// سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴

پشتیبانی از ماوس و کیبورد به‌زودی به ایکس باکس وان اضافه می‌‌شود

کمپانی Microsoft و Razer با همکاری یکدیگر در حال اضافه کردن پشتیبانی ماوس و کیبورد به ایکس باکس وان هستند.

مدت‌ زمان زیادی است که کمپانی مایکروسافت از افزودن قابلیت استفاده از ماوس و کیبورد به ایکس باکس وان خبر می‌دهد اما به نظر می‌رسد که رفته رفته داریم به اضافه شدن این ویژگی نزدیک می‌شویم. سازندگان با همکاری با ریزر قصد دارند که پشتیبانی از ماوس و کیبورد Chroma RGB را به Xbox One اضافه کنند. سری کروما ریزر با داشتن نور‌های LED به کاربران اجازه می‌دهد که تجربه متفاوتی از بازی داشته باشند؛ به طول مثال کاربران در حین انجام بازی Overwatch می‌توانند از زمان آماده شدن قابلیت خود مطلع شوند.

به نقل از Windows Central، کمپانی Microsoft از اوایل سال میلادی در حال توسعه محتویات مورد نیاز برای اضافه شدن پشتیبانی از ماوس و کیبورد Razer است و در آن سو سایت The Verge خبر همکاری این دو را نیز تایید کرده است. خبر‌ها حاکی از این است که مایکروسافت و ریزر در اوایل سال جاری در جریان رویداد Xfest برنامه کاری خود را با توسعه‌دهندگان در میان گذاشته‌اند. در این راستا کمپانی ریزر به بازی‌سازان اجازه می‌دهد که رویدادهای درون بازی خود را در قالب نور‌ روی کیبورد و ماوس به نمایش درآورند. اگر تمامی برنامه کاری این دو با موفقیت پیش برود کاربران تا انتهای سال جاری میلادی می‌توانند با استفاده از ماوس و کیبورد ریزر به تجربه بازی‌ها روی ایکس‌باکس وان بپردازند.

razer

خیلی از کاربران ایکس‌باکس از بابت اضافه شدن ماوس و کیبورد به عنوان کنترلر‌های جدید خوشحال هستند اما برخی نیز در آن سو در مورد تاثیرات این تجهیزات روی بازی‌های چند نفره احساس نگرانی می‌کنند. در این راستا مایکروسافت با استفاده از قابلیتی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که متوجه شوند که چه کاربرانی از ماوس و کیبورد در بازی‌ها استفاده می‌کنند و از این‌رو می‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که کاربرانی که از تجهیزات مشابه بهره‌مند هستند به رقابت با یکدیگر بپردازند. به طور کلی به گفته مایکروسافت مسئولیت مهیا کردن تجربه یکسان یا همان بالانس در بازی به عهده بازی‌سازان گذاشته می‌شود.

در این میان قابلیت استفاده از ماوس‌های بی‌سیمی که به همراه دانگل عرضه می‌شوند، تایید شده است. البته ماوس‌هایی که از بلوتوث یا درایورهای منحصر به خود بهره می‌برند در ابتدای کار با ایکس‌باکس وان سازگاری نخواهند داشت. همچنین در آن سو مایکروسافت قرار است APIهای جدیدی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار بدهد که با استفاده از آنها بتوانند ابزاری همچون Xim را که امکان استفاده از ماوس و کیبورد را به شکل غیرمنصفانه فراهم می‌کند، شناسایی و در بازی آنها را غیر فعال کنند.

نظر شما در مورد اضافه شدن این ویژگی به ایکس‌باکس وان چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده