مهم‌ترین بازی‌های جدید معرفی و رونمایی شده در E3 2018

مهم‌ترین بازی‌های جدید معرفی و رونمایی شده در E3 2018

سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۵

در جریان E3 2018، شاهد معرفی تعداد زیادی بازی جدید بودیم که در این مطلب نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت. 

نمایشگاه E3 2018 چندی پیش به پایان رسید و در جریان آن، شاهد معرفی تعداد زیادی بازی جدید یا رونمایی شرکت‌ها از بازی‌هایی بودیم که اکثرا، چند روز مانده به نمایشگاه تایید شده بودند و در این رویداد، نمایش کاملی داشتند. برخی از این بازی‌ها، آثار بزرگ یا اصطلاحا AAA هستند و برخی دیگر، آثاری کم نام و نشان‌تر که شاید خیلی در نمایشگاه مورد توجه گیمر‌ها قرار نگرفته باشند ولی این پتانسیل را دارند که در نهایت، به بازی‌های بزرگی تبدیل شوند. در این مطلب از زومجی، سراغ بازی‌هایی رفته‌ایم که یا در نمایشگاه E3 2018 و در کنفرانس شرکت‌های مختلف رسما معرفی شدند یا اینکه پیش از نمایشگاه معرفی شده بودند و در این رویداد، به صورت کامل رونمایی شدند. البته در نظر داشته باشید که در این لیست، صرفا هدف معرفی بازی‌های جدید بوده است و به همین دلیل، بازی‌های از قبل معرفی‌شده مثل Cyberpunk 2077، The Last of Us Part 2، Anthem یا خیلی آثار دیگر که نمایش جذابی هم در این نمایشگاه داشتند، در لیست حضور ندارند. همچنین در این لیست ترتیب‌بندی خاصی لحاظ نشده است:

Assassin

۱- Assassin's Creed Odyssey

  • سازنده/ناشر: یوبی‌سافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۹۷

یوبی‌سافت مثل هر سال، کنفرانس خودش را در جریان نمایشگاه E3 2018 برگزار کرد و یکی از بازی‌های حاضر در کنفرانس این شرکت، Assassin's Creed Odyssey بود؛ بازی‌ای که البته پیش از نمایشگاه رسما تایید شده بود و در جریان کنفرانس Ubisoft، به صورت کامل رونمایی شد. جدید‌ترین نسخه از سری اسسینز کرید، این بار بازیکنان را به یونان خواهد بود و با اینکه با فاصله‌ای یک ساله نسبت به نسخه Origins منتشر می‌شود، اما طبق گفته سازندگان، به مدت چند سال در دست توسعه بوده است. در Assassin's Creed Odyssey قادر خواهیم بود از بین دو شخصیت مرد و زن، یکی را به دلخواه انتخاب کنیم. بازی همچنین قرار است از حیث داشتن مکانیزم‌های نقش آفرینی، به مراتب غنی‌تر از همیشه باشد و اصلا به گفته کارگردان بازی، این نسخه سری اسسینز کرید را تقریبا به سمت تبدیل شدن به یک بازی نقش آفرینی واقعی سوق می‌دهد. 

The Awesome Adventures of Captain Spirit

۲- The Awesome Adventures of Captain Spirit

  • سازنده/ناشر: دونت‌ناد/ اسکوئر انیکس
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۵ تیر

استودیو دونت‌ناد، سازنده بازی‌هایی چون Life is Strange و اخیرا هم Vampyr، این روز‌ها حسابی سرش شلوغ است و بازی‌هایی چون The Awesome Adventures of Captain Spirit، Twin Mirror و صد البته فصل دوم Life is Strange را معرفی کرده است. اما از این بین، بازی معرفی‌شده از این استودیو در E3 2018، بازی The Awesome Adventures of Captain Spirit بود که در واقع یک نسخه رایگان مرتبط با مجموعه لایف ایز استرنج است. در The Awesome Adventures of Captain Spirit بازیکنان نقش یک پسر کم سن و سال قرار می‌گیرند که قدرت تخیل بسیار بالایی دارد و خودش را یک ابرقهرمان می‌داند که در حال مبارزه با نیرو‌های شیطانی است. وقایع این بازی قرار است به‌طور مستقیم به بازی Life is Strange 2 مرتبط باشند. 

Babylon’s Fall

۳- Babylon’s Fall

  • سازنده/ناشر: پلاتینیوم گیمز/ اسکوئر انیکس
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

همه علاقه‌مندان به بازی‌های اکشن، استودیو خوش‌نام پلاتینیوم گیمز را می‌شناسند؛ استودیویی که با آثاری چون Bayonetta و اخیرا هم NieR: Automata، ثابت کرده که قدرت بالایی در ارائه یک تجربه اکشن ناب دارد. این استودیو در جریان E3 2018 هم فعال بود و علاوه بر تایید بازی NieR: Automata برای ایکس‌باکس وان، یک بازی کاملا جدید هم با نام Babylon’s Fall معرفی کرد؛ بازی که هنوز اطلاعات خیلی زیادی از آن ارائه نشده است اما با توجه به تریلر معرفی بازی، قرار است شاهد یک تجربه اکشن فانتزی دیگر باشیم که در آن، گیمر نقش یک شوالیه با قابلیت‌های جادویی را ایفا می‌کند.

Battletoads 

۴- Battletoads

  • سازنده/ناشر: استودیو رِیر/ مایکروسافت
  • پلتفرم: احتمالا ایکس‌باکس وان و ویندوز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

Battletoads شاید برای مخاطبین کم سن و سال‌تر بازی‌های ویدیویی نام هیجان‌انگیزی نباشد اما در واقع، این بازی برای بازیکنانی که تجربه بازی کردن با کنسول‌هایی چون سگا جنسیس را دارند، اثری سرشار از خاطرات شیرین و البته زجرآور است؛ زجر‌آور از این نظر که Battletoads در زمان خودش بازی بسیار سختی بود و برای پشت سر گذاشتن مراحل آن، باید حسابی صبر و حوصله به خرج می‌دادیم. اما از این‌ها که بگذریم، یکی از بازی‌های معرفی‌شده در E3 امسال، نسخه جدیدی از این مجموعه بود که قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. هنوز اطلاعات خاصی از بازی منتشر نشده است ولی همین تایید شدن بازی هم خود خبر بسیار خوشی برای علاقه‌مندان این سری است. 

Command and Conquer: Rivals

۵- Command and Conquer: Rivals

  • سازنده/ ناشر: استودیو ردوود الکترونیک آرتز/ الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: اندروید و آیفون
  • تاریخ انتشار: نامشخص

بله درست است که خیلی از ما انتظار نداشتیم که نسخه جدید Command and Conquer در صورت معرفی یک بازی موبایل باشد و از این حیث حسابی تو ذوق‌مان خورد، ولی به هر حال این مجموعه آنقدر بزرگ است که معرفی نسخه جدید آن یکی از جایگاه‌های این لیست را به خود اختصاص بدهد. Command and Conquer: Rivals که بلافاصله پس از معرفی یک نسخه پری آلفا از آن برای اندروید در دسترس قرار گرفت، در واقع یک بازی موبایل رایگان است که در آن، دو بازیکن در برابر هم قرار می‌گیرند. هر بازیکن یک پایگاه دارد و در وسط میدان نبرد هم شاهد چند نقطه کنترل هستیم که کنترل کردن آن‌ها، باعث می‌شود تا موشک اتمی وسط نقشه به نفع شما شلیک شود. حال باید سعی کنید با کنترل کردن این نقاط، زودتر از رقیب پایگاه وی را از بین ببرید و پیروز نبرد شوید. امیدواریم Command and Conquer: Rivals بدین معنی باشد که EA هنوز این مجموعه را معرفی نکرده است و روزی هم یک نسخه درست و حسابی از آن منتشر خواهد کرد. 

Control

۶- Control

  • سازنده/ناشر: رمدی اینترتینمنت/ ۵۰۵ گیمز
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

برخی استودیو‌ها هستند که معرفی بازی جدیدی توسط آن‌ها، همیشه یک اتفاق ویژه به شمار می‌رود. یکی از این استودیو‌ها هم رمدی است که از آن‌ها بازی‌هایی چون Alan Wake، Quantum Break و صد البته Max Payne را به‌یاد داریم. با اینکه به‌شخصه ترجیح می‌دادم بازی جدیدی معرفی‌شده توسط آن‌ها در E3 2018 نسخه جدیدی از سری Alan Wake باشد، اما باز هم هرچه از دوست رسد نیکوست! رمدی در نمایشگاه امسال و در کنفرانس سونی، بازی جدید خودش را با نام Control معرفی کرد که بیش از هر چیز دیگری، از حیث مکانیزم‌های گیم‌پلی شباهت زیادی به Quantum Break دارد و به نظر می‌رسد سم لیک و اعضای تیمش، قصد دارند ایده‌هایی را که برای کوانتوم بریک داشتند، این بار به شکلی کامل‌تر و بهتر در یک بازی جدید پیاده کنند و باید منتظر ماند و دید که نتیجه این امر در نهایت چه خواهد بود. 

Daemon X Machina

۷- Daemon X Machina

  • سازنده/ناشر: MARVELOUS!/ نینتندو
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

نینتندو با اینکه مثل سال گذشته نمایشی کوتاه در E3 2018 داشت، اما در همین مدت زمان کم بازی‌های جذاب زیادی را نمایش داد که یکی از آن‌ها، Daemon X Machina بود. این بازی اکشن که به نظر می‌رسد گیم‌پلی بسیار هیجان‌انگیزی داشته باشد، برای کنسول نینتندو سوییچ در دست توسعه قرار دارد و در آن، شاهد نبرد‌هایی با محوریت موجودات مکانیکی عظیم‌جثه خواهیم بود که هرکدام، قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خودشان را دارند و حسابی شما را به چالش خواهند کشید. این بازی برای انتشار در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است و احتمالا به مرور زمان، اطلاعات دقیق‌تری از آن ارائه خواهد شد. 

Déraciné

۸- Déraciné

  • سازنده/ناشر: فرام‌سافتور/ سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن VR
  • تاریخ انتشار: نامشخص

فرام‌سافتور هم جزو استودیو‌های فعال در نمایشگاه امسال بود و از دو پروژه، یکی در کنفرانس سونی و دیگری در کنفرانس مایکروسافت، رونمایی کرد. بازی معرفی‌شده از این شرکت در کنفرانس سونی، اثری واقعیت‌مجازی به نام Déraciné است که از حیث گیم‌پلی و سبک بازی، متفاوت از ساخته‌های پیشین این استودیو مثل Bloodborne یا Dark Souls است. با این حال به گفته هیدتاکا میازاکی، Déraciné قرار است از حیث اتمسفر و از آن مهم‌تر از لحاظ سبک روایت داستان، شباهت زیادی به بازی‌های قبلی فرام‌سافتور داشته باشد. به‌گفته میازاکی، این استودیو همیشه علاقه زیادی به ساخت بازی‌های ماجراجویی داشته و از طرفی هم علاقه‌مند به ورود به حوزه بازی‌های واقعیت مجازی بوده است و Déraciné، هر دو این اتفاقات را برای آن‌ها ممکن کرده است. 

Devil May Cry 5

۹- Devil May Cry 5

  • سازنده/ناشر: کپکام
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: بهار ۲۰۱۹

برای علاقه‌مندان بازی‌های بزرگ، یکی از سخت‌ترین کار‌ها منتظر ماندن برای نسخه جدید بازی است و این، اتفاقی است که در چند سال اخیر حسابی طرفداران سری Devil May Cry را رنج داده است. مخصوصا که پیش از این و قبل از برگزاری نمایشگاه‌های معتبر، شایعه‌های زیادی مبنی بر معرفی نسخه جدید این مجموعه به راه می‌افتادند و امید طرفداران را زنده می‌کردند؛ امیدی که البته در نهایت تبدیل به یاس می‌شد! اما خب خوشبختانه این بار، دیگر چنین اتفاقی رخ نداد و کپکام، بالاخره رسما بازی Devil May Cry 5 را در جریان کنفرانس مایکروسافت معرفی کرد و تریلری بسیار هیجان‌انگیز هم از آن نمایش داد که می‌توانید بررسی دقیق‌تر آن را در زومجی بخوانید. اما خبر بهتر برای طرفداران این مجموعه، این بود که Devil May Cry 5 تقریبا مسیری طولانی از توسعه‌اش را سپری کرده است و به همین دلیل، دیگر لازم نیست چندین سال دیگر هم برای تجربه بازی صبر کنیم و بهار ۲۰۱۹، دوباره قادر به چشیدن طعم این بازی هک اند اسلش خواهیم بود.

Doom Eternal

۱۰- Doom Eternal

  • سازنده/ناشر: اید سافت‌ور/ بتسدا
  • پلتفرم: احتمالا ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

اگر شما هم از جمله بازیکنانی هستید که در کودکی‌شان خاطراتی با مجموعه Doom داشتند و با سلاح خفن این بازی موجودات اهریمنی را در اعماق جهنم تار و مار کرده‌اند و خونین و تکه‌پاره شدن چهره شخصیت اصلی بازی در قسمت پایین صفحه را تماشا کرده‌اند، می‌دانید که این مجموعه چقدر در بین بازی‌های شوتر اول‌شخص جایگاه رفیعی دارد. استودیو اید سافت‌ور در سال ۲۰۱۶، یک نسخه ریبوت از این مجموعه منتشر کرد که بخش داستانی جذاب و بخش چندنفره نسبتا متوسطی را ارائه می‌کرد ولی هرچه که بود، توانست تا عطش طرفداران این مجموعه را برای مدتی رفع کند. حال خبر خوب اینکه بتسدا در جریان کنفرانس E3 2018 خود، رسما نسخه بعدی این مجموعه را با نام Doom Eternal معرفی کرد که البته هنوز جزییات کمی از آن ارائه شده ولی به قطع یقین، می‌دانیم که باز هم قرار است شاهد کلکسیونی از اسلحه‌های خفن باشیم که قرار است با آن‌ها، دشمنان مختلفی را لت و پار کنیم. 

Dying Light 2

۱۱- Dying Light 2

  • سازنده/ناشر: تکلند
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

استودیو تک‌لند در نسخه اول بازی Dying Light 2، یک تجربه زامبی‌محور در سبک تلاش برای بقا ارائه کرد که درست است در اوایل انتشار مشکلاتی داشت، اما به مرور زمان و مخصوصا با پشتیبانی عالی توسعه‌دهندگان و انتشار محتویات جدید، به تجربه واقعا جذابی تبدیل شد. حال نسخه دوم این بازی با نام Dying Light 2 در E3 2018 معرفی شده است و البته هنوز، تاریخ انتشار مشخصی ندارد. با این حال سازندگان اعلام کرده‌اند که در این نسخه هم بازیکنان قادر خواهند بود با استفاده از تکنیک‌های پارکور در محیط حرکت کنند و از آن مهم‌تر، این بار تصمیماتی که در طول بازی اتخاذ می‌کنید، تاثیر مستقیمی روی روند داستان خواهند داشت و آن را در مسیر‌های مختلفی پیش خواهند برد. 

The Elder Scrolls VI

۱۲- The Elder Scrolls VI

  • سازنده/ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: نامشخص
  • تاریخ انتشار: نامشخص

درست است که بتسدا، اعلام کرده بازی The Elder Scrolls VI برای نسل بعد در دست ساخت است و با این کار، سیاست دوست‌داشتنی‌اش در قبال معرفی بازی‌هایی را که با فاصله کمی پس از معرفی منتشر می‌شوند زیر پا گذاشته است، ولی فقط آن‌هایی که چندین ماه از عمرشان را صرف زندگی کردن در دنیای اسکایریم کرده‌اند یا از طرفداران قدیمی‌تر سری الدر اسکرولز هستند، می‌دانند که چقدر معرفی نسخه جدیدی از این مجموعه ارزشمند و خوشحال‌کننده است. البته درست است که هنوز، حتی نمی‌دانیم که The Elder Scrolls VI قرار است چه حس و حالی داشته باشد و در کدام گوشه از جهان فانتزی عظیم این مجموعه روایت شود، اما همین که بالاخره بتسدا بی‌خیال لج‌بازی با طرفداران این مجموعه شد و نسخه جدید سری را معرفی کرد، اتفاق خوبی است و امیدواریم که این بازی هم بتواند همان کاری را که اسکایریم در زمان انتشارش انجام داد و تکانی اساسی به بازی‌های نقش آفرینی داد، تکرار کند. 

The Elder Scrolls Blades

۱۳- The Elder Scrolls Blades

  • سازنده/ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: اندروید و آیفون
  • تاریخ انتشار: پاییز ۲۰۱۸

The Elder Scrolls VI تنها نسخه‌ای از الدر اسکرولز نبود که بتسدا در کنفرانس E3 2018 خودش از آن رونمایی کرد و این شرکت، در این رویداد یک بازی موبایل هم با محوریت این مجموعه و با نام The Elder Scrolls Blades داشت. این بازی که به صورت نهایی پاییز امسال منتشر خواهد شد و بتسدا اعلام کرده که ممکن است علاوه بر موبایل روی سایر پلتفرم‌ها هم در دسترس قرار بگیرد، یک تجربه اول‌شخص فانتزی است که المان‌های نقش آفرینی درست و حسابی هم دارد و در مجموع، یک بازی موبایل بزرگ و وسیع است. در این بازی گیمر‌ها قادر هستند به سیاه‌چال‌های مختلفی سرک بکشند و در آن‌ها، با انواع و اقسام دشمن مبارزه کنند. علاوه بر این بازی یک سری المان‌های شهرسازی هم دارد و حتی، می‌توان با سایر بازیکنان وارد نبرد‌های PvP هم شد و مهارت‌های مبارزه‌ای را در مقابل یک بازیکن واقعی محک زد. 

Fallout 76

۱۴- Fallout 76

  • سازنده/ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، نینتندو سوییچ و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۹۷

بازی Fallout 76 چند روز مانده به نمایشگاه E3 2018 با انتشار یک تیزر کوتاه معرفی شد اما بتسدا رونمایی کامل از آن را به نمایشگاه موکول کرد و ابتدا در جریان کنفرانس مایکروسافت، شاهد انتشار یک تریلر از بازی بودیم و پس از آن هم در جریان کنفرانس اختصاصی بتسدا، تاد هاوارد، سازنده بازی، توضیحات کاملی در مورد گیم‌پلی و سبک و سیاق بازی ارائه کرد. بر این اساس، Fallout 76 اولین نسخه از این مجموعه به‌شمار می‌رود که حالتی همیشه آنلاین خواهد داشت و در جهان آن، قادر خواهیم بود بازیکنان دیگر را هم مشاهده کنیم و حتی از سر صلح یا جنگ، با آن‌ها تعامل داشته باشیم. از طرف دیگر،‌ بازی داستان والت ۷۶ را روایت می‌کند که شامل یک سری از زبده‌ترین نیرو‌ها است؛ نیرو‌هایی که تقریبا اولین انسان‌‌هایی هستند که پس از گذشت چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ سال از انفجار اتمی، پا به جهان آخرالزمانی می‌گذارند و وظیفه آن‌ها، برداشتن اولین قدم‌ها در راستای ساخت دنیایی جدید است. 

FIFA 19

۱۵- FIFA 19

  • سازنده/ناشر: الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، نینتندو سوییچ و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۶ مهر ۹۷

با اینکه الکترونیک آرتز پیش از رویداد EA Play 2018 اشاره‌ای به فیفا 19 داشت، اما جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال این شرکت به‌طور رسمی در جریان این کنفرانس معرفی شد و شاهد انتشار اولین تریلر آن بودیم؛ تریلری که مانور ویژه‌ای روی مهم‌ترین ویژگی جدید این بازی یعنی اضافه شدن رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا داشت و بالاخره، پس از چندین ماه گمانه‌زنی، EA رسما اضافه شدن این مسابقات به بازی را اضافه کرد. با این حال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، تنها ویژگی‌های جدید فیفا 19 نیستند و این بازی، تغییراتی هم در گیم‌پلی خواهد داشت تا بیش از همیشه، تجربه‌ای روان و عالی از فوتبال ارائه بدهد و مشکلاتی را که فیفا 18 داشت، رفع کند. به هر حال با اینکه سری فیفا از حیث داشتن لایسنس و مسائل اینچنینی برتری خاصی نسبت به سری PES دارد، ولی شبیه‌ساز فوتبال کونامی بیش از هر زمان دیگری از حیث گیم‌پلی جذاب شده است و قطعا اگر امسال فیفا 19 گیم‌پلی بهتری ارائه نکند، شرایط سختی خواهد داشت. 

Fire Emblem: Three Houses

۱۶- Fire Emblem: Three Houses

  • سازنده/ناشر: اینتلجنت سیستم/ نینتندو
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

یکی دیگر از بازی‌های معرفی‌شده در کنفرانس امسال نینتندو، Fire Emblem: Three Houses بود که در واقع شانردهمین نسخه اصلی از سری قدیمی فایر امبلمز به‌شمار می‌رود و قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. این نسخه هم از حیث گیم‌پلی، شباهت زیادی به بازی‌های پیشین این مجموعه دارد و با یک بازی نقش آفرینی تاکتیکی طرف هستیم که در آن، داشتن استراتژی و چینش درست نیرو‌ها، نقش مهمی را در پیروزی یا شکست بازیکن ایفا می‌کنند. علاوه بر این با توجه به تریلر نمایش داده‌شده از بازی، Fire Emblem: Three Houses گرافیک بسیار زیادی هم دارد و از این حیث هم می‌تواند یکی از بهترین‌های سوییچ تا به امروز باشد. 

Forza Horizon 4

۱۷- Forza Horizon 4

  • سازنده/ناشر: پلی‌گراند گیمز/ مایکروسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۰ مهر

مجموعه فورزا مایکروسافت دیگر تبدیل به یک سری سالیانه شده است و هر ساله، شاهد انتشار نسخه‌ای از این مجموعه هستیم. البته با این تفاوت که یک سال نسخه آرکید Horizon و یک سال هم نسخه شبیه‌ساز Motorsport منتشر می‌شود و همین به استودیو‌های سازنده فرصت کافی را برای آماده کردن یک نسخه عالی می‌دهد. با اینکه پیش از E3 امسال شایعه‌هایی مبنی بر احتمال اضافه شدن یک زیرمجموعه دیگر به مجموعه بازی‌های فورزا منتشر شده بود، اما مایکروسافت در کنفرانس خودش این موضوع را رد و بازی Forza Horizon 4 را رسما معرفی کرد. این بازی قرار است در منطقه بریتانیا جریان داشته باشد و شاهد جاده‌هایی از کشور‌هایی چون اسکاتلند، ولز و انگلستان در بازی خواهیم بود. استودیو پلی‌گراند گیمز در مصاحبه‌ای که اخیرا داشت، اعلام کرد که این مناطق برخی از بهترین جاده‌های جهان را دارند و این ویژگی، کاملا در بازی هم وجود خواهد داشت. 

Gears of War 5

۱۸- Gears 5

  • سازنده/ناشر: کوالیشن/ مایکروسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

مایکروسافت در مجموع امسال کنفرانس بسیار خوبی در نمایشگاه E3 2018 برگزار کرد و جدا از طرفداران همیشگی خودش، تحسین کلی جامعه گیمری را هم برانگیخت. جدا از بازی‌های ترد پارتی مختلف، مایکروسافت امسال نسخه جدیدی از دو مجموعه انحصاری بزرگ خودش رونمایی کرد که اولی، فورتزا هورایزن 4 و بازی بعدی، Gears 5 بود. Gears of War نه فقط برای دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس و طرفداران مایکروسافت، که کلا برای علاقه‌مندان به بازی‌های شوتر مجموعه بسیار بزرگ و محبوبی است و قطعا نسخه پنجم آن هم از همین الان، به لیست بازی‌های موردانتظار خیلی از گیمر‌ها اضافه شده است. استودیو کوالیشن در نسخه چهارم این مجموعه که اولین تجربه کار کردن آن‌ها روی این سری هم به‌شمار می‌رفت، سعی کرد با ریسک نسبتا کم یک بازی با پیروی از اصول همیشگی Gears of War بسازد اما در نسخه پنجم، این استودیو قطعا ریسک بیش‌تری خواهد داشت و سعی می‌کند نوآوری‌های جدیدی برای بازی معرفی کند تا تجربه‌ای حتی بهتر از نسخه قبل را تقدیم علاقه‌مندان کرده باشد. 

Gears Tactics

۱۹- Gears Tactics

  • سازنده/ناشر: کوالیشن/ مایکروسافت
  • پلتفرم: پی‌سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

مایکروسافت البته در کنار معرفی نسخه اصلی جدید مجموعه گیرز آف وار، یک نسخه فرعی هم از این مجموعه با نام Gears Tactics معرفی کرد. این بازی که بیش از هر چیزی شباهت زیادی به سری XCOM دارد، قرار است داستانی را روایت کند که ۱۲ سال پیش از اولین نسخه Gears of War جریان دارد. در Gears Tactics قادر خواهیم بود گروه سرباز‌های خودمان را به‌دلخواه شخصی‌سازی کنیم و وارد نبردی تاکتیکی با دشمنان شویم؛ نبرد‌هایی که در آن‌ها، داشتن استراتژی و تصمیم‌گیری درست کلید اصلی موفقیت خواهد بود و سیستم بازی، تفاوتی اساسی با نسخه‌های اصلی این مجموعه خواهد داشت. البته در کنار این تفاوت‌ها، درست مثل نسخه‌های شوتر Gears of War، در Gears Tactics هم یک سری باس‌های عظیم‌جثه و خطرناک وجود دارند که مبارزات نفس‌گیری را رقم خواهند زد. 

Halo Infinite

۲۰- Halo Infinite

  • سازنده/ناشر: ۳۴۳ اینداستریز/ مایکروسافت
  • پلتفرم: احتمالا پی‌سی و ایکس‌باکس وان
  • تاریخ انتشار: نامشخص

برخی بازی‌ها بیش‌تر از آنکه خودشان معروف باشند، به لطف شخصیت‌های فراموش‌نشدنی‌شان شناخته شده هستند. اغراق نیست اگر Halo را هم یکی از همین بازی‌ها بدانیم که حضور مستر چیف در نسخه‌ای از آن، می‌تواند حس و حال متفاوتی به بازی ببخشد و لذت تجربه آن را بسیار فراتر از زمانی ببرد که کاراکتر دیگری به‌جای مستر چیف قرار می‌گیرد. با اینکه احتمالا هنوز فاصله زیادی تا نسخه بعدی هیلو داریم، ولی مایکروسافت کنفرانس امسالش را با معرفی نسخه جدیدی از این مجموعه با نام Halo Infinite شروع کرد که این بار، قرار است در آن دوباره با مستر چیف همراه شویم و به نظر می‌رسد که مایکروسافت، قصد دارد در این نسخه دوباره تجربه‌ای مثل نسخه‌های محبوب این مجموعه ارائه دهد و آن حس و حال کلاسیک هیلو را برگرداند. 

Hitman 2

۲۱- Hitman 2

  • سازنده/ناشر: آی‌اُ اینتراکتیو/ برادران وارنر
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۹۷

دقیقا مثل مستر چیف، مامور ۴۷ هم شخصیتی فراموش‌نشدنی در دنیای بازی‌های ویدیویی است و همین امر هم معرفی نسخه جدیدی از سری هیتمن را به یک اتفاق ویژه بدل می‌کند. البته که بازی Hitman 2 چند روز پیش از آغاز نمایشگاه E3 2018 رسما معرفی شده بود، ولی در جریان این رویداد شاهد نمایش‌های کامل‌تری از این بازی بودیم. در حالی که نسخه ریبوت مجموعه Hitman فرمتی اپیزودیک داشت و در هر قسمت گیمر‌ها را به یک منطقه جدید می‌برد، بازی Hitman 2 قرار است شکل و شمایلی شبیه به نسخه‌های قدیمی‌تر این مجموعه باشد و دیگر، خبری از انتشار اپیزودیک در آن نیست. یکی از ویژگی‌های که استودیو IO Interactive، سازنده بازی، تاکید زیادی روی آن داشته است، وجود روش‌های کشت و کشتار جدید در بازی است که باعث خواهند شد مامور ۴۷ خطرناک‌تر و مرگبار‌تر از همیشه در Hitman 2 ظاهر شود. 

Just Caues 4

۲۲- Just Caues 4

  • سازنده/ناشر: استودیو اولانچ/اسکوئر انیکس
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۹۷

طرفداران بازی‌های جهان‌باز، سری Just Cause را با اکشن هیجان‌انگیز و دیوانه‌وارش می‌شناسند و خب خبر خوب برای طرفداران این بازی اینکه نسخه جدیدی از این سری، قرار است سال جاری منتشر شود. اولین شایعه‌های مربوط به Just Caues 4 پیش از نمایشگاه به‌گوش رسید ولی این بازی نهایتا در جریان این رویداد به‌صورت رسمی معرفی شد و پس از آن شاهد انتشار چند تریلر از آن بودیم. در این نسخه هم دوباره با شخصیت نیکو رودریگز همراه خواهیم شد که این بار، در کشوری خیالی با نام سولیس به ماجراجویی مشغول است و با گروهی ملقب به بلک هند درگیر می‌شود. 

NBA Live 19

۲۳- NBA Live 19

  • سازنده/ناشر: الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور

الکترونیک آرتز یکی از شرکت‌های بسیار فعال در حوزه بازی‌های ورزشی است ولی اگر بگوییم که مجموعه NBA Live این شرکت با فاصله پشت سر مجموعه NBA 2K کمپانی توکی گیمز قرار گرفته است، دروغ نگفته‌ایم. با این حال EA سال گذشته، با انتشار NBA Live 18 توانست حداقل تجربه‌ای قابل قبول از ورزش بسکتبال ارائه دهد و طرفداران قدیمی این مجموعه را تا حدودی راضی نگه دارد. حال به نظر می‌رسد که این شرکت، قصد دارد در سال جاری حتی پا را فراتر بگذارید و یک شبیه‌ساز بسکتبال درست و حسابی تقدیم مخاطبان کند. NBA Live 19 که در کنفرانس EA Play 2018 رونمایی شد، حالت‌های بازی متنوعی را شامل می‌شود و همچنین قرار است بخش داستانی The One هم در آن وجود داشته باشد و گیمر‌ها، بتوانند بازیکنان خودشان را به‌لطف وجود انواع و اقسام گزینه‌ها، به صورت دلخواه شخصی‌سازی کنند. 

Nioh 2

۲۴- Nioh 2

  • سازنده/ناشر: تیم نینجا/ کوئی تکمو
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: نامشخص

استودیو تیم نینجا با انتشار بازی Nioh که برای مدت زمان بسیار طولانی در دست ساخت بود، توانست هم طرفداران بازی‌هایی شبیه به سری Souls را راضی نگه دارد و از آن مهم‌تر، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد خودش را از بازی‌های اینچنینی ارائه دهد که با داشتن حس و حالی شرقی، اثری به‌واقع سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز بود. حال در جریان نمایشگاه امسال، یکی از شگفتی‌های کنفرانس سونی، به معرفی نسخه جدیدی از این سری با نام Nioh 2 مربوط می‌شد. البته هنوز هیچ اطلاعات مشخصی در رابطه با این بازی ارائه نشده است و حتی نمی‌دانیم که شخصیت اصلی بازی، قرار است کماکان ویلیام آدامز باشد یا اینکه این بار، قرار است کلا شاهد روایت و شخصیت‌های جدیدی باشیم. با این حال امیدواریم هرچه که باشد، Nioh 2 پروسه ساختی در حد نسخه اول نداشته باشد و چندین سال طرفداران منتظر آن نمانند. 

Overcooked 2

۲۵- Overcooked 2

  • سازنده/ناشر: تیم ۱۷ دیجیتال
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد

Overcooked 2 بازی جدید تیم ۱۷ دیجیتال است که در جریان کنفرانس نینتندو در E3 2018 معرفی شد و از قضا خیلی زود و در مرداد ماه امسال منتشر خواهد شد. Overcooked 2 یک بازی با محوریت آشپزی است که از حالت Co-Op هم پشتیبانی می‌کند و در واقع، لذت اصلی تجربه بازی، به بازی کردن آن در کنار دوستان است. حالت Co-Op این بازی را هم می‌توان به‌صورت محلی و روی یک کنسول تجربه کرد و هم به صورت آنلاین. علاوه بر این بازی قرار است در مقایسه با نسخه نخست، سناریو‌های غنی‌تر و محیط‌های بزرگ‌تری داشته باشد تا بتواند حسابی بازیکنانی را که به دنبال یک بازی مفرح و سرگرم‌کننده هستند، راضی نگه دارد. 

The Quiet Man

۲۶- The Quiet Man

  • سازنده/ناشر: اسکوئر انیکس
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: نامشخص

اسکوئر انیکس برای اولین بار کنفرانس اختصاصی خودش را در نمایشگاه E3 برگزار کرد و یکی از بازی‌های معرفی‌شده توسط این شرکت، The Quiet Man نام داشت. بازی که نمایشی مرموز و خاص داشت و در آن، شاهد پروتاگونیستی بودیم که به احتمال خیلی زیاد، ناشنوا است یا شاید هم قدرت تکلم ندارد و نام بازی هم از همین مساله نشات گرفته است. در تریلر معرفی بازی، شاهد مبارزه این شخصیت با چند دشمن در داخل یک کوچه بودیم و بر اساس آن، به نظر می‌رسد که در بازی شاهد مبارزات تن به تن زیادی خواهیم بود. طبق اعلام اسکوئر انیکس، طی یک ماه آینده، اطلاعات بیش‌تری از این بازی ارائه خواهد شد و احتمالا به‌زودی قادر خواهیم بود جزییات بیش‌تری از داستان و گیم‌پلی The Quiet Man به‌دست بیاوریم. 

Sea of Solitude

۲۷- Sea of Solitude

  • سازنده/ناشر: Jo-Mei Games/ الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: احتمالا پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

Sea of Solitude یک بازی ماجراجویی است که البته معرفی آن، به چندین سال قبل بر‌می‌گردد اما الکترونیک ارتز در جریان کنفرانس امسالش، اعلام کرد که قصد دارد این بازی را از طریق پروژه EA Originals خودش منتشر کند و به‌نوعی، این بازی را مجددا معرفی کرد. Sea of Solitude در اصل یک بازی ماجراجویی است که گیمر را در نقش یک دختر جوان قرار می‌دهد؛ دختری که به دلیل احساسات خاصش تبدیل به یک هیولا شده است و دنیا را هم به یک محیط آخرالزمانی پر از انواع و اقسام هیولا‌ها تبدیل کرده است. با توجه به نمایش ارائه‌شده از بازی، Sea of Solitude حتی با اینکه دقیقا سبکی مشابه بازی Inside ندارد، اما از نظر اتمسفر و حس و حال بی‌شباهت به ساخته پلی‌دد نیست و الهاماتی از آن گرفته است. 

Twin Mirror

۲۸- Twin Mirror

  • سازنده/ناشر: دونت‌ناد/ باندای نامکو
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

یکی دیگر از بازی‌های استودیو دونت‌ناد در این لیست، Twin Mirror است که البته، چند روز قبل از نمایشگاه در قالب رونمایی‌های پنج‌گانه‌ای که سونی برای E3 2018 امسال تدارک دیده بود، معرفی شد. شاید بهترین صفت برای توصیف بازی Twin Mirror، «مرموز» باشد و این ساخته دونت‌ناد که احتمالا مثل اکثر بازی‌های این شرکت توجه ویژه‌ای روی داستان خواهد داشت، قرار است ما را وارد یک ماجراجویی پر رمز و راز بکند؛ ماجراجویی که در رابطه با شخصیتی به نام سم است که یک روز، پس از بیدار شدن بدون اینکه چیزی در یادش باقی مانده باشد، با پیراهن خونی خودش رو‌به‌رو می‌شود. حال سم سعی دارد تا با کنار هم گذاشتن سرنخ‌ها، به دلایل وقوع این اتفاقات پی ببرد و از اتفاقاتی که برایش رخ داده‌اند، آگاه شود. 

Unravel Two

۲۹- Unravel Two

  • سازنده/ناشر: کلدوود/ الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد

Unravel یک بازی پلتفرمر دوست‌داشتنی بود که توسط استودیو کلدوود ساخته شد و الکترونیک آرتز هم آن را منتشر کرد. در حالی که خیلی‌ها سال گذشته منتظر معرفی دنباله این بازی بودیم، اما الکترونیک آرتز و سازندگان این کار را امسال انجام دادند و جالب‌تر از همه اینکه بازی Unravel 2 بلافاصله پس از معرفی هم منتشر شد و با قیمت ۲۰ دلار در دسترس قرار گرفت. این بازی که بررسی آن را هم در زومجی خوانده‌اید، دوباره کنترل شخصیت یارنی را در اختیار شما قرار می‌دهد که البته این بار، تنها نیست و یک موجود کاموایی دیگر هم وی را همراهی می‌کند. این دو با کمک هم قادر به انجام معما‌های بازی هستند و البته در موارد لزوم، می‌توانند به یک موجود واحد هم تبدیل شوند. سازندگان به لطف همین دو عدد بودن کاراکتر‌های بازی، المان‌های Co-Op را هم وارد Unravel 2 کرده‌اند که تفاوت اصلی این دنباله با نسخه اول است. 

رزیدنت ایول 2

۳۰- Resident Evil 2 Remake

  • سازنده/ناشر: کپکام
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۵ بهمن

نسخه بازسازی‌شده Resident Evil 2 مدت‌ها پیش توسط کپکام تایید شده بود اما طی این سال‌ها، هیچ اطلاعات درستی از این بازی که از قضا جزو بهترین نسخه‌های سری رزیدنت ایول هم به‌شمار می‌رود، نبود. با این حال امسال و در جریان کنفرانس سونی، کپکام بالاخره به طور کامل از این بازی رونمایی کرد و مشخص شد که دیگر، خبری از آن دوربین ثابت معروف نسخه اصلی این بازی نیست و قرار است از دوربین روی‌شانه در این نسخه استفاده شود. با اینکه تغییر دوربین باعث تحولاتی حسابی در بازی شده است و حتی نشانه‌گیری‌ها هم نیازمند دقت بیش‌تری هستند و زامبی‌ها بسته به اینکه تیر به کدام قسمت از بدن‌شان برخورد کند واکنش‌های متفاوتی ارائه می‌دهند، اما کپکام قصد دارد اتمسفر کلی این بازی را حفظ کند تا نسخه بازسازی‌شده هم حس و حال نسخه اصلی را ارائه دهد. 

Starfield

۳۱- Starfield

  • سازنده/ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: نامشخص
  • تاریخ انتشار: نامشخص

Elder Scrolls VI تنها بازی بتسدا نبود که در کنفرانس این شرکت معرفی شد و هنوز، مشخص نیست که اصلا چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت. این شرکت، یک بازی دیگر هم با نام Starfield معرفی کرد که از خیلی وقت پیش، شایعه‌های زیادی مبنی بر آن به گوش می‌رسید. البته به احتمال زیاد، استارفیلد زودتر از نسخه جدید الدر اسکرولز منتشر خواهد شد چرا که به گفته بتسدا، روند توسعه این بازی مدتی است که آغاز شده است. اما جدا از این مساله، تقریبا هیچ‌چیز در رابطه با Starfield نمی‌دانیم و تیزر کوتاه معرفی بازی هم هیچ اطلاعات خاصی از این ساخته ارائه نکرد. تنها موردی که می‌توان از اسم بازی آن را حدس زد، جریان داشتن بازی در محیطی فضایی است و باید منتظر ماند و دید که این IP جدید بتسدا در نهایت به چه اثری تبدیل خواهد شد. 

Sekiro: Shadows Die Twice

۳۲- Sekiro: Shadows Die Twice

  • سازنده/ناشر: فرام‌سافتور/ اکتیویژن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

با اینکه بازی Sekiro: Shadows Die Twice برای اولین بار با تیزری در جریان رویداد The Game Awards به‌عنوان ساخته جدید استودیو فرام‌سافتور معرفی شد، اما رونمایی کامل از این بازی در کنفرانس E3 2018 مایکروسافت رخ داد؛ جایی که اولا اسم کامل بازی مشخص شد و از آن مهم‌تر، متوجه شدیم که ساخته جدید فرام‌سافتور، قرار است این بار ما را به کشور ژاپن ببرد و در قالب یک مبارز ژاپنی قرار بدهد. سکیرو همچنین به گفته سازندگان، قرار است حتی از بازی‌های Bloodborne و Dark Souls هم سخت‌تر باشد و طرفداران، باید خودشان را برای یک چالش درست و حسابی آماده کنند. به هر حال فرام‌سافتور یکی از استودیو‌هایی است که هرگز بازی ضعیفی از آن‌ها شاهد نبودیم و احتمالا Sekiro: Shadows Die Twice هم به جمع بازی‌های فوق‌العاده این استودیو اضافه خواهد شد.

Star Wars: Jedi Fallen Order 

۳۳- Star Wars: Jedi Fallen Order

  • سازنده/ناشر: ریسپاون/الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

از مدت‌ها قبل می‌دانستیم که استودیو ریسپاون، در حال ساخت یک بازی بر اساس مجموعه جنگ ستارگان است و در نهایت در EA Play 2018، این بازی رسما معرفی شد و متوجه شدیم که نام آن، Star Wars: Jedi Fallen Order است. البته الکترونیک آرتز هیچ تریلر یا حتی تیزر خاصی از بازی منتشر نکرد و صرفا، وینس زامپلا، مدیر استودیو ریسپاون، که در بین جمعیت هم نشسته بود، در همان حالت اطلاعاتی از این بازی ارائه کرد! بر این اساس Star Wars: Jedi Fallen Order در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد و قرار است داستانی را در دوران تاریکی برای جدا‌ی‌ها روایت کند؛ دورانی که در آن دارت ویدر و نیرو‌هایش به‌شدت دنبال از بین بردن جدای‌های باقی‌مانده هستند. 

Super Mario Party

۳۴- Super Mario Party

  • سازنده/ناشر: نینتندو
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۹۷

امکان ندارد نینتندو نمایش یا کنفرانسی داشته باشد و در آن، یک بازی خانوادگی معرفی نکند! Super Mario Party بازی است که این شرکت در جریان کنفرانس E3 2018 خود برای سوییچ معرفی کرد و در این بازی، با اثری طرف هستیم که قصد دارد با ارائه کردن تعداد زیادی مینی‌گیم که تنوع بسیار بالایی هم دارند، بازیکنان و خانواده‌ها را کنار یکدیگر جمع و یک سرگرمی گروهی عالی را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. به لطف خصوصیات سخت‌افزاری خاص سوییچ، بازیکنان می‌توانند روی یک کنسول این بازی را باهم تجربه کنند یا حتی با کنار هم قرار دادن دو کنسول، صفحه نمایش بزرگ‌تری برای بازی بسازند. 

Wolfenstein Youngblood

۳۵- Wolfenstein Youngblood

  • سازنده/ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: احتمالا پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ 

بتسدا در کنفرانس امسالش، تقریبا سراغ اکثر IP‌های مشهور خودش رفت و یکی از این IP‌ها هم ولفنشتاین بود. این شرکت بازی Wolfenstein Youngblood را از این مجموعه معرفی کرد که وقایع آن،‌ در دهه ۸۰ میلادی و در شهر پاریس رخ می‌دهند؛ پاریسی که البته توسط نیرو‌های نازی کنترل می‌شود. این وسط شخصیت‌های بازی، قرار است دختران دوقلوی BJ Blazkowicz، پروتاگونیست اصلی این مجموعه باشند. از آنجایی که بازی دو شخصیت اصلی دارد، امکان تجربه آن به صورت Co-Op هم فراهم شده است که البته این ویژگی اجباری نیست و Youngblood را می‌توان به‌تنهایی هم بازی کرد و از اکشن‌های دیوانه‌وار آن، لذت برد. 

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده