نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

مذاکرات ابتدایی جرج کلونی برای کارگردانی فیلم Echo

جرج کلونی، بازیگر و کارگردان باسابقهٔ سینمای هالیوود، مذاکراتی برای کارگردانی فیلم علمی تخیلی Echo (پژواک) داشته است.

جرج کلونی، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی برندهٔ جایزهٔ اسکار و گلدن گلوب، به نظر پروژهٔ بعدی خود را برای کارگردانی انتخاب کرده است. طبق گزارش سایت دِدلاین، این فیلمساز مذاکراتی ابتدایی با سازندگان برای کارگردانی فیلم هیجانی و علمی تخیلی Echo (پژواک) دو کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) و 21 Laps Entertainment داشته است. فیلمنامهٔ ابتدایی این فیلم را کریستوفر مک‌براید نوشته و داستان زندگی شخصیتی را روایت می‌کند که متخصص درون‌ها (Drones) است؛ این شخصیت از طرفی دچار بحران روحی روانی می‌شود و به معشوقهٔ خود شک می‌کند که آیا واقعاً وی همانی است که به نظر می‌رسد یا اصلاً وجود ندارد؛ این سؤال که آیا شخصیت اصلی داستان دچار پارانویا شده است یا واقعاً معشوقهٔ وی با کسی یا چیزی دیگر جایگزین شده است، در فیلم پاسخ داده خواهد شد. داستان فیلم تا حدی شبیه به داستان کلی مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Westworld (وست‌ورلد) است.

george clooney

اولین فیلمی که جرج کلونی کارگردانی کرد، فیلم نئو نوآر، کمدی و درام Confessions of a Dangerous Mind (اعترافات یک ذهن خطرناک) بود که در آن فیلم سم راکول نقش اصلی را بر عهده داشت؛ این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد و آغاز خوبی برای ورود جرج کلونی به عرصهٔ کارگردانی بود. فیلم دوم جرج کلونی، فیلم Good Night, and Good Luck (شب بخیر و موفق باشید)  بود و وی عیار کارگردانی خود را با ساخت این فیلم نشان داد؛ این فیلم در ۶ رشته از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه اسکار شد. داستان این فیلم در مورد کشمکش ادوارد مورو، خبرنگار رادیو و تلویزیون با جوزف مک‌کارتی، سناتور ایالت ویسکانسین در سال ۱۹۵۳ بود. البته کلونی یک تجربه ناموفق نیز در ساخت فیلم های تاریخی در کارنامه کاری خود دارد و آن هم مربوط به فیلم The Monuments Men (مردان آثار یادبود) می‌شود که اصلاً به مذاق منتقدان و تماشاچیان خوش نیامد. در این فیلم به‌جز جرج کلونی بازیگرانی همچون مت دیمون، بیل مری، جان گودمن، ژان دوژاردن، باب بالابان و کیت بلانشت حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. وی سال گذشته فیلمنامهٔ فیلم کمدی و جنایی Suburbicon (سابربیکن) را نوشت و کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشت. در این فیلم بازیگران معروفی چون مت دیمون، جولین مور، نوآ یوپ، مگان فرگوسن و اسکار آیزاک حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. اما این فیلم هم اصلاً مورد پسند منتقدین قرار نگرفت و در گیشه نیز عملکرد خوبی نداشت و با بودجهٔ ساخت ۲۵ میلیون دلاری، فروش ناامیدکنندهٔ ۱۰ میلیون دلاری داشت.

شخصیت اصلی داستان فیلم Echo دچار بحران روحی روانی می‌شود و به معشوقهٔ خود شک می‌کند که آیا واقعاً وی همانی است که به نظر می‌رسد یا اصلاً وجود ندارد

همچنین چندی پیش اعلام شد که جرج کلونی به همراه مت چارمن، نویسنده درام تاریخی بسیار موفق Bridge of Spies (پل جاسوس‌ها)، تصمیم به ساخت سریال احتمالاً تک فصلی Watergate (واترگیت) را دارند؛ این سریال برای پخش از طریق شبکه نتفلیکس ساخته خواهد شد. پیش‌تر اعلام شده بود که جرج کلونی قرار است کارگردانی سریال Catch-22 (تبصره ۲۲) این شبکه را بر عهده داشته باشد که البته پروژه جدید منافاتی با ساخت سریال Catch-22 نخواهد داشت و این‌طور به نظر می‌رسد که کلونی از همکاری با شبکه نتفلیکس آنقدر رضایت دارد که هنوز ساخت و پخش سریال Catch-22 آغاز نشده است، تصمیم به ساخت سریالی جدید با همکاری این شبکه گرفته است. در مورد سریال Catch-22 باید بگوییم که این سریال قرار است از روی رمانی با همین نام و نوشته جوزف هیلر ساخته شود. رمان جوزف هیلر کمدی سیاهی را روایت می‌کند و برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ به چاپ رسید. وقایع این رمان مربوط به سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ جنگ جهانی دوم است. آخرین حضور جرج کلونی در مجموعه‌ای تلویزیونی، به سریال محبوب شبکه NBC، یعنی ER (بخش فوریت‌های پزشکی - ای‌آر) برمی‌گردد.

جورج کلونی در سال ۲۰۰۵ به واسطه‌ٔ بازی در درام سیاسی سیریانا (Syriana) به کارگردانی استیون گیگان، برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است؛ وی سال گذشته نیز جایزه یک عمر فعالیت هنری را از جشنواره سزار فرانسه دریافت کرد.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده