// شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

بازی های برتر بدون پرداخت های درون برنامه ای برای اندروید

در این قسمت از مقالات بهترین‌های اندروید و آیفون، به سراغ بازی‌هایی رفتیم که فاقد پرداخت‌های درون برنامه‌ای و ویدیوهای تبلیغاتی هستند. با زومجی همراه باشید.

متاسفانه این روزها پرداخت‌های درون برنامه‌ای به یک انگل برای بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند، مخصوصا در بازی‌های چندنفره که به وضوح شاهد استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای هستیم. در این میان پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی بازی‌های پلتفرم موبایل، نقش پررنگ‌تری دارند و هر بازی اندروید و آیفون تک‌نفره یا چندنفره‌ای که عرضه می‌شود، معمولا از این سیستم استفاده می‌کند و در بازی‌های چندنفره، پرداخت‌های درون برنامه‌ای عملا روی پیشرفت بازیکنان و کسب قدرت بیشتر، تاثیر گذار هستند. البته روی پلتفرم موبایل بازی‌های متعددی را می‌توانید پیدا کنید که فاقد پرداخت‌های درون برنامه‌ای و تبلیغ‌های عذاب‌آور هستند و در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین بازی های اندروید و آیفون را که در این دسته قرار می‌گیرند برای شما مخاطبان معرفی کنیم. قطعا وجود این چنین لیستی می‌تواند کمک حال کاربران موبایل باشد تا وقت خود را برای مشاهده تبلیغات هدر ندهند.

بازی Monument Valley 2

سری Monument Valley

نسخه اول و دوم بازی اندروید و آیفون Monument Valley را می‌توان تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد دانست. بازی که شما را وارد دنیایی هنری با پازل‌ها و معماهای دوست داشتنی می‌کرد. دنیایی که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. داستان بازی در مورد دخترکی است که برای رسیدن به اهداف‌اش، باید از معماهای مختلفی عبور کند. از نماهای هندسی پیچ در پیچ گرفته تا طراحی‌های به‌هم ریخته‌ی سازه‌ها، همه و همه به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و استودیو یوزتو (Ustwo) به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام داده است. همچنین نسخه دوم نیز تمامی ویژگی‌های نسخه اول را در خود جای داده است و تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت، کوتاه بودن بازی است که خب این مورد چیزی نیست که شما را از تجربه‌ی یکی از بهترین بازی‌های پلتفرم موبایل دور کند. جدای از این مورد یکی از ویژگی‌های بارز سری Monument Valley مخصوصا نسخه اول، این است که از آثار موریس اشر، یکی از بهترین هنرمندان گرافیک دنیا، الهام گرفته است و ساختار محیط‌های بازی و دنیای آن دقیقا همانند نقاشی‌های اشر است. البته در این میان یک نکته را هم بگویم که نسخه دوم، حول دو شخصیت دیگر به نام Ro و دخترش می‌چرخد. در طول بازی شما (شخصیت Ro) هر جا بروید و هرکاری را که انجام دهید، دخترک بی‌نام و نشان‌تان شما را همراهی خواهد کرد. همچنین معماها و مکانیزم‌های بازی Monument Valley 2 مورد دیگری است که سبب شده نسخه دوم به یک اثر شدیدا ارزشمند تبدیل شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Monument Valley 2

بازی Reigns: Her Majesty

سری Reigns

وقتی صحبت از بازی‌های کارتی داستان محور می‌شود، چه گزینه‌ای بهتر از سری Reigns که تجربه‌ای غنی و کامل در این سبک ارائه می‌دهد و عناصر داستانی خیلی خوبی هم دارد. در جریان بازی موبایل Reigns شما در نقش یک حاکم هستید و در طول حکومت خود باید تصمیم‌های متفاوتی را بگیرید که این تصمیم‌ها در قالب یک سری سوال پیش روی شما قرار می‌گیرند. به‌عبارتی هر بار که از شما سوال می‌شود، تعدادی کارت مختلف را مشاهده می‌کنید که هرکدام از این کارت‌ها، یک تصمیم گیری متفاوت است و تصمیم‌های شما در طول بازی تاثیرات مختلفی به دنبال خواهد داشت. از این‌رو قبل از هر تصمیم گیری در مورد پیامدهایی که به دنبال دارد، باید فکر کنید زیرا پیامدهای پس از تصمیم شما، روی روند بازی کردن‌تان تاثیر خواهد گذاشت. این گفته بدین معنا است که باید هر چهار جنبه حکومت خود را که شامل مذهب (کلیسا)، مردم، ارتش و خزانه (افتصاد) می‌شود در تصمیم گیری‌های خود مورد بررسی قرار بدهید تا در نتیجه بتوانید بهترین تصمیم را برای بخش مورد نظر بگیرید. یکی از مشکلات نسخه اول این بود که پس از گذشت مدتی، سوالات روندی تکراری را پیش می‌گرفتند که این مورد در بازی موبایل Reigns: Her Majesty نیز به‌چشم می‌خورد. با این حال این سری به‌واسطه گیم‌پلی ساده و داستانی جذاب که روایت آن شما را حسابی درگیر می‌کرد، تجربه‌ای است که می‌تواند هر مخاطب پلتفرم موبایل را سرگرم کند.  

دانلود بازی اندروید و آیفون Reigns: Her Majesty

بازی Room: Her Majesty

سری The Room

یکی از مجموعه‌های صاحب نام و با ارزش روی پلتفرم موبایل، مجموعه The Room است که قطعا مخاطبان بازی‌های موبایل با این سری آشنایی دارند. The Room مجموعه‌ای است که تا به امروز چهار نسخه از آن (بازی موبایل The Room، بازی موبایل The Room Two، بازی موبایل The Room Three و بازی موبایل The Room: Old Sins) روانه بازار شده است و در سبک معمایی ترسناک، توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. معمولا بازی‌هایی که در جریان آن‌ها باید آیتم‌های مختلفی را از گوشه و کنار بازی پیدا کنید تا بتوانید معماها را حل کنید، دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا ویدیوهای تبلیغاتی هستند تا بازیکن برای استفاده از آیتم‌های راهنمای بازی، مجبور شود به سراغ‌شان برود اما در سری The Room به هیچ‌وجه خبری از این موارد نیست و بازیکنان به راحتی می‌توانند دنیای رمزآلود بازی را مورد اکتشاف قرار بدهند و در زمان‌های مناسب از سیستم راهنمای بازی استفاده کنند. همچنین هرچقدر بیشتر در دل بازی فرو بروید، معماهایی که برای‌تان در نظر گرفته شده است، سخت‌تر و سخت‌تر خواهند شد. در میان چهار نسخه عرضه شده از مجموعه The Room، بازی ترسناک آیفون The Room: Old Sins از شکل و شمایل متفاوت‌تری برخوردار است.

دانلود بازی اندروید و آیفون The Room: The Old Sins

بازی Machinarium

Machinarium

بازی Machinarium جدای از اینکه بازی خاطره انگیزی است، اثری است که به ما نشان می‌دهد سرگرمی و سادگی، دو عاملی هستند که پلتفرم موبایل به آن نیاز دارد. البته این بازی در گذشته برای کامپیوتر نیز عرضه شده است اما معتقدم که موبایل، جایی است که بازی‌های شبیه به ماشیناریوم به آن تعلق دارند. سیستم اشاره و کلیک بازی به خوبی با صفحه لمسی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها هم‌خوانی دارد و همین مورد دلیلی است که می‌توان از این سبک بیشتر از گذشته روی موبایل استفاده کرد. بازی اندروید و آيفون Machinarium روایت‌گر تلاش یک ربات دوست داشتنی برای نجات دادن معشوقه‌اش در سرزمینی است که بسیار رمزآلود طراحی شده است و در کنار پیدا کردن معشوقه خود، باید حقایق این سرزمین مرموز را کشف کنید. بازی موبایل Machinarium از همان ابتدا با یک معمای چالش برانگیز به‌شما می‌فهماند که پیدا کردن معشوقه‌تان به همین سادگی‌هایی که فکر می‌کنید هم نیست و باید معماهای متنوع و سختی را از پیش روی بردارید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Machinarium

بازی World of Goo

World of Goo

World of Goo را می‌توان یکی از مظلوم‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل دانست. بازی World of Goo از این جهت مظلوم است که روی موبایل کمتر شناخته شده است. بازی World of Goo اثری است که بر پایه ساخت و ساز بنا شده است. یک بازی ساخت و ساز سازه‌ را در نظر بگیرید که از مسیر A به مسیر B را باید با سازه‌هایی که دارید به هم متصل کنید. حال در اینجا از مسیر اول به انتهای مسیر، باید یک خط ارتباطی بسازید و سازه‌های شما، در واقع آیتم‌هایی به نام «گو» هستند. حال شما هستید و گو‌های متعددی که باید آن‌ها را به بهترین شکل ممکن کنار یکدیگر بچینید تا این مسیر ارتباطی خلق شود. شاید در نگاه اول با خود بگویید که World of Goo هم مثل همان بازی‌هایی است که پس از گذشت چند مرحله روند تکراری‌ را پیش خواهد گرفت اما واقعیت اینجا است که World of Goo جذاب‌تر از این‌ حرف‌ها است و مرحله به مرحله آن یک تجربه متفاوت و لذت بخش است.

دانلود بازی اندروید و آیفون World of Goo

بازی Secret of Mana

Secret of Mana

یکی از بهترین بازی‌های زمان‌های دور و کنسول SNES، بازی Secret of Mana بود که توسط کمپانی اسکوئر (اسکوئر انیکس فعلی) ساخته شده بود و نسخه بازسازی شده از اولین نسخه Secret of Mana برای کنسول‌ نسل هشتمی سونی نیز روانه بازار شده است. البته نسخه موبایل بازی Secret of Mana با همان سبک کنسول SNES است؛ یک بازی با طراحی‌های پیکسلی و مبارزات نوبتی که قطعا تجربه آن برای گیمر‌های قدیمی حسابی خاطره انگیز است. در طول مبارزات می‌توانید به دشمنان ضربه وارد کنید یا اینکه از طریق منوی مربوطه، نوار سلامت و انرژی سایر هم تیمی‌ها و خودتان را بهبود بخشید. به تمامی موارد ذکر شده یک داستان و روایت داستانی عالی را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید Secret of Mana با تمام خاص بودن‌اش چه بازی غنی و جذابی است و علاقه‌مندان می‌توانند این بازی دوست داشتنی را روی گوشی‌های موبایل یا تبلت‌های خود تجربه کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Secret of Mana

بازی Super Hexagon

Super Hexagon

تری کاوانا، سازنده بازی Super Hexagon، نشان داد که به تنهایی هم می‌توان اثری را خلق کرد که مدت‌ها در دل مخاطب بنشیند. اگر از بازی‌های آرکید موزیکال خوش‌تان می‌آید، بازی Super Hexagon تجربه‌ای غنی و اعتیادآور است. در جریان بازی اندروید و آیفون Super Hexagon شما در نقش یک مثلث بسیار کوچک هستید که روی یک صفحه چند ضلعی قرار دارید. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که از برخورد کردن با چندضلعی‌هایی که به سمت‌تان می‌آیند، خودداری کنید. در نگاه اول با یک مکانیزم ساده طرف هستیم اما رفته رفته می‌فهمیم که بازی شدیدا چالشی است و گیم‌پلی آن به نحوی طراحی شده که مخاطبان خود را غرق در آن می‌بینند. حال برای پشت سر گذاشتن مراحل، باید ۶۰ ثانیه در هر مرحله دوام بیاورید تا سطح یا لول‌های بعدی در دسترس قرار بگیرند. البته تمامی محتوای بازی به تکان دادن مثلث کوچک ختم نمی‌شود بلکه، در طول بازی می‌توانید ۶ دستاورد (اچیومنت) مختلف را آزاد کنید که این اچیومنت‌ها ساختار بازی را تغییر خواهند داد. برای مثال به‌جای تکان دادن مثلث کوچک، می‌توانید نوارهای چندضلعی را تکان بدهید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Super Hexagon

بازی Botanicula

Botanicula

بد نیست به سراغ یکی دیگر از آثار استودیو آمانیتا دیزاین (Amanita Design)، سازنده بازی Machinarium، برویم. بازی موبایل Botanicula یکی دیگر از آثاری است که در سبک اشاره و کلیک ساخته شده است. بازی Botanicula، روایت‌گر زندگی پنج موجود درختی است که برای نجات آخرین گونه از درخت آشیانه خود وارد سفری ماجراجویانه می‌شوند. ظاهرا درخت آشیانه به‌واسطه عنکبوت‌ها و انگل‌های مختلف دچار بیماری شده است. حال شما در جریان مراحل مختلف باید از ویژگی‌های پنج شخصیت اصلی بازی کمک بگیرید تا بتوانید معماها و پازل‌های بازی را پشت سر بگذارید. نکته‌ی جالب بازی اندروید و آیفون Botanicula مربوط به روایت داستان است. در طول بازی هیچ دیالوگ قابل فهمی میان شخصیت‌های بازی رد و بدل نمی‌شود و به‌جای آن، داستان از طریق یک سری میان پرده سینمایی و رفتارهای مختلف، روایت می شود. از نظر بصری نیز بازی موبایل Botanicula هیچ کم و کسری ندارد. تنها کافی است وارد بازی شوید و دنیای سورئال بوتانیکولا را مشاهده کنید تا به عظمت این بازی و زیبایی‌هایش پی ببرید. با تمام این تفاسیر شاید در ابتدا و وارد شدن به دنیای بازی کمی مات و مبهوت بمانید از اینکه چه کار باید انجام داد ولی، بازی رفته رفته شما را با مکانیزم‌های خود آشنا خواهد کرد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Botanicula

بازی This War of Mine

This War of Mine

متفاوت‌تیرن بازی این لیست را می‌توان بازی اندروید و آیفون This War of Mine دانست. بازی‌ای که به‌خوبی در گوشه و کنار آن می‌توان جنگ و پیامدهای کثیف و ناراحت کننده آن را حس کرد. در جریان بازی موبایل This War of Mine، شما در نقش بازماندگان جنگی هستید که باید برای زنده‌ماندن تلاش کنند و در واقع با اثری در سبک بقا طرف هستیم که زنده ماندن یا نماندن شخصیت‌های بازی در دستان شما است. شما هستید که باید شخصیت‌ها را به شکلی مدیریت کنید که زنده بمانند و این مدیریت به‌واسطه پیدا کردن آذوقه صورت می‌گیرد. یکی از موارد بسیار خوب در بازی This War of Mine، این است که سازنده برای طراحی محیط‌ها و شخصیت‌ها و بازسازی فضای جنگ‌زده از محیط‌های واقعی استفاده کرده است و در طول روند ساخت، با بازماندگان جنگی مصاحبه کرده است تا بتوانند حس و حال آن زمان را بازسازی کنند. با اینکه This War of Mine روی کامپیوتر و کنسول‌های خانگی نیز عرضه شده است ولی تجربه‌ی آن روی موبایل می‌تواند لذت بخش و جالب باشد. معمولا بازی‌های موبایل، آثاری هستند که از طراحی‌های رنگارنگ یا متنوع استفاده می‌کنند اما بازی This War of Mine از آن‌جایی که روایت‌گر جنگ است، تاریکی و غم و اندوه را به تصویر می‌کشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون This War of Mine

بازی Princess Curse

Princess Curse

یکی از دسته بازی‌های جذابی که از گذشته تا به امروز آثار زیادی با محوریت آن ساخته شده است، بازی‌هایی هستند که در جریان آن‌ها شما در نقش یک قهرمان باید معشوقه خود یا یک پرینسس را نجات دهید که اصطلاحا به این دسته از بازی‌ها، بازی‌های سبک Damsel in Distress می‌گویند. در جریان بازی موبایل Princess Curse، شما در نقش یک شوالیه شجاع و دلیر، راهی سفری ماجراجویانه می‌شوید که در این سفر، تنها یک هدف دارید و آن هم رسیدن به قلعه جادوگر شیطانی بازی و آزاد سازی پرینسس است. در این میان یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که یک طلسم باستانی روی این قلعه قرار دارد و شما باید برای رسیدن به پرینسس، این طلسم باستانی را از بین ببرید. بازی اندروید و آیفون Princess Curse از نظر گیم‌پلی، یک بازی اشاره و کلیک اول شخص به حساب می‌آید و معماهای متنوعی سر راه شما قرار داده شده است که باید تمامی آن‌ها را حل کنید. سر نخ هر معما در محیطی که در آن هستید، قرار داده شده است و برای حل کردن‌شان، باید حسابی محیط اطراف را بگردید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Princess Curse

بازی Old Man

Old Man’s Journey

در میان این لیست تهیه شده، بازی Old Man’s Journey را می‌توان بهترین بازی دانست. اثری که تا به امروز جوایز متعددی را از آن خود کرده است و برای اینکه بفهمید چرا این بازی اینقدر مورد تقدیر قرار گرفته، باید به سراغ تجربه بازی بروید. از همان بدو ورود و مشاهده طراحی‌های زیبا و گیم‌پلی بازی متوجه می‌شوید که بازی اندروید و آیفون Old Man’s Journey با تمام تجربه‌هایی که در گذشته کسب کرده‌اید،  متفاوت است. یکی از موارد جذاب بازی، نحوه روایت داستان آن است. Old Man’s Journey به شکل مرموزی آغاز می‌شود و در همان ابتدا سوال‌های زیادی را در ذهن مخاطب به‌وجود می‌آورد اما تیم سازنده، به‌خوبی کار خود را بلد است و رفته رفته در جریان بازی به‌نحوی این داستان زیبا را روایت می‌کند که تمامی سوال‌های شما پاسخ داده می‌شوند. گیم‌پلی مورد دیگری است که Old Man’s Journey را به اثری ناب و دوست داشتنی تبدیل کرده است. بازی موبایل Old Man’s Journey اثری است که باید برای پیشرفت در بازی معماهای مختلفی را حل کنید اما این معماها همانند معماهای مرسوم در بازی‌های این سبک نیستند بلکه، در Old Man’s Journey شما باید تپه‌ها و کوه‌ها و عوامل محیطی را برای عبور پیرمرد قصه هموار سازید. تنها عیبی که می‌توان به این بازی گرفت، کوتاه بودن آن است که خب می‌توان آن را نادیده گرفت و از داستان و معماهای بازی لذت برد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون

بازی Crashlands

Crashlands

در هیاهوی بازی‌های داستان محور این لیست بگذارید سراغ یک بازی نقش آفرینی دیگر برویم. بازی اندروید و آیفون Crashlands اثری نقش آفرینی کلاسیک است که در آن شما باید رد بیگانه‌ای را بگیرید که مردم را تهدید می‌کند. از این‌رو برای ردیابی و پیدا کردن مجرم، پا به فضا و سرزمین‌های متفاوت و جالبی می‌گذارید و بالطبع، در هر محیط با ماموریت‌ها و دشمنان متعددی روبه‌رو می‌شوید که کشتن آن‌ها لذت بالایی دارد. یکی از ویژگی‌های اصلی بازی موبایل Chashlands، طراحی و گرافیک پیکسلی آن است که امروزه این دسته از بازی‌ها روی موبایل هواداران بی‌شماری دارند. از آن‌جایی که با اثری نقش آفرینی طرف هستیم، دنیای بازی و وسعت‌اش، یکی از نکات مهمی است که باید در بازی رعایت شود و خب Crashlands به‌عنوان یک بازی موبایل به‌خوبی این بخش را رعایت کرده است و شما در طول ماجراجویی خود می‌توانید اسلحه‌های‌تان را ارتقا دهید و اسلحه‌های جدیدتری را دریافت کنید.  

دانلود بازی اندروید و آیفون Crashlands

بازی Alto

Alto’s Adventure

بازی موبایل Alto’s Adventure را می‌توان یکی دیگر از بازی‌های ساده پلتفرم موبایل دانست که با تمام سادگی‌اش، شدیدا سرگرم کننده است و مخاطب را برای ساعت‌ها درگیر خود می‌کند. بازی اندروید و آیفون Alto’s Adventure در اصل یک اثر ثبت رکوردی است اما سوال اینجا است که چه موردی سبب شده تا Alto’s Adventure انقدر معروف و محبوب شود؟ در بازی‌های موبایل گرافیک اصلا شاخص شناخته شدن نیست (حتی در سایر پلتفرم‌ها نیز گرافیک ملاک اصلی نیست). بلکه در موبایل این طراحی و هماهنگ سازی آن با گیم‌پلی، است که سبب می‌شود یک اثر موفق شود یا شکست بخورد. بازی Alto’s Adventure از حیث طراحی‌های بصری واقعا هنری کار شده است و تنها کافی است در شب‌های پر ستاره به اسکیت سواری مشغول شوید تا متوجه منظورم شوید. محیطی که فقط دوست دارید به آن خیره شوید و از آن لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Alto's Adventure

بازی Thomas was Alone

Thomas Was Alone

با شنیدن اسم بازی Thomas Was Alone شاید با خود فکر کنید که خب توماس یک انسان است اما تصورات‌تان اشتباه است زیرا توماس نام مکعبی است که شما در طول بازی کنترل آن را در دست خواهید گرفت. توماس، مکعب دوست داشتنی و تنهای قصه، همیشه فکر می‌کند تنها است و هیچ دوستی ندارد زیرا نمی‌داند از کجا آمده است و هدفش چیست. با این‌حال در یکی از روزها که قدم بر می‌دارد، متوجه می شود که با هربار قدم برداشتن و ادامه حرکت‌اش، نیاز به دیگران دارد. حال توماس در جریان مراحل مختلف باید راز این اتفاق را متوجه شود. معماهای بازی صرفا پازل‌هایی هستند که باید آن‌ها را با کمک سایر دوستان‌تان انجام دهید و توماس در این راه در می‌یابد که اصلا شخصیت تنهایی نیست و برای انجام مراحل از دوستان‌اش کمک می‌گیرد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Thomas Was Alone

بازی Data Wing

 Data Wing

بازی Data Wing نمونه بارز یک بازی موبایل ایده آل است. اثری داستان محور با گیم‌پلی ساده و جذاب و از همه مهم‌تر، بدون دیتا که برای دانلود آن نیاز نیست حجم بالایی را صرف کنید. در جریان بازی اندروید و آیفون Data Wing، شما در نقش یک دیتا وینگ متولد می‌شوید. برخلاف سایر بازی‌های هم‌سبک که صرفا روی رکورد زدن و پرداخت‌های درون برنامه‌ای تمرکز دارند، دیتا وینگ خلاف این قضیه را به تصویر می‌کشد. در جریان داستان شما مدام شاهد رابطه یک دیتا و مادربرد هستید و اطلاعات را باید به نقاط مختلف برسانید. همچنین در گوشه و کنار بازی شاهد این هستیم که مادر (سیستم) از وظایفش می‌گوید، از اینکه سیستم‌اش در اختیار انسان‌ها است و انجام خواسته‌های کاربر، هدف اصلی او است. با اینکه شاهد داستانی قوی نیستیم اما همین داستان به شما هدفی می‌دهد که مراحل بازی را انجام دهید. مراحلی که هرچقدر از آن‌ها بگذرد چالشی‌تر می‌شوند و نیازمند دقت بیشتری هستند. برای مثال در بعضی از مراحل شاهد یک گرانش هستیم و در ادامه با اضافه شدن موانع بیشتر، مراحل سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Data Wing


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده