نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹

Telltale Games به سراغ موتور گرافیکی جدید می‌رود

استودیو Telltale Games به زودی موتور گرافیکی قبلی را کنار خواهد گذاشت و به سراغ جایگزین دیگری می‌رود.

استودیو Telltale Games بعد از ساخت آثار متعدد و اپیزودهای بی‌شمار، بالاخره تصمیم گرفته موتور گرافیکی قدیمی خود را عوض کند. به گزارش Variety، این استودیو قصد دارد موتور گرافیکی قبلی یعنی Telltale Tool را کنار گذاشته و از این پس از Unity استفاده کند.

موتور Telltale Tool از همان زمان تأسیس تل تیل گیمز همراه همیشگی این استودیو بود و استفاده از آن به مدت‌ها قبل از بازی‌ ساخته شده بر اساس The Walking Dead برمی‌گردد. حتی پیش از آثاری مثل CSI: Fatal Conspiracy و Wallace & Gromit's Grand Adventures. موتور مذکور در سال‌های اخیر کهنه شدن خود را به خوبی نشان داده و حتی به نظر می‌رسد روی فروش بازی‌های اخیر تل تیل هم تأثیر گذاشته است.

با وجود تغییراتی که در Telltale Tool داده شد تا در بازی Batman: Enemy Within کارایی بهتری داشته باشد، و همین طور با وجود بهینه‌سازی‌‌هایی که قرار است روی آخرین فصل از بازی واکینگ دد انجام شود و شاهد بهبودهایی مثل مبارزات اسکریپت نشده و آزادانه‌تر باشیم، ولی دیگر عمر این موتور به سر رسیده و به زودی با آن خداحافظی خواهیم کرد.

فصل دوم The Wolf Among Us (که مدتی پیش خبر تأخیر خوردن آن تا سال ۲۰۱۹ منتشر شد) و بازی ساخته شده بر اساس سریال Stranger Things که سال آینده منتشر می‌شود، اولین آثاری خواهند بود که این استودیو توسط یونیتی می‌سازد. چند ماه قبل و در ژانویه هم صحبت‌هایی در این مورد شده بود و در لیست استخدامی تل تیل شاهد آگهی استخدام افرادی بودیم که در کار کردن با یونیتی مهارت دارند. همچنین جان ریکیتلو به عنوان مدیر عامل یونیتی هم جزو هیئت مدیره تل تیل محسوب می‌شود و این موارد باعث پررنگ شدن ماجرای استفاده از یونیتی در بازی‌های تل تیل شده بود.

تل تیل در این چند وقت اخیر درگیر حواشی‌ دیگری هم بوده است. از جمله تغییراتی در استودیو و کاهش نیروی کار، و البته شکایتی که مدیر عامل پیشین تل تیل علیه استودیو مطرح کرده است. شاید یک موتور گرافیکی جدید بتواند جان تازه‌ای به تل تیل بدهد، استودیویی که مدتی پیش خبر همکاری آن با Netflix هم منتشر شد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده