// شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹

همکاری AMD و Cooler Master برای تولید خنک‌ کننده‌ جدید

کمپانی AMD برای ساخت خنک‌کننده‌ی نسل دوم پردازنده‌های Threadripper با کمپانی Cooler Master همکاری می‌کند.

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین اعلامیه‌های منتشر شده توسط کمپانی AMD طی هفته‌های گذشته مربوط به نسل دوم پردازنده‌های Ryzen Threadripper باشد که طبق گفته‌های این شرکت قرار است تعداد هسته‌های این پردازنده‌های جدید دو برابر شود و به نظر می‌رسد تعداد هسته‌ها در بالاترین SKU ارائه شده در این نسل از ۱۶ هسته‌ی پردازشی به ۳۲ هسته خواهد رسید.

حال با در نظر گرفتن این موضوع بدون شک می‌توان حدس زد که به شکل چشمگیری میزان مصرف و TDP این پردازنده‌ها بالاتر خواهد رفت. خوشبختانه کمپانی AMD اعلام کرده است که برخلاف تعداد هسته‌ها، میزان مصرف بالاترین مدل ۲۵۰ وات خواهد بود که نسبت به ۱۸۰ وات برای نسل اول به نظر منطقی می‌آید. اما با افزایش این مصرف قطعا پردازنده‌های جدید به خنک‌ کننده‌ جدید نیاز خواهند داشت و برای رفع این مشکل نیز شرکت AMD برای تولید خنک کننده‌‌های جدید خودش با شرکت Cooler Master همکاری کرده است تا محصولی ایده‌آل را به مشتریان ارائه کنند. باید یادآوری کنیم که این خنک کننده‌ها به صورت جداگانه و از طریق شرکت کولرمستر به فروش خواهند رسید.AMD

طبق اعلام کولرمستر، نام این خنک‌کننده‌ی بزرگ و سنگین که از آلمینیوم فشرده و یک فن بزرگ‌ تشکیل شده است، Wraith Ripper خواهد بود. این محصول جدید نیز همانند دیگر خنک‌کننده‌های مرسوم در بازار به سیستم نورپردازی RGB مجهز خواهد بود که از طریق یک نرم‌افزار اختصاصی قابل کنترل و شخصی‌سازی است. همچنین عنوان شده است که این خنک‌کننده می‌تواند پردازنده‌هایی تا ۲۵۰ TDP را خنک کند، در نتیجه برای کسانی که می‌خواهند نسل دوم پردازنده‌های Threadripper را اورکلاک کنند، گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.

هنوز قیمت دقیق و تاریخ عرضه‌ی این محصول از سوی کمپانی‌های AMD و Cooler Master ذکر نشده است.


منبع anandtech.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده