار خواهد شد، به موضوع تبلیغات در حوزه بازی‌های ویدیویی پرداخته می‌شود و روش‌هایی که باعث می‌شوند تا تبلیغات در این حوزه بازدهی بهتری داشته باشد، بررسی می‌شوند. 

 


منبع Tehrangamecon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده