نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

حقایقی جالب در مورد استیون امل، بازیگر سریال Arrow

در این مقاله به موارد جالبی درباره استیون امل، بازیگر نقش الیور کوئین / کماندار سبز سریال ارو می‌پردازیم که احتمالا درباره آن‌ها خبر ندارید.

در حال حاضر سریال ارو به عنوان یکی از برجسته‌ترین نمایش‌های ابرقهرمانانه شهرت زیادی را برای خود دست و پا کرده است و استیون اَمل با این سریال به یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینما تبدیل شده است. شخصی که زیر آن شنل سبز رنگ است، ایفای نقش «الیور کوئین» را از مهرماه سال ۱۳۹۱ (اکتبر ۲۰۱۲) آغاز کرد که این نقش موفق‌ترین نقش اصلی او به شمار می‌آید. از آن زمان به بعد، استیون به دلایلی از جمله موفقیت سریال ارو، به رخ کشیدن بدن ورزیده خود هنگام تمرین با «نردبان آزاد» و همچنین شخصیت خودمانی و بی‌تکلفش که برای تعامل با طرفدارانش وقت می‌گذارد و عاشق کارش است، طرفداران زیادی پیدا کرد. مانند دو سریال فلش (The Flash) و افسانه‌های فردا (Legends of Tomorrow)، هرچه دنیای Arrow بزرگ‌تر شود، نقش و شخصیت استیون اَمل توسعه خواهد یافت. استیون پیش از آغاز فصل چهارم سریال ارو، سر صحنه فیلم‌برداری فیلم لاک‌پشت‌های نینجا: خارج از سایه‌ها (Teenage Mutant Ninja Turtles 2) بود که چهاردهم خردادماه ۱۳۹۵ (۳ ژوئن ۲۰۱۶) روی پرده نقره‌ای سینما رفت. حال که فصل ششم سریال Arrow به پایان رسیده است، قصد داریم استیون امل را بیشتر بشناسیم؛ بنابراین، به واقعیت‌هایی می‌پردازیم که تا به حال درباره پارتیزان استارلینگ سیتی نمی‌دانستید.

Stephen Amell

۱. استیون امل مربی ورزش اسپینینگ بود

اگر به هر نحو بازیگری فرجام خوبی برای امل نداشته باشد، حداقل او کاری دارد تا به آن بازگردد

هیکل بسیار خوب امل به شخصیت او در سریال ارو کمک شایانی می‌کند، اما قبل از ایفای نقشش در این سریال، برای داشتن چنین هیکلی تلاش بسیاری کرده است. او پیش از شروع حرفه بازیگری برای امرار معاش شغل مربی اسپینینگ (دوچرخه ثابت سالنی) را انتخاب کرده بود. حال که استیون امل مشهور شده است، پیام‌هایی را از افرادی در رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کند که از شاگردانش بوده‌اند و معلمی همچون او را از دست داده‌اند. اگر به هر نحو بازیگری فرجام خوبی برای امل نداشته باشد، حداقل او کاری دارد تا به آن بازگردد. ذکر این مورد خالی از لطف نیست که اولین تجربه بازیگری امل به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد که در مجموعه تلویزیونی «به عجیبی مردم» (Queer As Folk) شبکه شوتایم نقش مربی اسپینینگ را ایفا می‌کرد.

Stephen Amell

۲. پسر عموی استیون امل نقش فایراستورم را در سریال فلش ایفا کرده است

اگر سریال فلش را تماشا کرده‌اید و کنجکاو بودید که بدانید شخصی که در این سریال شباهت زیادی به استیون امل دارد چه کسی است، باید بگوییم که احتمالا خودش بوده است؛ چرا که او در قسمت‌های کمی از سریال ظاهر شده بود. اما اگر هنگام تماشای سریال از شخص دیگری که شباهت بسیاری به امل داشت، متعجب شده بودید، باید بدانید که او رابی، پسرعموی استیون است که نقش رانی/فایراستورم را در سریال بازی می‌کند. این دو شباهت ظاهری نسبتا نزدیکی به هم دارند و این مورد فرصت مناسبی برای آنها ایجاد کرد تا در اپیزودهای آخر فصل اول سریال فلش که با نام Rogue Air شناخته می‌شود، نقششان را به اشتراک گذارند. آنها پیشرفت کاملا یکسانی داشتند و در ایفای نقش یکدیگر، رابی از کلمات «فوق‌العاده‌ای» استفاده می‌کرد. آیا ممکن است این موضوع در آینده به کراس اوری منجر شود؟

Stephen Amell

۳. استیون امل نقش پارتیزان دیگری را نیز بازی کرده است

استیون امل در فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles 2 نیز حضور داشته است. او در این فیلم نقش پارتیزان کمیک بوکی دیگری را ایفا می‌کند و بر این اساس می‌توان گفت که بازی در این نقش به هیچ عنوان برای او کار دشواری نبوده است. استیون در این فیلم در نقش شخصیت کیسی جونز قرار می‌گیرد؛ کاراکتری که صورتش را با ماسک هاکی می‌پوشاند و از چوب هاکی نیز به عنوان اسلحه استفاده می‌کند. او این نقش را نه به خاطر تجربه پارتیزانی قبلی‌اش، بلکه به خاطر تعامل هیجانی خود با مگان فاکس زمانی که تست بازیگری می‌داد، قبول کرد.

Stephen Amell

۴. استیون امل فعالیت گسترده‌ای در کار‌های خیریه دارد

استیون امل حامی فعال بسیاری از موسسات خیریه است. استیون بخشی از درآمد کارخانه خود را به این موسسه‌ها اختصاص می‌دهد و همچنین برای افزایش بودجه آن‌ها اجازه می‌دهد تا عکس صورتش را روی تیشرت‌هایی چاپ کنند و به فروش برسانند. او اخیرا کمپینی راه انداخته است که برای موسسات خیریه Stand For Silence و Paws & Stripes مزایایی دارد. در این کمپین طرفداران می‌توانند با خرید تیشرت‌هایی که روی آنها تصویر استیون در کنار تعریف واژه جدید «Sinceriously» نقش بسته است، حمایت خود را نشان دهند. استیون درباره این کمپین اظهار داشت:

این کمپینی برای حرف‌زدن مردم است و چه بهتر که با ایجاد واژه‌ای جدید مردم به گفتگو بپردازند. البته واژه جدید نباید بیش از حد غافل‌گیرکننده باشد.

Stephen Amell

۵. استیون امل علاقه زیادی به خواندن کتاب دارد

ارو ممکن است قهرمانی باشد که به جای زیاده‌گویی بیشتر عمل می‌کند و با این کار از به زبان آوردن جمله «تو شهر را ناامید کردی» تا حد زیادی پرهیز می‌کند، اما در عوض استیون امل به عقیده خودش عاشق کلمات است. او در این‌باره گفته است:

من کلمات را دوست دارم و در واقع کتابی با نام Word Freak را خوانده‌ام که درباره شخصی است که به مدت یک سال در مسابقات اِسکرَبل (یک بازی کلمه‌سازی که در آن دو تا چهار بازیکن با قرار دادن حرف‌های الفبا بر روی یک صفحه بازی ۱۵×۱۵ مربعی امتیاز به دست می‌آورند. در این بازی هدف این است که کاشی‌های کوچکی که روی آن‌ها حروف نوشته شده است، مثل حرف‌های یک جدول کلمات متقاطع کلمه‌های معنی‌دار درست کنند.) به رقابت پرداخته بود.

با توجه به صحبت‌های استیون، تفاوت زیادی میان داشتن واژگان موثر و خوب بازی کردن اسکربل وجود دارد و این چیزی است که استیون هنگام کار در سریال خاطرات خون‌آشام (The Vampire Diaries) یاد گرفت. او در این خصوص گفت:

راهکاری در اسکربل وجود دارد که به طور کامل آن را متوجه نمی‌شوم و نکته ظریفی دارد، اما «کندیس» مرا در اسکربل ضایع کرد و نمی‌توانم آن را فراموش کنم.

Stephen Amell

۶. استیون امل برای الیور کوئین حرکتی غیرارادی (تیک) به وجود آورد

این تیک نوعی حرکت ناگهانی است که او با هر دو دستش انجام می‌دهد

استیون امل به نقش دوگانه الیور کوئین و ارو کمک زیادی کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ایجاد تفاوت‌هایی میان این دو نقش اشاره کرد. یکی از کارهایی که او برای این منظور انجام داده است، ایجاد نوعی تیک (حرکت غیرعادی) با دستانش است. این نوعی حرکت ناگهانی است که او با هر دو دستش انجام می‌دهد، انگار که در حال نگه‌داشتن پیکانی (تیری) است. استیون تایید کرده است که این یکی از ویژگی‌های الیور است و از ویژگی‌های خودش به حساب نمی‌آید. مراد استیون امل این بود که با اضافه کردن این صفت به شخصیت الیور کوئین و نشان دادن آن هنگام پریشانی یا ناراحتی، وانمود کند پیکانی دارد که زمان بر تن نداشتن لباس مخصوص، احساس آرامش و راحتی به او می‌دهد.

Stephen Amell

۷. استیون امل یکی از طرفداران پروپاقرص کُشتی است

استیون به عنوان یکی از طرفداران دو آتیشه هالک هوگان، کشتی‌گیر حرفه‌ای امریکایی در تمام دوران و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در دهه هشتاد و نود به تماشای کشتی می‌پرداخت و در سال ۱۹۹۰ در رویداد «رسلمانیا پنجم» حضور یافت که در آن هالک هوگان در آخرین مبارزه‌اش مقابل رندی سوج شکست خورد و ظاهرا زمین را با چشمان گریان ترک کرد. همچنین استیون امل پیش از این در دبلیو.دبلیو.ای ظاهر شد، در توییتر مجادله‌هایی با «استارداست»، کشتی‌گیر حرفه‌ای اهل مریتا جورجا داشت و سپس در برنامه «رای دوشنبه شب» (Monday Night Raw) که یک برنامه تلویزیونی کشتی حرفه‌ای است، مشاجره‌ مختصری با استارداست داشت. گزارشات حاکی از این بود که امل در برنامه سامراسلم ماه آگوست چند سال پیش مقابل استارداست قرار خواهد گرفت، اما امل با انتشار توییتی این گزارشات را رد کرد. او در این توییت نوشت:

شایعات زیادی درباره اینکه من در سامراسلم با استارداست مبارزه می‌کنم، در حال پخش است. باید بگویم که این شایعات حقیقت ندارند. کودی رونلز [استارداست] نمی‌خواهد با من مبارزه کند.

Stephen Amell

۸. استیون امل انتظار دارد نقش گرین ارو را در یک فیلم ایفا کند

جدا شدن سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی دنیای دی‌سی به دو بخش مجزا به این معنا است که احتمالا به این زودی‌ها شاهد گرین ارو در یک فیلم نخواهیم بود

زمانی که از امل سوال شد که آیا انتظار دارد در یک فیلم نقش گرین ارو را ایفا کند، او در پاسخ گفت البته! با اینکه از آن زمان امل درباره این موضوع ساکت بوده است و به نظر نمی‌رسد که تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده باشد، این امر قطعا برای کمپانی برادران وارنر دشوار خواهد بود. با نگاهی به گذشته استیون، اگر آنها تصمیم به ساخت فیلم دیگری بگیرند، او نسبت به این ایده بی‌تفاوت است. استیون همچنین به صراحت درباره بازیگر جدید نقش بری آلن در فیلم فلش صحبت کرد و اظهار داشت که گرانت گاستین که این نقش را در سریال ایفا می‌کند، باید ایفای نقش بری آلن را پیش از اینکه توسط کمپانی کنار گذاشته شود، به دست گیرد. جدا شدن سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی دنیای دی‌سی به دو بخش مجزا به این معنا است که احتمالا به این زودی‌ها شاهد گرین ارو در یک فیلم نخواهیم بود، زیرا با توجه به نقش کلیدی استیون امل در سریال Arrow و محبوبیت بسیار بالای او، تصور شخص دیگری برای ایفای این نقش دشوار است.


منبع WhatCulture
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده