نویسنده: پیمان مرادی
// سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Flick Arena

Flick Arena‏، یک بازی استراتژیک سرگرم کننده است که از ایده‌ی بسیار جالبی بهره می‌برد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

پس از موفقیت‌ بی‌نظیر بازی کلش رویال، موجی در میان استودیو‌های بازی‌ساز موبایل آغاز شد که نتیجه‌اش انتشار ده‌ها و حتی شاید صدها بازی استراتژیک مشابه Clash Royale بود. از میان این تعداد بازی، تنها تعداد اندکی از آن‌ها به جای کپی کردن محض از فرمول موفق کمپانی سوپرسل، تصمیم گرفتند تا فرمول خود را خلق کنند. بازی اندروید و آیفون Flick Arena، یکی از همین معدود بازی‌ها است که با الگو‌برداری از سیستم صندوقچه‌ها و کلن‌های کلش رویال و ترکیب آن با گیم‌پلی مخصوص به خود، موفق به ارائه‌ی یک تجربه‌ی لذت‌بخش و متفاوت برای طرفداران بازی های استراتژیک شده است.

Flick Arena، یک بازی آنلاین بازیکن در برابر بازیکن (PvP) است که به شما امکان می‌دهد با دیگر بازیکنان بازی، دوئل‌های یک به یک انجام دهید. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است؛ شما در میدان نبرد کنترل چهار سرباز را به همراه یک پادشاه در اختیار دارید. بازیکن مقابل نیز درست مثل شما همین تعداد نیرو را در اختیار دارد. گیم‌پلی بازی تا حدی شبیه به بازی معروف Soccer Stars است و قبل از انجام هر حرکت ۱۴ ثانیه به شما و رقیب‌تان فرصت داده می‌شود تا مسیر سربازان خود را درست مثل بازی Soccer Stars به کمک کشیدن انگشت‌تان روی صفحه نمایش، تعیین کنید. پس از اتمام این مدت زمان، سربازهای شما و حریف‌تان، مسیر مشخص شده را طی کرده و با یکدیگر برخورد می‌کنند و به هم آسیب می‌رسانند. هر مبارزه در دو راند برگزار می‌شود و در صورتی که هر یک از بازیکنان یک راند را برنده شوند، برنده نهایی در راند سوم مشخص خواهد شد. برای پیروزی در هر راند یا باید پادشاه حریف را نابود کنید یا اینکه تمام سربازان او را از پای درآورید.

برای ارتقا دادن سربازهای‌تان به سکه نیاز دارید

هر یک از سربازان‌تان، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند؛ به طور مثال نمی‌توانید اژدها را در میدان مبارزه جابه‌جا کنید اما با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه، می‌توانید مسیر پرتاب گلوله‌ی آتشینی را که از دهان آن‌ها خارج می‌شود به دلخواه تعیین کنید یا مثلا شخصیت آدم برفی (Snowman) آسیب چندانی به سربازان دشمن وارد نمی‌کند اما در عوض با برخورد با آن‌ها باعث یخ‌زدگی‌شان و از کار افتادن آن‌ها برای حرکت بعدی می‌شود. دیگر سربازان و کاراکترهای بازی نیز ویژگی‌ها و توانایی‌های مخصوص به خود را دارند تا دست بازیکن برای ساختن عرشه‌ای مناسب از آن‌ها و به کارگیری استراتژی‌های مختلف، باز باشد. از آن جا که امکان جابه‌جایی پادشاه در میدان نبرد را ندارید، زمان لازم برای پیروزی در هر راند چیزی در حدود یک الی دو دقیقه طول می‌کشد. طبیعتاً اگر امکان جابه‌جایی پادشاه در میدان نبرد وجود داشت، مدت زمان هر مبارزه خیلی بیشتر از این می‌شد به همین دلیل سازندگان بازی تصمیم گرفته‌اند تا امکان حرکت دادن پادشاه را در بازی قرار ندهند. این امر باعث شده تا دفاع کردن از پادشاه کمی سخت شود و به تبع آن، جذابیت و هیجان نبردها نیز افزایش یابد.

با پیروزی در هر نبرد، صندوقچه‌ای دریافت می‌کنید که حاوی سربازان مختلف بازی است. باز کردن صندوقچه‌های طلایی بازی، هشت ساعت زمان می‌برد در حالی که صندوقچه‌های نقره‌ای برای باز شدن به سه ساعت زمان نیاز دارند. در صورتی که تعداد مشخصی از هر سرباز را به کمک این صندوقچه‌ها جمع آوری کنید، می‌توانید آن سرباز را ارتقا دهید تا قدرت حمله و میزان سلامتی او افزایش یابد. برای ارتقا دادن سربازهای‌تان به سکه نیاز دارید که سکه را می‌توان با باز کردن صندوق‌ها به‌دست آورد. ماموریت‌هایی نیز در بازی وجود دارند که با تکمیل کردنشان جوایزی مانند سکه و الماس دریافت خواهید کرد. از الماس‌ها می‌توانید برای تسریع فرایند باز شدن صندوق‌ها استفاده کنید. با پیوستن به گروه‌های موجود در بازی نیز می‌توانید Flick Arena را در کنار دوستان‌تان تجربه کنید و در مبارزات دوستانه با آن‌ها، استراتژی‌های مختلف نبرد را امتحان کنید.

Flick Arena، یک بازی استراتژیک آنلاین است که به خوبی از پس سرگرم کردن بازیکنانش بر می‌آید. محیط بصری بازی زیبا طراحی شده و موسیقی و صداگذاری آن نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. اگر از طرفداران بازی‌های استراتژیک موبایل هستید، تجربه‌ی Flick Arena پیشنهاد می‌شود. این بازی به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده و تاکنون نمره‌ی خوب ۴.۴ را از بازیکنانش در پلی استور دریافت کرده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Flick Arena


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده