نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸

خالق Crackdown دیگر روی نسخه سوم بازی کار نمی‌کند

دیو جونز، خالق Crackdown از تیم سازنده نسخه سوم این بازی جدا شد.

بازی Crackdown 3 در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و نام خالق سری Crackdown یعنی دیو جونز هم به عنوان کارگردان خلاق آن مطرح شد.

در ابتدا کمپانی Cloudgine و استودیو Reagent Games مشغول کار روی بازی شدند که هر دو هم زیر نظر دیو جونز تأسیس شده بودند. در آن زمان اعلام شد که از تکنولوژی ابری Cloudgine برای پردازش قابلیت‌های تخریب‌پذیری خیره‌کننده بازی استفاده خواهد شد و این کار نه از طریق سخت‌افزار کنسول ایکس باکس وان، بلکه از طریق سرورهای این کمپانی صورت می‌گیرد.

در این سال‌ها حواشی زیادی در مورد کرک داون ایجاد شد و بازی با تغییرات فراوانی همراه بوده است، تا اینکه بالاخره خبر خروج دیو جونز از تیم سازنده بازی هم منتشر شد. مدتی قبل در ماه ژانویه اعلام شد که Epic Games کمپانی Cloudgine را خریداری کرده و به همین دلیل، این کمپانی دیگر کاری با کرک داون نخواهد داشت. از طرف دیگر هم جونز از استودیوی خود Reagent Games جدا شده و در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای Epic Games روی تکنولوژی ابری کار می‌کند و در عین حال استراتژیست بخش eSports این کمپانی هم به حساب می‌آید. همه این تغییرات باعث شده در حال حاضر استودیو Sumo Digital نقش اصلی را برای ساخت و طراحی کرک داون 3 برعهده بگیرد.

این ماجراها باعث شده شک و تردیدهایی در مورد سیستم تخریب‌پذیری بازی ایجاد شود، سیستمی که قرار بود در بخش چند نفره بازی به بالا رفتن ارزش گیم‌پلی کمک کند. ولی مت بوتی، رییس استودیوهای مایکروسافت در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ویژگی مورد نظر همچنان در بازی وجود خواهد داشت و در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد. البته او شفاف‌سازی نکرده که هنوز هم از تکنولوژی Cloudgine برای پردازش این بخش استفاده می‌شود یا خیر. ولی تأکید کرده که دیگر خبری از دیو جونز و Reageant Games در تیم تولید بازی نخواهد بود و سومو دیجیتال سازنده اصلی بازی محسوب می‌شود.

امیدواریم به زودی اخبار بیشتری از بازی منتشر شده و به شکل کامل‌تری در جریان این موضوع قرار بگیریم که آیا هنوز هم سیستم تخریب‌پذیری بازی توسط تکنولوژی ابری پردازش می‌شود یا این کار به سخت‌افزار خود کنسول واگذار شده است.

Crackdown 3 در فوریه ۲۰۱۹ برای ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد. می‌توانید آخرین تریلر بازی مربوط به E3 2018 را در اینجا ببینید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده